Gratis foto hemskickat...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Gratis foto hemskickat...

Post by xianze »

Tja, surfade runt lite på canons hemsida förut och såg att canon erbjöd att man kunde prova kvaliten på de olika skrivarna..
tar en bild och skickar upp till dom och sedan får man den utskriven och hemskickad ^^
Perfekt för mig som är lat :P
ni kanske kan ha något roligt med länken? :P:D

http://www.yourprint.canon-europe.com/
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
User avatar
Wooe
Posts: 108
Joined: 2004-04-14 14:31:53
Location: Jönköping
Contact:

Post by Wooe »

Jag körde på en Pixma iP5000 (9600x2400 dpi) och den visade sig ge bra bild Fick min bild idag. Tog ca 1 vecka att få den. Tänk dock på att det är massa reklam och skit på den så att rama in dem är väl inte att tänka på. Skulle möjligtvis gå om man lägger till lite svart i kanterna så man kan klippa bort reklamen sedan.

Så här kan det bli (lånade från tråden på swec, tar inte på mig någo ansvar för den =P ) : Image

*edit* Vad man får när sakerna kommer. Någon på irc frågade om det kostar något. Det gör det inte, är helt gratis. I alla fall var det så för mig. http://www.home.no/clawfinger/bilder/dator/canon1.JPG
- MSI K8N Neo-FSR - AMD Athlon64 Newcastle 3000+, Freezer64 - 1024Mb DDR PC3200 - Radeon X800GTO agp - Maxtor DiamondMax 120Gb, Seagate Baracuda 200Gb SATA -
User avatar
smorgar
Posts: 2091
Joined: 2002-06-10 22:21:38
Location: Göteborg
Contact:

Post by smorgar »

jag tycker personligen att man ska ta det lungt med dessa länkar då det är dumt att utnyttja dom. som med winxp sp2-gratisskivan dock löste dom det bra
Sonny: What the hell is this?
Clemenza: It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes.
E8200 @ 3,8GHz 1,42V | Gigabyte EP35 DS4 | OCZ Reaper 4-4-4-15 @ 2,2V | XFX Radeon 4890 Black 1GB
User avatar
RedFLip
Posts: 11
Joined: 2004-08-26 20:27:28

Post by RedFLip »

smorgar wrote:jag tycker personligen att man ska ta det lungt med dessa länkar då det är dumt att utnyttja dom. som med winxp sp2-gratisskivan dock löste dom det bra
helt sant..tänk canon som kanske hade 1-2 bilder om dagen att skriva så kommer 1000 från swec och ett par hundra från 64bits(Är aktiv på båda:D) Det är att utnytja och det är dåligt :)

EDIT: Iofs om man bara ber om en och inte 10st olika osv. så är det helt okej men bara för det är gratis ska man inte överdriva.
Kalasbanarne kommer och tar dig om natten, så knip åt.
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

"Som man bäddar får man ligga!" 8)
User avatar
smorgar
Posts: 2091
Joined: 2002-06-10 22:21:38
Location: Göteborg
Contact:

Post by smorgar »

RedFLip wrote:
smorgar wrote:jag tycker personligen att man ska ta det lungt med dessa länkar då det är dumt att utnyttja dom. som med winxp sp2-gratisskivan dock löste dom det bra
helt sant..tänk canon som kanske hade 1-2 bilder om dagen att skriva så kommer 1000 från swec och ett par hundra från 64bits(Är aktiv på båda:D) Det är att utnytja och det är dåligt :)

EDIT: Iofs om man bara ber om en och inte 10st olika osv. så är det helt okej men bara för det är gratis ska man inte överdriva.
jojo det är bra att man får testa osv men jag tycker inte att man ska tänka "jaaa weee det är gratis vi tar så mycket vi får tills dom stänger ner!!!11" jävla tattarstil.
Sonny: What the hell is this?
Clemenza: It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes.
E8200 @ 3,8GHz 1,42V | Gigabyte EP35 DS4 | OCZ Reaper 4-4-4-15 @ 2,2V | XFX Radeon 4890 Black 1GB
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

smorgar wrote:
RedFLip wrote:
smorgar wrote:jag tycker personligen att man ska ta det lungt med dessa länkar då det är dumt att utnyttja dom. som med winxp sp2-gratisskivan dock löste dom det bra
helt sant..tänk canon som kanske hade 1-2 bilder om dagen att skriva så kommer 1000 från swec och ett par hundra från 64bits(Är aktiv på båda:D) Det är att utnytja och det är dåligt :)

EDIT: Iofs om man bara ber om en och inte 10st olika osv. så är det helt okej men bara för det är gratis ska man inte överdriva.
jojo det är bra att man får testa osv men jag tycker inte att man ska tänka "jaaa weee det är gratis vi tar så mycket vi får tills dom stänger ner!!!11" jävla tattarstil.
Tror inte Canon skulle ha uppe dom länkarna, om dom inte vore till för att utnyttjas! Sen är det väl ändå fritt för var och en att testa på olika, och i slutändan kanske man köper just en skrivare från Canon! :o
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Varför ska såna tjänster "missbrukas"? De kanske riktar sig till fotoentusiaster som vill ha en seriös utvärdering av skrivaren de funderar på att köpa?

Tattarstil som smorgar sa tidigare...
Kan inget om mycket
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

Jag har inte för avsikt att "missbruka" denna tjänst!
Om man nu ska testa vilken som passar en bäst blir det ju 13 x kort.(då det är 13 skrivare med). För det finns ju säkert dom som jämför alla.
Sen är vi ju inte de enda land som har tillgång till detta, så i slutändan blir det nog en massa kort iaf, och detta måste ju Canon ha räknat med för annars skulle denna tjänst inte finnas!
Som med alla andra gratistjänster, dom kommer och går!
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Post by EZA »

Country United Kingdom

Går ju inte att ändra?
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Post by xianze »

Hmm, jag tycker mer att roligt att dom erbjuder en tjänst. och roligt att det är gratis?, sen får du ju bara skicka efter 1 bild per hushåll som står tydligt i reglerna..
Jag letar faktiskt efter en bra skrivare (kanske blir en canon) men det är ju en rolig grej, har dom tjänsten får väl man leka lite ;) :P
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
User avatar
smorgar
Posts: 2091
Joined: 2002-06-10 22:21:38
Location: Göteborg
Contact:

Post by smorgar »

jojo det är klart att man ska testa skrivarna om man funderar på en ny osv är ju det det är till för, sen att vissa sitter och spammar canon bara för att göra livet surt för dom och för att det är gratis är ju inte så snällt när dom nu erbjuder denna tjänst.
Sonny: What the hell is this?
Clemenza: It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes.
E8200 @ 3,8GHz 1,42V | Gigabyte EP35 DS4 | OCZ Reaper 4-4-4-15 @ 2,2V | XFX Radeon 4890 Black 1GB
Post Reply