"Svenskar ska dö"

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

"Svenskar ska dö"

Post by Pinto »

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 22,00.html

Säkert har många redan sett den här. Aftonbladet indeed, men man borde kanske vara förberedd, kanske?

Skriv vad ni tycker..
We dance to all the wrong songs
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Vad man tycker om nyheten eller den skrivna artickeln?

Jag tar det inte på större alvar än en viss annan hatsida emot sverige. Valet av just "järnvägsstationen" (jag gissar på att de syftar på centralen i Stockholm) är förvisso lite kusligt med tanke på att man passerar mer eller mindre två gånger om dagen men då är frågan om de snarare tänkte på att bomba själva järnvägsstationen, alltså övervåningen, vilket inte alls brukar hysa samma mängd svenskar, om än ganska så ofta en relativt bra mängd turrister.

Sen tycker jag det är smått onödigt att ta upp nyheten, det skapar bara oro och det utan att veta om sidan är seriös eller inte.
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

Finns alltid människor som i sin förvirring finner svaret i hot och våld.

Runar säger nått dumt och alla svenskar ska passa sig för terrorattentat.
Några pervos utnyttjar barn och alla svenskar förtjänar att dö i naturkatastrofer.
Några som inte kan se att dagens svenska samhälle är ett av de bättre i världen finner att det egentligen genomsyras av nazister med dolda budskap överallt, allra helst i GB-glassen.

Så, ska man oroa sig för terrorattentat i Sverige.
Nej, så länge vi har våran utrikes och inrikespolitik så löper vi ingen risk att bli brickor i ett högre spel.
Chansen att du dör i centralen när någon förvirrad stackare droppar en handgranat finns definitivt, men det är knappast ett terrorattentat utan mer ett verk av andra omständigheter.
Och chansen att du ska bli överkörd av ett rattfyllo utanför centralen är säkert 1000 ggr högre, men det är svårt att nasa lösnummer på de nyheterna.
KTM + Akrapovic = [love]
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Här hetsas muslimer att attackera Sverige med bomber.
Hur i helvete kan dom säga muslimer???? Det betyder att alla som har Islam till religion är terrorister. Och dessa terrositer som har islam till religion och tolkar Kuranen på annat sätt än det som står i den är inte Islamister. Tycker att alla nyheter ska överdriva, denna kanske är en början till att utrota den islamska tron genom att få hela den kristna världen emot dem.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

ADiS wrote:
Här hetsas muslimer att attackera Sverige med bomber.
Hur i helvete kan dom säga muslimer???? Det betyder att alla som har Islam till religion är terrorister. Och dessa terrositer som har islam till religion och tolkar Kuranen på annat sätt än det som står i den är inte Islamister. Tycker att alla nyheter ska överdriva, denna kanske är en början till att utrota den islamska tron genom att få hela den kristna världen emot dem.
Läs ditt citat engång till...
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

syntetisk wrote:
ADiS wrote:
Här hetsas muslimer att attackera Sverige med bomber.
Hur i helvete kan dom säga muslimer???? Det betyder att alla som har Islam till religion är terrorister. Och dessa terrositer som har islam till religion och tolkar Kuranen på annat sätt än det som står i den är inte Islamister. Tycker att alla nyheter ska överdriva, denna kanske är en början till att utrota den islamska tron genom att få hela den kristna världen emot dem.
Läs ditt citat engång till...
Är dom muslimer då? Nej, om dom hade vart det och följ Kuranen så hade dom varit det. Och i Kuranen står det mkt fint att inga sådana saker får uppstå.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Rose Brass
Posts: 462
Joined: 2004-06-07 22:37:16

Post by Rose Brass »

ADiS wrote:
syntetisk wrote:
ADiS wrote:
Här hetsas muslimer att attackera Sverige med bomber.
Hur i helvete kan dom säga muslimer???? Det betyder att alla som har Islam till religion är terrorister. Och dessa terrositer som har islam till religion och tolkar Kuranen på annat sätt än det som står i den är inte Islamister. Tycker att alla nyheter ska överdriva, denna kanske är en början till att utrota den islamska tron genom att få hela den kristna världen emot dem.
Läs ditt citat engång till...
Är dom muslimer då? Nej, om dom hade vart det och följ Kuranen så hade dom varit det. Och i Kuranen står det mkt fint att inga sådana saker får uppstå.

Så brukar jag också säga när folk påstår att <valfri diktatur> är kommunistisk. Tyvär så funkar aldrig det argumentet... Samma sak gäller när man som hederlig datornörd inte vill bli förknippad med fjortisar som spelar CS...
Last edited by Rose Brass on 2005-05-01 15:12:47, edited 1 time in total.
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

ADiS wrote:Är dom muslimer då? Nej, om dom hade vart det och följ Kuranen så hade dom varit det. Och i Kuranen står det mkt fint att inga sådana saker får uppstå.
Ja, de personer som de riktar sig till är uppenbarligen muslimer ::)
Här hetsas('uppmanas/uppmuntras') muslimer(de som tillber religionen islam) att attackera Sverige med bomber.
Edit: Med andra ord gör inte muslimerna något fel och det framgår också, de uppmanas att göra fel av terrorister som med största sannolikhet kallar sig själva muslimer som kanske inte är det i andras ögon. Och de är de, terroristerna, som är 'brottslingarna'.
Last edited by syntetisk on 2005-05-01 15:17:20, edited 1 time in total.
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

coin wrote:Det är ju lite ironiskt. Kristna och muslimer har samma gud men ändå finns det de som hyser agg (läs starkt hat) mot varann.
De båda religionerna borde ju kramas och rita hjärtan istället.
De kokurrerar om samma klientel.

Fascism och kommunism är väldigt lika och presenterar samma förenklade svar på komplexa frågor, men ändå har de alltid bekämpat varandra med otrolig frenesi. Det är samma mönster vi ser här, dessa två har visserligen mycket större skillnader mellan sig än tidigare nämnda ismer, men konkurrensen om samma utövare är det centrala i resonemanget.

För att tydligt distansera sig och för att behålla sina egna utövare på rätt sida stängslet anammar man en mycket hård attityd mot de närmsta konkurrenterna. Det är helt enkelt det mest effektiva sättet att överleva och upprätthålla jämvikten.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Biograf
Posts: 362
Joined: 2003-12-13 16:21:19

Post by Biograf »

ADiS wrote:
syntetisk wrote:
ADiS wrote:
Här hetsas muslimer att attackera Sverige med bomber.
Hur i helvete kan dom säga muslimer???? Det betyder att alla som har Islam till religion är terrorister. Och dessa terrositer som har islam till religion och tolkar Kuranen på annat sätt än det som står i den är inte Islamister. Tycker att alla nyheter ska överdriva, denna kanske är en början till att utrota den islamska tron genom att få hela den kristna världen emot dem.
Läs ditt citat engång till...
Är dom muslimer då? Nej, om dom hade vart det och följ Kuranen så hade dom varit det. Och i Kuranen står det mkt fint att inga sådana saker får uppstå.
Koranen? ;)
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

ojdå! lite fel men ändå, läs mellan fingrarna ;D

Alltså för att jag är muslim, men inte riktigt trogen eftersom jag inte har tid att be osv... så är jag som alla andra extremister? ::)
Last edited by ADiS on 2005-05-01 16:29:13, edited 1 time in total.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Svenskar dör varje dag... så de har ju rätt.
Aotearoa - tino rangatiratanga
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

ADiS wrote:Alltså för att jag är muslim, men inte riktigt trogen eftersom jag inte har tid att be osv... så är jag som alla andra extremister? ::)
Du är en del av problemet.

on topic: Ge dem Runar, så slår vi två flugor i en smäll.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

ADiS wrote:Alltså för att jag är muslim, men inte riktigt trogen eftersom jag inte har tid att be osv... så är jag som alla andra extremister? ::)
Nu är det du som blandar ihop begrepp.

Hitler vände sig till långa blonda blåögda människor och ville ha dom i sitt rike, det gör inte att alla blonda blåögda människor är nazister.

På samma sätt vänder sig dessa terrorgrupper till islamister, det innebär inte att alla islamister är terrorister, men det innebär att dom flesta terroristerna är islamister.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Dissident wrote:on topic: Ge dem Runar, så slår vi två flugor i en smäll.
Hah, ibland är sådant tänkande oerhört frestande, fast nej, då skulle de få rätt, vilket vore fel.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

En annan tanke som slåg mig var att Runar faktiskt är Norsk. Borde dom inte hota Norge istället?
We dance to all the wrong songs
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

ADiS wrote:ojdå! lite fel men ändå, läs mellan fingrarna ;D

Alltså för att jag är muslim, men inte riktigt trogen eftersom jag inte har tid att be osv... så är jag som alla andra extremister? ::)
Nej. Du ska nog sluta läsa mellan fingrarna och läsa allt jag har skrivit istället ...eller det som ghlargh har skrivit. Du värkar inte ens vilja förstå :P
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

dpinto wrote:En annan tanke som slåg mig var att Runar faktiskt är Norsk. Borde dom inte hota Norge istället?
De har redan hotat Norge eftersom vi skickade F16 till Afghanistan.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

fisk wrote:Svenskar dör varje dag... så de har ju rätt.
;D
Touché.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

Om de nu innerligt vill att Runar ska dö, borde det inte vara mycket effektivare att skicka en krypskytt då? Framförallt så borde risken för någon internationell konflikt vara mycket mindre. Då får de inte lika mycket uppmärksamhet, men är det där skon klämmer så kan de söka till någon dokusåpa istället.

Bomba oskyldiga människor bara för att någon har uttryckt en åsikt man inte håller med om? Jag förstår mig inte på sånt.
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

GuessWho wrote:Bomba oskyldiga människor bara för att någon har uttryckt en åsikt man inte håller med om? Jag förstår mig inte på sånt.
Skjuta en 'oskyldig' människa bara för att han uttryckt sig dåligt? Jag förstår mig inte på sånt.
scoby
Posts: 982
Joined: 2002-12-02 16:56:48

Post by scoby »

ADiS wrote:
syntetisk wrote:
ADiS wrote:
Här hetsas muslimer att attackera Sverige med bomber.
Hur i helvete kan dom säga muslimer???? Det betyder att alla som har Islam till religion är terrorister. Och dessa terrositer som har islam till religion och tolkar Kuranen på annat sätt än det som står i den är inte Islamister. Tycker att alla nyheter ska överdriva, denna kanske är en början till att utrota den islamska tron genom att få hela den kristna världen emot dem.
Läs ditt citat engång till...
Är dom muslimer då? Nej, om dom hade vart det och följ Kuranen så hade dom varit det. Och i Kuranen står det mkt fint att inga sådana saker får uppstå.
Prällen från knutby följer inte lagen, fast han är kristen.
Jag tror säkert att man kan vara en muslim fast man är terrorist.
Sedan om man följer koranen eller bibeln är ju en annan sak.
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

syntetisk wrote:
GuessWho wrote:Bomba oskyldiga människor bara för att någon har uttryckt en åsikt man inte håller med om? Jag förstår mig inte på sånt.
Skjuta en 'oskyldig' människa bara för att han uttryckt sig dåligt? Jag förstår mig inte på sånt.
Näe det är klart. Tänkte mest att det var bättre att de skjuter Runar än att de bombar <random tågstation> för "att han kanske finns där eller så kanske någon som håller med honom finns där". Bättre att en person dör än att massvis dör. Men visst har du rätt. Bara för att någon uttrycker sig klumpigt och/eller säger något dumt så ska de inte skjutas. Annars hade jag säkert själv varit skjuten ett antal gånger vid det här laget.

You killed GuessWho, you bastards! (Southpark ripoff)
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

GuessWho wrote:Näe det är klart. Tänkte mest att det var bättre att de skjuter Runar än att de bombar <random tågstation> för "att han kanske finns där eller så kanske någon som håller med honom finns där". Bättre att en person dör än att massvis dör. Men visst har du rätt. Bara för att någon uttrycker sig klumpigt och/eller säger något dumt så ska de inte skjutas. Annars hade jag säkert själv varit skjuten ett antal gånger vid det här laget.
Absolut :)
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

det e bara en tidsfråga innan det smäller.. anledningen att de inte smällt än här att de måste ha nånstans att samla pengar ;)
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
Post Reply