Valborg skrämmer mig

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Valborg skrämmer mig

Post by palindrom »

Valborg, festens höjdpunkt.
Kom precis hem från en suparfest, där jag var i en timme.
Det skrämmer mig att de började dricka klockan ett på fucking morgonen.
Är det bara jag som skräms av det?

Det är tydligen vanligt.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Jag skäms inte över andras dumhet, jag gläds åt min avsaknad av den.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

fisk wrote:Jag skäms inte över andras dumhet, jag gläds åt min avsaknad av den.
Men jag skrev skräms :)
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

valborg=allmän fyllefest. Behöver man säga något mer?
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

palindrom wrote:Men jag skrev skräms :)
Men jag skrev skäms :)
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Halvarsson
Posts: 850
Joined: 2004-05-15 11:59:49
Location: Norrland

Post by Halvarsson »

Jag började på Tigers release paty igårkväll, champage i massor ;D


Idag så var jag grounded hemma, pärona snodde mina nycklar så jag kan inte ta mig nånstans.
"En leder, resten följer" - Steve Jobs
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: Valborg skrämmer mig

Post by Dissident »

palindrom wrote:Är det bara jag som skräms av det?
Jepp.
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Jag firar valborg med att göra några extra smileys :D:D:D:D:D sådär.. klarfirat...
#mac.se @ EFnet
User avatar
Halvarsson
Posts: 850
Joined: 2004-05-15 11:59:49
Location: Norrland

Post by Halvarsson »

xmel: vi får köra virtuella drinka i kanalen istället.
"En leder, resten följer" - Steve Jobs
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Jag firar valborg genom att plugga på en tenta jag har på måndag..
hej.
User avatar
Halvarsson
Posts: 850
Joined: 2004-05-15 11:59:49
Location: Norrland

Post by Halvarsson »

/me ger linc en iBeer för att motivera pluggandet ;D
"En leder, resten följer" - Steve Jobs
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Jag kom på mig själv när jag ifrågasatte meningen med att supa som en gris bara för att det är valborg, gör man det för sakens skull, vad får man ut av det.

Jag vet att jag brukar inte få sådär jättemycket ut av det, mest bara ett stort hål i plånboken, ångest och bakfylla. På senaste tiden har jag börjat bli riktigt kräsen med vilka fester jag går på.
Kan inget om mycket
jstrom
Posts: 1732
Joined: 2002-05-28 22:18:35
Location: Göteborg
Contact:

Post by jstrom »

ja.. tänk att det ska va så svårt för vissa (läs alla?) o ha kul utan alkohol.. :P folk som driker i måttliga mängder har jag inget emot, men folk som blir allmänt odrägliga och inte kan ta hand om sig själva bör hålla sig borta från det.. eller nått.. :)
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Jag började näst siste april, i kraft av att vara emeritus, och fortsatte givetvis traditionsenligt siste april då varje riktigit student tar med sig champagnen och njuter av våren i stadsparken. Kvällen och natten fortsätter med finare trerätters middag och sedan efterfest med spexet.

Jag har varit berusad sedan i fredags med kortare avbrott för sömn, vad klockan är och var har aldrig varit relevant. Det är underbart, inga bekymmer, inga tunga funderingar, bara avslappnade människor som kan hantera alkohol och använder det till sin och andras fördel.

Utan att varken skrämmas eller skämmas njuter jag av det som livet har att erbjuda. Ni kanske borde testa det någon gång.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Jag hade iaf grymt trevligt, hade vänner på kvällen böev en hel del drinkar sen bar det av till stan :D härlig kväll
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
Mind
Posts: 1032
Joined: 2002-12-26 22:22:04
Contact:

Post by Mind »

coin wrote:
snigel wrote:valborg=allmän fyllefest. Behöver man säga något mer?
Ja det är väll lite raketer och så med, eller?

Edit:
Jag tycker det är lite kul med alla historier man för höra när man kommer tillbaka til skolan igen. :)
http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?t=43308

;) brum brum
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Re: Ja ja

Post by Andrej »

Såsom Eruku så tyckte jag att min måttliga konsumption av kebab, öl, chilinötter, öl, äcklig utblandad vokda med nån jävla apelsinsaft och öl var helt okej. Glömde Sleven wok'en.

Historien om hur vi letade sunkhak efter sunkhak är lång, men tillslut så hittade vi ett ställe där man kunde trivas och dricka i måttlig tackt.

Det var riktigt trevligt faktiskt. Ett hål i plånboken? Ja du, det är klart att denna utflyckt kostade mig ca. 450 kronor, men den som går ut på krogen utan att ha råd till det borde ge fan och uppsöka den trebenta stolen med tillhörande snara. Det går snabbare så.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Krogrunda, helt okej.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Dynamitsven
Posts: 1268
Joined: 2004-02-17 9:34:48
Location: Typ Halmstad / n ö Skåne

Post by Dynamitsven »

Bad_and_ugly wrote:Jag kom på mig själv när jag ifrågasatte meningen med att supa som en gris bara för att det är valborg, gör man det för sakens skull, vad får man ut av det.

Jag vet att jag brukar inte få sådär jättemycket ut av det, mest bara ett stort hål i plånboken, ångest och bakfylla. På senaste tiden har jag börjat bli riktigt kräsen med vilka fester jag går på.
Den som ändå bara hade resonerat som dig FÖRE gårdagens kväll! Just nu så håller jag med dig till punkt och pricka!

Nu ställer jag mig istället frågan, varför fyllefest? Jag skulle haft det mycket trevligare igår om jag hade sluppit kasta upp middagen i ett dike på vägen till majbålet som jag ändå aldrig nådde fram till, dessutom skulle jag kunnat arbeta ihop lite pengar idag. Nu blir det bara till att sitta och glo igenom julkalendern med allram est. :(
DIM kalsonger As String
User avatar
phade
Posts: 481
Joined: 2005-01-24 18:53:00
Location: Södermalm - Stockholm
Contact:

Post by phade »

jstrom wrote:ja.. tänk att det ska va så svårt för vissa (läs alla?) o ha kul utan alkohol.. :P folk som driker i måttliga mängder har jag inget emot, men folk som blir allmänt odrägliga och inte kan ta hand om sig själva bör hålla sig borta från det.. eller nått.. :)
Det handlar ju om inställning och vana det där. Om du går ut och ska ha en nykter afton inställd på att du kommer ha tråkigt, då kommer du ha tråkigt.
Själv började aldrig supa när jag var 14 år och har inte börjat efter det.
Så nu lever jg ett semi-nyktert liv och är nöjd med det.
Det bästa med att vara relativt nyktert liv är att man kan svina som ett djur på krogen och ingen blir sur, eftersom det tror att man är berusad (och då är ju det mesta "okej"). Fulragga på tjejer blir mycket roligare när man är nykter.
ATHLON 2400@3800+|ASUS A8N-SLI DELUXE|ATI RADEON X850XT|2x512 KINGSTON PC3200@200MHz|MAXTOR 6B200M0 200GB|SEAGATE BARRACUDA 400GB

"What we experience, is not nature itself but nature according to our method of questioning." - Werner Heisenberg
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

jstrom wrote:ja.. tänk att det ska va så svårt för vissa (läs alla?) o ha kul utan alkohol.. :P
Jag kan supa utan att ha kul.

Lär er dricka med motta och sluta whina.
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Re: Valborg skrämmer mig

Post by palindrom »

Dissident wrote:
palindrom wrote:Är det bara jag som skräms av det?
Jepp.
Jag är inte det minsta förvånad.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Re: Valborg skrämmer mig

Post by Ramza »

palindrom wrote:
Dissident wrote:
palindrom wrote:Är det bara jag som skräms av det?
Jepp.
Jag är inte det minsta förvånad.
Du är nog inte ensam, men många håller bara tyst och mummlar lite..
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Jag var hos en vän och grillade, drack en rom och cola och såg på hockeyn samt spelade lite tv-spel. När jag sedan skulle åka hem så fick jag vänta på bussen ett tag. När jag stod och väntade så kom en full fjortis fram till mig och sa att jag var snygg och frågade om jag skulle med på efterfest. Jag sa nej och att jag skulle läsa alice i underlandet. hon tyckte jag var töntig så hon gick iväg och efter tre steg spydde hon på sin kompis.

Det var en rolig scen.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

egar wrote:Jag var hos en vän och grillade, drack en rom och cola och såg på hockeyn samt spelade lite tv-spel. När jag sedan skulle åka hem så fick jag vänta på bussen ett tag. När jag stod och väntade så kom en full fjortis fram till mig och sa att jag var snygg och frågade om jag skulle med på efterfest. Jag sa nej och att jag skulle läsa alice i underlandet. hon tyckte jag var töntig så hon gick iväg och efter tre steg spydde hon på sin kompis.

Det var en rolig scen.
Klart, sånt är ovärderligt. Själv lyckades jag ta fel bus till fel del av den ö jag bor på. Ringde till en kompis som precis slutat jobba (vid 6 snåret på morgonen/natten) och diskuterade i en timma varför Jagged Alliance 2 är ett så oerhört bra spel.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
Post Reply