Låt sökes

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Thalagor
Posts: 271
Joined: 2002-03-20 17:08:05

Låt sökes

Post by Thalagor »

Jag hörde en enligt mig bra svensk låt på radion, men kan inte hitta vad den heter. Jag tror att den är ny pga att jag inte hört den innan, men så lite som jag lyssnar på radio, vem vet...

Jag kommer inte ihåg mycket av texten, refrängen gick väl något sådant här;
Tro det eller ej, det finns någon för dig

Sen avslutades den med 3 x "... solen ...", någon kort mening om att solen skiner eller något sådant. Tror jag.
Har försökt söka på google, men inte hittat något, antagligen för att jag inte kommer ihåg så mycket av texten.
Hoppas att någon känner igen låten!
Skulle kunna vara kent som sjunger den, dock verkar ingen av deras låtar passa in :S.

Tack på förhand!
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Hej, jag heter Big_Bird och jag gillar Kent.
Men jag tror inte att den låten Thalagor söker efter är Kent. Det är inte någon av de nyaste i alla fall (du kan hitta de tre texter som släppts på kent.nu) och jag tycker mig inte känna igen texten från äldre material heller.

Vad hette de där Kent-wannabeesen som hade en hit... för tio år sedan, finns de kvar? Jumper... tror jag. Kan det ha varit dem?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Tråden handlade inte om hur mycket man tycker om Kent, så för att inte förstöra tråden totalt så raderar jag samtliga inlägg som inte hör till ämnet.
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
Thalagor
Posts: 271
Joined: 2002-03-20 17:08:05

Post by Thalagor »

tihi, puss tkh ;)

Tror inte heller att det är kent, ingen gammal låt vad jag vet, och de nya texterna stämmer inte. Men det lät som kent, ingen som vet svenskar som kan låta som kent? ;)

Hade kunnat va jumper (kommer inte ihåg något jag hört av dem, men säger du att de låter typ som kent så :P), någon som vet deras hemsida eller någon sida där deras låttexter står?
Får väl masa mig ner till lokala skivbutiken annars :P.
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

hehe, ok!
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
Thalagor
Posts: 271
Joined: 2002-03-20 17:08:05

Post by Thalagor »

Ingen som har någon som helst aning? Alla gissningar uppskattas! (verkade inte vara jumper :()
Post Reply