The Life Aquatic.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

The Life Aquatic.

Post by Hipshot »

http://www.imdb.com/title/tt0362270/

Såg den tidigare idag på Sergel. Väldigt bra film, en av de bättre filmerna jag sett någonsin tror jag. 9/10 typ. Den är väldigt sorlig dock, samtidigt är den ganska kul. Bra skådisar med, sådana man liksom gillar, nått som alla bör se! Helt klart. Någon som sett den?

(Kul att se att så många går på bio, Sergel, var som sig alltid bör smockad med folk, och filmer som denna skall ses på bio... den knuffade iaf ner Kill Bill duetten och då Lotr med...)
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: The Life Aquatic.

Post by Dissident »

Såg den för ett tag sedan, bisarrt rolig på sina ställen. "Do the interns get glocks?"
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Hehe, jag gillade det i början när han kastar ner dykartuberna i stället för bojen ;)
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Jag har inte sett den, men jag älskade the royal tenenbaums så jag kommer nog älska lifa aquatic med.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
sandell
Posts: 7
Joined: 2005-04-03 11:37:01
Location: Göteborg, Masthugget

Post by sandell »

Tänkte kila iväg på den ikväll! Den är sevärd alltså?
Royal T är ju så äckligt bra så det kan väl inte bli fel.
Vilken återhämtning Bill Murray har genomgått, kan ju tipsa om "Where The Buffalo Roames" om ni vill se Bill Murray i högform annars!
User avatar
Deuterium
Posts: 841
Joined: 2002-07-05 10:31:43
Location: Skåne

Post by Deuterium »

Riktigt skön film, scenen då Ping Island låten spelas i bakgrunden är så jäkla skön :)
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Tyckte den var riktigt bra. Skruvad humor med rätt så allvarlig bakgrundshistoria.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Rince
Posts: 68
Joined: 2003-06-24 9:54:40
Contact:

Post by Rince »

Mkt sevärd film. Owen Wilson känns dock felplacerad.....
"Alltså, jag ska berätta för er om min kuk. Jag var stolt över min kuk, jag kunde stå o titta på den i timmar, prata med den..."

Jalla Jalla
User avatar
Oblivion
Posts: 384
Joined: 2002-03-11 12:36:08
Location: Göteborg

Post by Oblivion »

Vad heter gruppen som gör musiken till pingöarna? nån som vet?
Nix
föredettamixbox
Avstängd
Posts: 265
Joined: 2005-04-04 22:15:23

Post by föredettamixbox »

Tack för ett bra filmtips jag har inte haft någon bra film att titta på förräns nu.

Later.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Mycket skum film... Känns som en "uppföljare" på The League of Extraordinary Gentlemen. Ungefär lika sammanhängande story.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Såg den på bio ikväll, jäklar vad bra den var. Humorn är "right up my ally". Rekommenderas för alla, fyra windowmoddade hårddiskar av fem möjliga.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
Post Reply