DVD Regioner

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

DVD Regioner

Post by _JesteR_ »

När jag spelade upp en DVD på datorn så kom det upp ett meddelande
som sa att "DVD skivan ja försöker spela upp är Region 1". Sen kan man välja att anpassa DVD spelaren till denna region.

Fast grejen är att man bara kan byta fram och tillbaks 3 gånger, finns det ett sätt att "komma förbi" det?

(Ja har NEC DVD_RW ND2500A)
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
IronHammer
Posts: 222
Joined: 2003-01-10 23:04:48
Location: Jorden
Contact:

Post by IronHammer »

Leta upp ett program som heter AnyDVD från Slysoft. Det gör din dvdläsare regionsfri.
A catfish laughs
It thinks of other catfish
In other ponds
- Koi Nagata
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Flasha enheten med RPC1-fixad firmware: http://tdb.rpc1.org/#ND2500A ( RPC1 and Rip Lock firmwares based on Windows 1.06, and Windows 1.07. )
Senaste versionen är med mycket större säkerhet att föredra.
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Fluffy wrote:Flasha enheten med RPC1-fixad firmware: http://tdb.rpc1.org/#ND2500A ( RPC1 and Rip Lock firmwares based on Windows 1.06, and Windows 1.07. )
Senaste versionen är med mycket större säkerhet att föredra.
Fan va schyst, tack så mycket.

Varför har man begränsningar igentligen?
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

Regions Indelnigen är som jag tror en indelning i språk zoner så att säga. hade du haft en film och behövt slänga in Menyer på trettioelva olika språk och texta samt dubba i sjuttioelva språk bara för att filmen i fråga skall Distribueras i hela världen. Men det är riktigt dåligt att dom vill tvinga oss till att bara kunna se en region egentligen.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Mephisto wrote:Regions Indelnigen är som jag tror en indelning i språk zoner så att säga. hade du haft en film och behövt slänga in Menyer på trettioelva olika språk och texta samt dubba i sjuttioelva språk bara för att filmen i fråga skall Distribueras i hela världen. Men det är riktigt dåligt att dom vill tvinga oss till att bara kunna se en region egentligen.
Nej, det är för att förhindra piratkopiering. Bl a därför som Kina fått en egen region. ;) Men jag vet inte, det kan vara av denna anledningen också.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Trogdor
Posts: 1680
Joined: 2002-03-08 9:08:54
Location: Örebro
Contact:

Post by Trogdor »

TinyTeeth wrote:
Mephisto wrote:Regions Indelnigen är som jag tror en indelning i språk zoner så att säga. hade du haft en film och behövt slänga in Menyer på trettioelva olika språk och texta samt dubba i sjuttioelva språk bara för att filmen i fråga skall Distribueras i hela världen. Men det är riktigt dåligt att dom vill tvinga oss till att bara kunna se en region egentligen.
Nej, det är för att förhindra piratkopiering. Bl a därför som Kina fått en egen region. ;) Men jag vet inte, det kan vara av denna anledningen också.
Nja, inte riktigt..
Motion picture studios want to control the home release of movies in different countries because theater releases aren't simultaneous (a movie may come out on video in the U.S. when it's just hitting screens in Europe). Also, studios sell distribution rights to different foreign distributors and would like to guarantee an exclusive market. Therefore they required that the DVD standard include codes to prevent playback of certain discs in certain geographical regions. Each player is given a code for the region in which it's sold. The player will refuse to play discs that are not coded for its region. This means that a disc bought in one country may not play on a player bought in another country. Some people believe that region codes are an illegal restraint of trade, but no legal cases have established this.
iMac 20" + 20" : 2,4Ghz Core 2 Duo : 3GB PC2-6400 : 250 + 500GB HD
User avatar
Addson
Posts: 145
Joined: 2004-10-20 10:24:15
Location: Göteborg

Post by Addson »

Marknadskrafterna styr..
"My mother never saw the irony in calling me a son-of-a-bitch."
Jack Nicholson
Post Reply