Hurra för döda svenskar?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Hurra för döda svenskar?

Post by fisk »

http://rawstory.rawprint.com/1204/westb ... t_1230.php

Ledarna för Westboro Baptist Church har släppt ett uttalande där de uttrycker att de är glada för att 2000 svenskar dött i vågorna nere i asien, detta baserat på att "Ake Green" stämts för att han predikat mot homosexualitet (dömdes för hets mot folkgrupp).

Med detta dömdes hela svenska nationer vara ett land av sodomiter... fantastiskt! Religiösa människor slutar aldrig att förvåna mig.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
MisterBister
Posts: 223
Joined: 2004-12-25 12:30:17
Location: Göteborg

Post by MisterBister »

Jag har faktiskt svårt att tro att den där planchen är seriös.
"Du är inte dum, du har bara lite otur när du tänker."
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Westboro är såvitt jag vet autentiska och håller bland annat till på den välformulerade och högst genomtänkta hemsidan www.godhatesfags.com

De har ju bland annat tagit ett stort intresse i han den homofoba pingspastorn, tidigare och formulerat protestskrivelser som de skickat till regeringen.

Tja, jag är för religionsfrihet... men är det tillåtet att vara emot användandet av överdriven dummhet som en religion?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Annars kan man ju alltid hälsa på www.godhatessweden.com , en DDoS attack kanske vore lämpligt?
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

folk är roliga. och sånna saker får mig att skratta. vilket jag behöver nu. sååå bra. nån nytta gör de genom sina uttalanden ändå
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

Det är svårt att ta åt sig när personerna som gör uttalandet uppenbarligen är helt väck i skallen. Ja, mycket skit ska man höra ..
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Kan vi inte bara tillfälligt återinföra dödsstraffet för Pastor Åke Green bara för att sända ett budskap till bibelknullarna?

Det facinerar mig oerhört att man kan hävda sig vara kristen när man helt uppenbart inte följer jesu läror. Men det visar väl på hur irrationella många religösa människor är. Problemet är att när man upphör dyrka gud och istället börjar dyrka en bok man misstar för guds ord så är man väldigt fel ute. (Tja... dyrkar man en gud över huvud taget så är man på sniskan... men det finns gradskillnader)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
aiwass
Posts: 1845
Joined: 2002-03-07 23:43:40
Location: Annorstädes

Post by aiwass »

Undrar om vi nog egentligen inte borde vara stolta över att ha lyckats förnärma dem så till dem milda grad. Om (vad man väl får anta vara) fanatikerna tycker att du gör ett bra jobb däremot så skulle det nog vara dags att fundera över vad faen man pysslar med egentligen...

Samt att det tär mindre på magen att känna lite nationell stolthet jkontra att bli helt rosenrasande.
Gold for the mistress, silver for the maid
Copper for the craftsman, cunning at his trade
Good said the baron, sitting in his hall
But iron, cold iron, is master of them all
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Några har visst bedrivit en kampanj för att sänka hemsidorna som myntats av den här gruppen:

http://stfw.se/notmee/


---

Biggie: Ja, jag undrar hur mycket gott som religionen (i sig) gjort på planeten, min gissning är ett par hundra gånger mindre än den onytta som orsakats.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Re: Hurra för döda svenskar?

Post by EZA »

fisk wrote:http://rawstory.rawprint.com/1204/westb ... t_1230.php

Ledarna för Westboro Baptist Church har släppt ett uttalande där de uttrycker att de är glada för att 2000 svenskar dött i vågorna nere i asien, detta baserat på att "Ake Green" stämts för att han predikat mot homosexualitet (dömdes för hets mot folkgrupp).

Med detta dömdes hela svenska nationer vara ett land av sodomiter... fantastiskt! Religiösa människor slutar aldrig att förvåna mig.
Läste om det där i någon kvällstidning för några dagar sedan.
Min tanke..... ja många i Sverige tror ju att USA består av skjutgalna rednecks så varför skulle inte dom kunna tro att hela sverige består av sodomiter.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: Hurra för döda svenskar?

Post by Dissident »

Det var en rolig deface av den sidan för några dagar sedan. Någon som kan hitta mirror?
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

fisk wrote:Några har visst bedrivit en kampanj för att sänka hemsidorna som myntats av den här gruppen:

http://stfw.se/notmee/


---

Biggie: Ja, jag undrar hur mycket gott som religionen (i sig) gjort på planeten, min gissning är ett par hundra gånger mindre än den onytta som orsakats.
Härligt, precis vad jag hoppades på.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Är jag den ende som tror att det här är en bluff?

Speciellt som de senare på sidan använder "tolerant", och "loving" som slagord mot svenskar...

Och sedan kan ni titta på den här sidan:
http://www.godhatesamerica.com/

Några likheter?
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

nem wrote:Är jag den ende som tror att det här är en bluff?

Speciellt som de senare på sidan använder "tolerant", och "loving" som slagord mot svenskar...

Och sedan kan ni titta på den här sidan:
http://www.godhatesamerica.com/

Några likheter?
Hur som helst kommer nollan som har sidorna bli paff när han ska betala för den extra bandbreden.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 22,00.html
Han på bilden liknar VÄLDIGT MYCKET han en religös babblare i ett avsnitt av "Awful Truth" med Michael Moore där Michael åkte runt i ett fordon med ett par homosexuella och kom i kontakt med denna personen två gånger. Denna person predikare om krimskrams om att gud skulle hata bögar m.m.

Lite info som verifierar det jag skrev ovan. Tredje inlägger uppeifrån, (skrivet 1998-11-13 10:31:40. heh):
http://www.aint-it-cool-news.com/tb_display.cgi?id=2509
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 22,00.html

Puckon finns det gott om...

Edit: Fluffy var för snabb :)
hej.
User avatar
Cappuccino
Posts: 674
Joined: 2004-01-25 2:20:00
Location: Göteborg

Post by Cappuccino »

Å andra sidan... Jag vill inte välja sida mellan idioter och efterblivna.

Hur många här visste att t.ex. vi svenskar inte erkänns av Riksdagen som en folkgrupp medan homosexuella gör det?
Det är trots allt lagparagrafen "Hets Mot Folkgrupp" vi talar om nu.
Det är alltså helt ok att hetsa mot och kränka svenskar enligt den nu gällande lagen. En icke-svensk som begår ett brott - med rasistiska motiv och inslag - mot en svensk kan inte få något straffpålägg som vi svenskar kan få. Brottet faller ej heller under den nya, amerikaniserade, benämningen "hatbrott". Hur giltig kan en sådan rasistisk lag vara? Lagen i sig har gjort oss olika inför lagen beroende på vilken etnicitet, religiös tillhörighet och sexuell läggning vi har, till skillnad från tidigare (då vi var lika inför lagen). Den påminner om "Anti-diskrimineringslagen" som i sig syftar på att just diskriminera, kvotera och behandla folk olika beroende på de preferenser vi fötts med.

Men för att återgå till det aktuella fallet: en person, en pastor, återger sin syn - sin tros syn - på homosexuella och citerar stycken ur bibeln för att stöda denna; under en predikan; till en bestämd publik.

Jaha?
Skall han åtalas och straffas för det?
Personligen anser jag att alltför mycket tolereras och tillåts i religionsfrihetens namn men i nyss nämnda fall så är det inte prästfånen som framstår som fobisk och intolerant.

Fallet väcker en intressant frågeställning: hur långt skall det gå?

Samtidigt är westboro-typerna fanatiker som måste utrotas för mänsklighetens bästa. 8)
"godhatessweden..." Ja, det får vi sannerligen hoppas.
Abit K9N - AMD Athlon 64 X2 4600+, 2048MB PC4600 - SB XFi Extreme Gamer - sata 160Gb/ide 80Gb/ - dvd/cdrw - Radeon 1950Pro 512MB - Xp.proSP2 - Vista Ultimate 64 -
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

eruku wrote:Annars kan man ju alltid hälsa på www.godhatessweden.com , en DDoS attack kanske vore lämpligt?
Högst lämpligt.
iDon't care about your problems.
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Gnuet wrote:
eruku wrote:Annars kan man ju alltid hälsa på www.godhatessweden.com , en DDoS attack kanske vore lämpligt?
Högst lämpligt.
Missade denna länken som en pekade till ovan?:
http://stfw.se/notmee/

Bandbredd är dyrt i USA = Tanka sidorna.
User avatar
bupp2
Posts: 577
Joined: 2002-03-07 23:18:16
Location: Falun
Contact:

Post by bupp2 »

Världen är full av idioter. Internet är ett bra ställe där man lär sig att ignorera dem.
<bupp2> Axman, vad gör du?
<Axman> bupp2, vet inte.
User avatar
kgb
Posts: 326
Joined: 2002-11-26 0:21:35
Location: stockholm

Post by kgb »

En person på mitt insitut i skolan skrev ett brev till personerna bakom dessa sidor. http://metric.sytes.net/phelpes.html
Skaparna av godhatesfags/sweden/canada/osv känns väldigt oseriösa.
formerly known as kgb
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

kgb wrote:En person på mitt insitut i skolan skrev ett brev till personerna bakom dessa sidor. http://metric.sytes.net/phelpes.html
Skaparna av godhatesfags/sweden/canada/osv känns väldigt oseriösa.
Heh... Ömm... De är oseriösa eller väldigt hjärntvättade av religion.
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Fluffy wrote:Heh... Ömm... De är oseriösa eller väldigt hjärntvättade av religion.
Eller faktiskt psykist sjuka.

Jag tycker att många lastar religionen för sådana här händelser helt felaktigt. Dessa människor finns inte på grund av religion, de använder den bara som någon form av skydd och förklaring. Att hävda att sådant här inte hade funnits vore det inte för religion är väldigt oinitierat.

För övrigt är 'Westboro baptist church' bestående av en person, möjligen med stöd av familjen. Så när fisk säger 'Ledarna för Westboro Baptist Church' så menar han egentligen 'Fred Phelps'. Och när han skriver 'Religiösa människor slutar aldrig att förvåna mig.' Så menar han nog egentligen 'Psykiskt sjuka människor slutar aldrig att förvåna mig.'

Men hur kul är det att skriva när man kan generalisera och indirekt lasta alla världens religiösa människor?
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Jovisst är de psykiskt sjuka, människor som på fullaste allvar hävdar att tomten, osynliga män på moln, blå elefanter med fyra armar, eller genomskinliga gubbar i grottor finns på riktigt, och sedan väljer att "tro" på dessa är i mitt tycke nog inte riktigt friska i huvudet.

Särskilt inte när de väljer att använda dessa imaginära osynliga krambjörnskompisar som ursäkt för att ha ihjäl/bespotta folkslag och/eller nationer. Så länge de inte gör det så har jag inget problem med sitt utövande, egentligen ... det är när de börjar bete sig som George W. Bush i uppdrag för Gud som det är riktigt, riktigt störande.

Missförstå mig rätt, när jag lär känna någon bortser jag från religiös tillhörighet, trots min uppfattning att religion blott är galenskap.

För övrigt nem, det finns gott om medlemmar i organisationen "God hates fags" (som Westboro Baptist Church står bakom), John Rankin bland annat samt en hop folk som deltar i deras protester, per definition står de alla bakom dessa dumheter.
Aotearoa - tino rangatiratanga
Post Reply