Piercing ställe där man inte behöver vara 18 i sthlm?Seriöst

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
The Chosen One
Posts: 72
Joined: 2004-08-14 4:21:31
Location: STHLM

Piercing ställe där man inte behöver vara 18 i sthlm?Seriöst

Post by The Chosen One »

Piercing ställe där man inte behöver vara 18 i sthlm?

Seriöst ställe och billiga och utan målsmans tillstånd.

finns det?
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

Städade upp lite, skärpning :[

Det är trots allt inte olagligt att pierca sig när man är under 18.
Fråga: Finns det någon åldersgräns?
Nej, inte lagstiftad enl. svensk lag. Seriösa Piercers har däremot som krav att om du är under 18 år skall du kunna uppvisa intyg från vårdnadshavare med underskrift & namnförtydligande samt till han/hon tel.-nr. dagtid.
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

Det går ju alltid att göra det på egen hand med en kanyl.
För de vågade..
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Finns inga seriösa ställen där man inte måste ha med en förälder om man är under 18.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Jag har för mig att det innebär ett avtal att anlita någon för piercing, och personer under 18 får inte ingå avtal, därför skulle piercaren kunna bli bötfälld om han piercar någon under 18 som inte har föräldrars tillåtelse.

Om så inte är fallet finns det många brancher som har 18årsgräns bara för att slippa bråka med föräldrar.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

Vad var det för dumt jag skrev i mitt inlägg som togs bort nu då?
Skrev ju smått samma sak som de ovan? :[
Jaasi! :o
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Anzy wrote:Vad var det för dumt jag skrev i mitt inlägg som togs bort nu då?
Skrev ju smått samma sak som de ovan? :[
Jaasi! :o
Ibland försvinner inlägg spårlöst, ingen har listat ut varför än.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Ghlargh wrote:Ibland försvinner inlägg spårlöst, ingen har listat ut varför än.
Var det något du hittade på precis eller? Inlägg försvinner (afaik) bara när vi raderar dem eller när ägaren raderar dem.

Antagligen ansåg en moderator att inlägget innehöll något olämpligt, men det är en diskussion som inte hör till den här tråden.
hej.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

linc wrote:Var det något du hittade på precis eller? Inlägg försvinner (afaik) bara när vi raderar dem eller när ägaren raderar dem.

Antagligen ansåg en moderator att inlägget innehöll något olämpligt, men det är en diskussion som inte hör till den här tråden.
Jag har sett massor av folk runt om i forumet som klagar på spårlöst försvunna inlägg, ett par av mina har också försvunnit, afaik var det inget regelbrott i mina inlägg iaf.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

elvenman wrote:Städade upp lite, skärpning
Varför tog du bort mitt inlägg? Jag står fast vid att ett seriöst piercingställe som accepterar minderåriga utan målsmans samtycke är en oxymoron.

edit: För övrigt har Ghlargh rätt, trådskaparen får inte begå rättshandlingar i vilket fall som helst.
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Jag håller med tidigare talare. En piercingstudio som tar emot kunder som inte är 18 år fyllda samt utan målsman är inget seriöst ställe.

Och sen såg jag ett försvunnet inlägg senast för 10 minuter sen. Eller jag såg det inte, rättare sagt. :)
Först var det där, och sen när jag kollade igen var det inte där, men länken till sida två var kvar, men klickade man där stod det bara en ruta med ett meddelande som sa att här finns inget.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

MadModder wrote:Jag håller med tidigare talare. En piercingstudio som tar emot kunder som inte är 18 år fyllda samt utan målsman är inget seriöst ställe.

Och sen såg jag ett försvunnet inlägg senast för 10 minuter sen. Eller jag såg det inte, rättare sagt. :)
Först var det där, och sen när jag kollade igen var det inte där, men länken till sida två var kvar, men klickade man där stod det bara en ruta med ett meddelande som sa att här finns inget.
Det där råkade jag också ut för.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

MadModder wrote:Och sen såg jag ett försvunnet inlägg senast för 10 minuter sen. Eller jag såg det inte, rättare sagt. :)
Först var det där, och sen när jag kollade igen var det inte där, men länken till sida två var kvar, men klickade man där stod det bara en ruta med ett meddelande som sa att här finns inget.
Det där är dock en bugg i forumet, har hänt ett antal gånger tidigare. Dvs att den länkar till en sida som inte existerar.

Men även om den diskussionen är intressant så får den isf hållas i respons. Nästa gång ni tror att ett inlägg mystiskt har försvunnit, ta upp det där så får vi ta reda på om det är en moderator som ligger bakom eller inte.
hej.
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Mitt inlägg redigerades säkert bort för att det kunde uppfattas som stötande personangrepp om man ansträngde sig lite ;)
Kan inget om mycket
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

Jag kanske rensade lite för mycket, men det är väl sent att gråta över det nu, ska försöka rensa lite försiktigare i fortsättningen. Tänkte det var lika bra att starta om tråden helt.
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Gör inget du ångrar..
gärga håret.. byt klädstil.. men tänk efter innan du piercar dig
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
The Chosen One
Posts: 72
Joined: 2004-08-14 4:21:31
Location: STHLM

Post by The Chosen One »

Okej men de är lungt. Jag fyller endå 18 i augusti. vet nån något billigt ställe då?
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Fenix wrote:Gör inget du ångrar..
gärga håret.. byt klädstil.. men tänk efter innan du piercar dig
Viss piercing läker ju ihop ganska bra om man bara tar ut smycket, hål i öronen tillexempel.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

Ghlargh wrote:
Fenix wrote:Gör inget du ångrar..
gärga håret.. byt klädstil.. men tänk efter innan du piercar dig
Viss piercing läker ju ihop ganska bra om man bara tar ut smycket, hål i öronen tillexempel.
Men vissa som tar ut sin "spik" eller diverse piercing i läppområdet får ett hål efter.
Det tänkte man säkert inte på. Vad som händer om man ångrar sig.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Striiker wrote:Okej men de är lungt. Jag fyller endå 18 i augusti. vet nån något billigt ställe då?
Billigt vet jag inte, men jag kan ju tipsa om east street, www.east-street.com.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
Delekhan
Posts: 62
Joined: 2002-09-18 21:38:53
Contact:

Post by Delekhan »

Ghlargh wrote:
Fenix wrote:Gör inget du ångrar..
gärga håret.. byt klädstil.. men tänk efter innan du piercar dig
Viss piercing läker ju ihop ganska bra om man bara tar ut smycket, hål i öronen tillexempel.
jag hade en piercing innan i underläppen en stav inte ring.. det läks ihop snabbt om du tar ut den men räkna med att du får ett litet ärr sen som jag har.

mitt tandkött i underkäken slets ut av staven dock :[
Asus P5W DH Deluxe
Intel Core Duo E6600 2.40 GHZ
Geforce BFG 8800 GTS 640MB
Corsair XMS2-6400 TWIN2X2048-6400C4 4-4-4-12 Xtreme 2x1024MB 2GB
Hd: WD 80 gig WD 120 Gig
The Chosen One
Posts: 72
Joined: 2004-08-14 4:21:31
Location: STHLM

Post by The Chosen One »

Eruku wrote:
Striiker wrote:Okej men de är lungt. Jag fyller endå 18 i augusti. vet nån något billigt ställe då?
Billigt vet jag inte, men jag kan ju tipsa om east street, www.east-street.com.
Jag hittar inga priser på deras hemsida. :(
User avatar
N. Alfinson
Hedersbit
Posts: 3051
Joined: 2002-02-17 0:03:22
Location: Göteborg/Stockholm
Contact:

Post by N. Alfinson »

Ghlargh wrote:Jag har för mig att det innebär ett avtal att anlita någon för piercing, och personer under 18 får inte ingå avtal, därför skulle piercaren kunna bli bötfälld om han piercar någon under 18 som inte har föräldrars tillåtelse.

Om så inte är fallet finns det många brancher som har 18årsgräns bara för att slippa bråka med föräldrar.
Enbart delvis rätt, är man över 16 får man köp produkter och tjänster för sina egna intjänade pengar.

För övrigt innebär alla handlingar där pengar, tjänster eller liknande byter ägare att ett avtal sker. Oavsett om du köper en tidning, betalar för bussresan eller köper ett hus har du ingått ett avtal, även om det inte alltid är skritfligt.
The Chosen One
Posts: 72
Joined: 2004-08-14 4:21:31
Location: STHLM

Post by The Chosen One »

Striiker wrote:
Eruku wrote:
Striiker wrote:Okej men de är lungt. Jag fyller endå 18 i augusti. vet nån något billigt ställe då?
Billigt vet jag inte, men jag kan ju tipsa om east street, www.east-street.com.
Jag hittar inga priser på deras hemsida. :(
Jo jag hittade nu och dom var svin dyra :(
User avatar
xxKRILLE-THE-KILLERxx
Posts: 1318
Joined: 2002-11-03 21:29:46
Location: Västerås

Post by xxKRILLE-THE-KILLERxx »

Striiker wrote:Jo jag hittade nu och dom var svin dyra :(
Kanske finns bättre saker att snåla på än något som ska sitta på din kropp förevigt?
Post Reply