Har glömt lösenordet till w:lanet!

Avdelningen för programmering, nätverk samt alternativa OS.
Post Reply
User avatar
TheQ*
Posts: 77
Joined: 2004-11-05 22:27:25

Har glömt lösenordet till w:lanet!

Post by TheQ* »

Jag har fått ett stort problem på halsen..

Har ett trådlöst nätverk, 11.g, som måste accessas med wep-krypterad nyckel.. För några dagar sedan uppdaterade jag drivrutinerna till nätverkskortet och nu måste jag ange nyckeln på nytt.. Det är bara det att jag har glömt nyckeln :S

Var jag kan jag ändra nyckeln? Måste jag kunna den gamla för att kunna byta? Min flickväns dator är ansluten till nätverket, kan jag få fram den där med något skojsigt program!??
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Det är väll ändå enklast att bara resetta AP'n.
iDon't care about your problems.
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Re: Har glömt lösenordet till w:lanet!

Post by Eruku »

TheQ* wrote:Jag har fått ett stort problem på halsen..

Har ett trådlöst nätverk, 11.g, som måste accessas med wep-krypterad nyckel.. För några dagar sedan uppdaterade jag drivrutinerna till nätverkskortet och nu måste jag ange nyckeln på nytt.. Det är bara det att jag har glömt nyckeln :S

Var jag kan jag ändra nyckeln? Måste jag kunna den gamla för att kunna byta? Min flickväns dator är ansluten till nätverket, kan jag få fram den där med något skojsigt program!??
RTFM skulle det vara lämpligt att skriva. I manuallen står det hur du loggar in på routern och ändrar inställningar.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
TheQ*
Posts: 77
Joined: 2004-11-05 22:27:25

Post by TheQ* »

Jag har läst den jävla manualen och där står ingenting om hur man ändrar nyckel... Har även gått in i routerns config utan att hitta någonting.. Får väl försöka lite till... Är ni säkra på att det är i routern man ska ändra nyckeln?
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Du kanske skulle ta herr Dremel och behandla routern för att byta nyckel, eller hur? ::)

http://www.warpdrive.se/?2073
iDon't care about your problems.
User avatar
TheQ*
Posts: 77
Joined: 2004-11-05 22:27:25

Post by TheQ* »

Lol, den var rolig..

Har fixat det nu, synd att man har en så polsk router med sjaskigt interface och en manual som endast är översatt från tawainesiska till några östeuropeiska språk.

För övrigt tycker jag att de som använder rtfm-uttrycket borde gå till psykologen och kolla att de inte lider av någon narcissistisk störning ::)
Post Reply