Julklappar?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Jag skulle vilja ha en digitalkamera, men det blir det inte vad jag kan gissa, folk omkring mig inklusive mig tenderar till att inte vara så ekonomiskt förmögna, så det blir nog bara symboliska småsaker, vilket jag tyvärr inte kan annat än ge dom runtom mig tillbaks.

Julen känns onödigt kommersiell då man inte har så mkt pengar..

Annars hadde 2x200GB till raiden inte skadat, men det känns lite nördigt att önska och jag vet att det är inget man får.
Kan inget om mycket
User avatar
smorgar
Posts: 2091
Joined: 2002-06-10 22:21:38
Location: Göteborg
Contact:

Post by smorgar »

jag ska få:

en motorola a920 blaha 3g nånting

sen så önskar jag mig pengar till en ny skärm till dattan och ev till en 200gb hdd med.
Sonny: What the hell is this?
Clemenza: It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes.
E8200 @ 3,8GHz 1,42V | Gigabyte EP35 DS4 | OCZ Reaper 4-4-4-15 @ 2,2V | XFX Radeon 4890 Black 1GB
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Är det bara jag som inte tycker om att önska sig specifika saker? Jag önskar mig aldrig datorprylar, för jag vill köpa precis den modell jag vill ha. Blir inte så rolig överraskning när man sedan öppnar paketet.. "Åh, en Seagate Barracuda 7200.8 400GB S-ATA 8MB cache 7200RPM NCQ, en riktig ctrl+c ctrl+v från min önskelista, vilken överraskning!"

Iofs ligger väl överraskningen i att man verkligen får den, men det är ändå inte skoj tycker jag! Då känns det verkligen som man bara köper något bara för att det ska köpas runt jul. "Vad vill du ha? Okej, då får du det."

Själva juletiden i sig har jag inget emot, trots att den är påtvingad. Jag tycker att variation är trevligt, oavsett om det är egenpåhittat, tradition, eller helt enkelt påtvingat. Hellre det än 365 likadana dagar på året.

Vissa personer som jag känner brukar köra denna stil. "Av flickvännen önskar jag mig den där, av pappa precis den där, brorsan kommer att ge mig en sån sak.. och då har jag det jag vill ha". Vilken överraskning! Nej, jag vet ungefär vad jag vill ha, och då önskar jag mig det. Vill jag ha en ny Seagate Barracuda 7200.8 400GB S-ATA 8MB cache 7200RPM NCQ, så sparar jag hellre ihop och köper den själv.

Därför brukar jag vara väldigt "dålig" på att önska mig saker till jul.
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Vi skippade att köpa julklappar i år och bytte in lite gammalt recensionsmaterial för en X-box. Den skulle chippats före jul, men nu får det bli i mellandagarna.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Jag har inte skrivit någon önskelista, för det känns lite dumt att skriva saker som föräldrarna ska få köpa. Det är inte direkt så att jag har några krav på julklapparna i år heller.

Själv har jag mest köpt små, prydnadssaker eller finurliga grejer som kan ha större sentimentalt värde för personerna som får presenten i fråga.

Jag hoppas på en julkram eller två, lite god mat och kanske något extra ;).
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
zewz
Posts: 247
Joined: 2004-09-12 21:55:49
Location: sunne, värmland

Post by zewz »

lyckegard wrote:Jag önskar mig i ordning:

1. Fred på jorden
2. En tjej
3. Att de två ovan inte ska vara julpresenter utan riktiga saker.
...så ser nog min ut oxå...
men om man ser till dom mtriella saker som julen har kommit att nästan handla om (tyvär) så har jag faktiskt inte önskat ett skit, men jag tror att morsan skulle fixa en prenumation på Illustrerad vetenskap åt mig, annars så har vi mer eller mindre skjutit upp julen, med presenter i åtanke, tills pengar är mindre problem, alltså blir det väl några mindre presenter för symboliken och tanken...
Sen är jag väldigt nöjd med den julmiddag vi ska käka, vilken brukar vara ganska god då min låtsasfar är kock till yrket :P


För övrigt e det här första julen som jag inte har ett dugg julkänsla alls, nu är det den 23 december, har inte sett ett enda avsnitt av julkalendern (oxå det första gången - brukar se iaf nått avsnitt), det regnar ute och jag sitter meä' datorn...
You may stop this individual, but you can't stop us all... after all, we're all alike.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Oh right: Jag önskade mig en bok av R.A. Salvatore. The Two Swords (Tredje boken i Hunter's Blades Trilogy).
Och inget mer.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Farsan o morsan frågade mej va ja ville ha så det blir en 200gb seagate oså en canon pixma iP300
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
pid00
Hedersbit
Posts: 725
Joined: 2002-10-11 19:32:10
Contact:

Post by pid00 »

Jag önskade mig ett tangentbord. :P

Morsan hade köpt kläder åt mig annars. :P
Facts are stubborn things.
anotherusername
Posts: 1027
Joined: 2002-03-15 20:07:32

Post by anotherusername »

Vet att jag får:
100 DVD-R printable + 100st DVD-fodral
Canon i905
Antec 550w
pengar
Account removal-requested!
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Jag har önskat mig presentkort på Jack&Jones, Nirvana-boxen samt ett gäng hushållsartiklar som passar bra nu när jag ska flytta hemifrån snart. :)
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

I min familj firar vi midvinterblot istället. Jag har önskat mig verktyg och djurhudar.
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Alla frågar hela tiden "Vad önskar du dig då?" Jag svarar att det vet jag inte. För jag vet ju inte. En packe CD-R, sa jag nån gång. Men de tyckte att det var ju lite tråkigt. Det höll jag med om. Sånt kan jag köpa själv precis när jag vill.
Det är skillnad om man bor hemma och går i grundskolan eller så. Då har man ju knappt några pengar så man kan köpa det man vill. Eftersom jag har jobb och sköter mig själv finns det inte speciellt mycket jag önskar i materiell väg. Självklart önskar jag att jag hade en sjysstare bil. Ett mycket värre ljudsystem. Ett stort hus. Egen biosalong. En dator av värsta slaget. En smart snygg brud med de rätta formerna ;D
Det är saker man måste fixa själv. Så... jag får helt enkelt se vad det blir för något. Jag har inte den blekaste aning om vad jag kommer få.
User avatar
Xerbee
Posts: 1491
Joined: 2004-01-11 21:24:20
Location: Göteborg

Post by Xerbee »

Som nästan alla säger så önskar man sig betydligt mindre när man blir äldre, när man var liten blev det en önskelista på nära 2st A4 ark :) Nu är det en liten post-it med 3rader. MP-3 Spelare, pengar till mp-3 spelare, Maya böcker. Tror jag får en MP3 spelare och får jag ingen så köper jag mig en för lönen :)

Ang köp till andra så har jag hunnit med 2 klappar, känns lite fel när man brukar få mer av de andra. Har jobbat 9-18 dagarna innan jul nu så de är inte mycket tid över :( Mina föräldrar har köpt en del som jag ska "ge" till släkt, känns lite tråkigt men vad gör man inte när de inte finns tid över...
Life, loathe it or ignore it, you can't like it.
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Hehe. Mormor och morfar och farmor har sagt typ att "Köp inget till mig". Men själva köper de saker... Men de vill ändå inte ha något. Men de får ändå ;D Bl.a genom att morsan och farsan köper saker, men skriver på paketen att det är från brorsan eller mig. Hehe. Hur ska de kunna säga nåt då. Vi visste ju inte... :P
User avatar
Kain
Posts: 456
Joined: 2004-10-30 0:45:33
Location: Vimmerby

Post by Kain »

någon som har sett Grinchen? den handlar ju om att julen är att umgås med sina nära och kära och inte bara julklappar.

själv har jag inte önskat mig så mycket. jag var nere och handlade klappar igår blev nån tavla och nån prydnads sak
Intel Core2 Quad Q6600 - HIS HD 4870 - Maxtor Diamond max 10 (200gb) - Gigabyte P35-DS3 - Nec 3520 - 2x2gb corsair minnen - Aspire X-dreamer 2
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Oh, jag fick masor av finna mjukapaket, byxor, dif hoodshirt, strumpor, kallingar och vantar. Sen fick jag en trådlöst telefon och starwars trilogin, nice :)
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Jag fick ett gäng trevliga saker.
Nirvana- och Bon Jovi-boxarna fick jag. Sedan fick jag massvis med hushållssaker som är bra att ha när man flyttar hemifrån.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Kläder, mobiltelefon och teknikbok för keyboard (Total Keyboard Wizardry). That's about it.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Cappuccino
Posts: 674
Joined: 2004-01-25 2:20:00
Location: Göteborg

Post by Cappuccino »

8)
Last edited by Cappuccino on 2004-12-25 3:12:33, edited 1 time in total.
Abit K9N - AMD Athlon 64 X2 4600+, 2048MB PC4600 - SB XFi Extreme Gamer - sata 160Gb/ide 80Gb/ - dvd/cdrw - Radeon 1950Pro 512MB - Xp.proSP2 - Vista Ultimate 64 -
User avatar
Invoker
Posts: 767
Joined: 2004-09-06 19:13:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Invoker »

Pengar, kläder och böcker. Helt okej.
AMD Athlon XP 3000+ | 2xSeagate Barracuda | HIS Excalibur X800 Pro 256 Mb ICE-Q II | ND-2500A | Corsair 2x512
”Jag använder sunt förnuft när jag slår på "köra som en idiot"-läge.” - borz
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

Kritpåse och krita, aftershave och lite pengar var vad jag fick tillsammans med julefrid (det är för er som inte vet något som Finland firar).
wham bam thank-you ye -ma'am
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Jag fick mycket mer än vad jag önskade mig, vilket som tidigare skrivet var en ny rakapparat. LOTR-ROTK (på svenska dårå) extended edition.. har de två gamla sen tidigare, men har inte haft råd att köpa denna sista. Så det var uppskattat. Fick tre säsonger av family guy! Även en DVD med fotbollstabbar (som presenteras av våran Hägerfors). Digital äggklocka (på tiden, har en gammal analog sak som är 20 år gammal), digital kött-termometer. En t-shirt och en tjockare tröja.. Ett spel (analogt :P) - RIKET.

Och lite smågrejer till. Bland annat en frimånad (pengar till en-) på WoW av en kamrat. Jag är hemskt nöjd, fick mycket mer än vad jag ville ha. Märkte att det blir lite dyrare att köpa julklappar när man har flickvän, men samtidigt får man extra mycket tillbaka ;)

Förutom frimånaden på WoW fick jag inga pengar eller presentkort. Det var väldigt uppskattat från min sida!
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Jag fick ett pergament, ett kontrakt att få spela schack med döden om hans plats. Förlorar jag så blir det enkelbiljett till purgatorium, där jag skall bli pimp.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
theLofD
Posts: 510
Joined: 2004-08-01 13:31:40
Location: Herrö/Västerås

Post by theLofD »

Da Vinci koden, mycket uppskattad. Dessutom förlängning av prenumerationen på diverse motortidningar plus veckotidningen från hembyn.

Inga hårda paket dock så det blir väll till att gräva lite till i plånboken igen då.
******************************************
* Bravely Goes Where Every Man Has Gone Before. *
******************************************
Post Reply