FP's uttalande om bla utvisning.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Camridge
Posts: 1346
Joined: 2002-03-10 22:26:54
Location: Sverige (Västernorrland)

Post by Camridge »

Jag tror vi anser olika saker här och jag vet inte i vilken värld du flyger omkring i just nu.

Men jag kan själv inte se vart jag antytt det du skriver. Det enda jag gjorde var att fråga dig en enkel sak och helt öppet. Det var inget ont i det jag skrev utan jag undrade bara och jag hade inga baktankar om det.
Min nyaste Älskling
Hewlett Packard IPAQ 2210
Cpu: Intel(R) PXA255 400Mhz
Internt: 64MB minne CF:64 o 128MB
OS: Windows CE 4.20
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Camridge wrote:TinyTeeth
Är du en sådan person som gillar kriminella och vill hellre att dom ska få änglalik behandling än ett straff när dom gjort något riktigt dumt? Om jag inte frågar får jag inget veta.
Du får ursäkta mig, men tydligare kan jag inte göra det.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Camridge
Posts: 1346
Joined: 2002-03-10 22:26:54
Location: Sverige (Västernorrland)

Post by Camridge »

TinyTeeth

Börjar bli roligt detta ;D

Du måste vara en sådan där person som skojjar till det på tråkiga lektioner :D
Min nyaste Älskling
Hewlett Packard IPAQ 2210
Cpu: Intel(R) PXA255 400Mhz
Internt: 64MB minne CF:64 o 128MB
OS: Windows CE 4.20
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Ja, visst blir det? Jag förstår inte hur du ens kan säga att du inte antytt att jag är emot bestraffning av brottslingar, det är för fan svart på vitt.

Allt jag ber dig om är att hitta något jag sagt som styrker ditt påstående.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Camridge
Posts: 1346
Joined: 2002-03-10 22:26:54
Location: Sverige (Västernorrland)

Post by Camridge »

TinyTeeth

två olika saker är en fråga och en antydning. Jag frågade dig en sak eftersom jag inte antydde en sak. Förstår du skillnaden i det?

1."Är du" "en sådan person" som gillar kriminella "och vill hellre" att dom ska få änglalik behandling än ett straff när dom gjort något riktigt dumt? Om jag inte frågar får jag inget veta.

2. "Så du" "är en person" som gillar kriminella och "är imot" riktiga bestraffningar och hellre ser att dom får änglalik behandling på kåken, är det så om jag förstått det rätt?
Min nyaste Älskling
Hewlett Packard IPAQ 2210
Cpu: Intel(R) PXA255 400Mhz
Internt: 64MB minne CF:64 o 128MB
OS: Windows CE 4.20
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Ah, jag får ursäkta. Jag får ofta frågor riktade mot mig som påståenden, så jag antar att jag vant mig. För att svara på din fråga, nej.

Men för att överhuvudtaget få en sån fråga måste det väl finnas nåt man sagt som pekar på det?
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Camridge
Posts: 1346
Joined: 2002-03-10 22:26:54
Location: Sverige (Västernorrland)

Post by Camridge »

TinyTeeth

Ursäkten godtages, men jag hoppas att du slappnar av lite nu för att istället vänta på att du ska bli attackerad av ord/meningar ;)

Men angående det andra så vet jag inte riktigt, jag är lite mysko jag så jag frågade bara eftersom jag kände för det. Hade inte direkt läst tråden något efter mitt första inlägg i den förutom på slutet lite då du fanns med i en livlig debatt. :)
Min nyaste Älskling
Hewlett Packard IPAQ 2210
Cpu: Intel(R) PXA255 400Mhz
Internt: 64MB minne CF:64 o 128MB
OS: Windows CE 4.20
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Jag ber om ursäkt igen, men ibland blir jag lite hetsig när jag försökt poängtera något upprepade gånger genom hela tråden och någon skriver något som jag uppfattade som ett påstående om att jag skulle tycka någonting helt annat.

Ungefär som när jag bara säger att jag står åt vänster, och får "Är du en sån där kommunistjävel som hatar demokrati och vill att Sverige ska bli som Nordkorea? Va? Va?! VA?!" upp i ansiktet. =)

Nu säger jag inte att det var så i det här fallet, men just därför reagerar jag lite på frågor som jag tolkar som påståenden/ledande frågor.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
exzrael
Posts: 638
Joined: 2004-11-27 11:38:07
Location: Ängelholm, Skåne
Contact:

Post by exzrael »

Låter som ett bra förslag i mina öron. Enbart de som begår brott riskerar ju att åka ut över gränsen.
Datorblogg: Länk
Dator: Intel Core i5 750 OC 3,4 GHz, 8 GB DDR3 1600 MHz, GeForce 560Ti OC 900/2100 Mhz, 2+1 TB HDD:
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

VA? VILL DU ATT SVERIGE SKA BLI SOM NORDKOREA!!!??

[/sarkasm]
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

I Nordkorea får folk bara saft och riskaka som mat och de piskas till arbete 23 timmar om dygnet!!!!
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

nem wrote:VA? VILL DU ATT SVERIGE SKA BLI SOM NORDKOREA!!!??

[/sarkasm]
Du glömde öppna taggen.


Nordkorea, där väggen av hjälplöshet är din bästa vän!
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Image
We dance to all the wrong songs
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Jag hävdar att Tinyteeth har en god poäng.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

fisk wrote:Jag hävdar att Tinyteeth har en god poäng.
I second that!
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

fisk wrote:Jag hävdar att Tinyteeth har en god poäng.
Kanske från början, men den har sedan länge drunknat i bokstäver.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Dissident wrote:
fisk wrote:Jag hävdar att Tinyteeth har en god poäng.
Kanske från början, men den har sedan länge drunknat i bokstäver.
Frågan är om det är hans eller andras bokstäver som dränkt den.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Big_Bird wrote:
Dissident wrote:
fisk wrote:Jag hävdar att Tinyteeth har en god poäng.
Kanske från början, men den har sedan länge drunknat i bokstäver.
Frågan är om det är hans eller andras bokstäver som dränkt den.
Han borde make it wiff en bold sammanfattning slash bold kolon.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Jag hävdar att Dissident har en god poäng.

Tiny, försök reda ut begreppen. Nu känns det som både du och andra har missuppfattat varandra och blandat ihop olika argument och benämningar.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Låt dom hållas kort.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Cappuccino
Posts: 674
Joined: 2004-01-25 2:20:00
Location: Göteborg

Post by Cappuccino »

TinyTeeth wrote:Angående att utländska medborgare kommer hit för att leva på bidrag, läs vad jag och dpinto skrivit.

Ge mig ett ekonomiskt argument mot invandring för Sverige 2005 då.

Svenska medborgare som begår brott är inte utländska brottslingar, sluta blanda ihop begreppen.
Min poäng var att det inte spelade någon roll om huruvida invandrare kom till Sverige för att leva på bidrag eller inte. Deras väl och ve är fortfarande inte vår sak. Att du sedan förkastar tanken på att det finns folk runt om i världen som ser ett svenskt socialbidrag, och levnadsstandarden därav, som någonting åtråvärt visar bara att du saknar perspektiv.

Apropå ekonomiska argument mot invandring: Du är medveten om att invandringen till Sverige, räknat trettio år tillbaka i tiden, inte har varit någon lönsam affär för skattebetalarna? Du är medveten om att Sverige inte har haft någon arbetskraftsinvandring, bortsett färre punktåtgärder, på lika lång tid? Om du jämför hur stor del som gruppen "invandrare" tar i anspråk av de offentliga medlen i förhållande till vad dessa betalar i skatt så kommer du snart inse att det är en ren förlustaffär. Den offentliga debatten handlar om hur mycket invandrare och invandringen kostar, inte om den gör det. Siffrorna som debatterats har varit alltifrån 30 miljarder kronor per år till 230 miljarder per år. Du har bevisligen inte intresserat dig för ämnet tidigare, vilket gör en debatt i frågan meningslös. Det är inte ens PK längre att hävda att invandringen är lönsam eftersom det är så uppenbart fel, å det genanta. Men förmodligen menar du, precis som tidigare, hur det skulle kunna vara, hur det borde vara, och inte hur det faktiskt är.

Utlänningskap och medborgarskap är två skilda saker. Du försöker desperat förgripa dig på begreppen för att slippa hantera verkligheten.

Sen kan vi komma överens om att inte vara överens, för nu känns det som om jag bara upprepar mig själv (som ni begåvade anmärkt på). 8)
Abit K9N - AMD Athlon 64 X2 4600+, 2048MB PC4600 - SB XFi Extreme Gamer - sata 160Gb/ide 80Gb/ - dvd/cdrw - Radeon 1950Pro 512MB - Xp.proSP2 - Vista Ultimate 64 -
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Kan du visa mig siffror på hur mycket invandringen kostar då? För på de uppgifter jag har sett har man inte ens räknat med vad invandrarna betalar i skatt.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

TinyTeeth wrote:Kan du visa mig siffror på hur mycket invandringen kostar då? För på de uppgifter jag har sett har man inte ens räknat med vad invandrarna betalar i skatt.
Vadå? betalar såna skatt? ::)
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Post by ballkula »

TinyTeeth wrote:Kan du visa mig siffror på hur mycket invandringen kostar då? För på de uppgifter jag har sett har man inte ens räknat med vad invandrarna betalar i skatt.
Statsmakterna har varit mycket duktiga på att undvika att ta fram denna typ av statistik, frågan är vad de är rädda för? Skulle kostnaderna vara ringa, är jag fullständigt övertygad om att vi hade sett siffror för länge sedan. De siffror som brukar presenteras är grova uppskattningar.

Någon som såg "Debatt", som handlade om just FP:s utspel? En klart vidrig debatt, där invandrare som förespråkade hårdare tag anklagades för att vara marionetter som används för att legitimera förslaget - det om något är väl att kränka en grupp människor? Att de skulle vara så korkade så att de skulle framföra åsikter som gick stick i stäv med deras egna intressen.
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

ballkula wrote:Att de skulle vara så korkade så att de skulle framföra åsikter som gick stick i stäv med deras egna intressen.
Becouse that would be a first! Känns som att indirekt gör de flesta människor dagliga beslut som går stick i stäv med deras egna intressen, de vet bara inte om det!
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
Post Reply