aggresioner

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Vampis
Posts: 124
Joined: 2004-02-09 10:42:21
Location: Göteborg
Contact:

Post by Vampis »

Warpdrive wrote:
<ZupheR> va fan heter en sån där säck man kan hänga i taket och slå på? slagpåse eller heter dom nått annat?
<+Coalan> stockholmare
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Ska vi testa vem som har hårdast skallben Vampis?
iDon't care about your problems.
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Jag brukar dra upp ett schysst bad, sen slänga på Bach/Mozart.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

stealth wrote:Jag brukar dra upp ett schysst bad, sen slänga på Bach/Mozart.
Då är det synd att jag inte (man tycker olika :D ) har den musikstilen ( klassiskt)
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

AntzZ| wrote:
stealth wrote:Jag brukar dra upp ett schysst bad, sen slänga på Bach/Mozart.
Då är det synd att jag inte (man tycker olika :D ) har den musikstilen ( klassiskt)
Du har då inte lyssnat på allt inom klassiskt det kan jag lova. Knappast att du avnjuter Pendereckis "Klagosång över Hiroshimas offer". Sätt på Franz Liszt i stället, kanske Pianokonsert nr 2 (A-dur)? Hoppas att du kommer på andra banor, för stealths tips är sjukt bra.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Delekhan
Posts: 62
Joined: 2002-09-18 21:38:53
Contact:

Post by Delekhan »

att slåss är att känna sig maktlös som sista utvägen... gör något som du har makt över istället.. som du är bra på att göra. brukar släppa en del aggressioner faktiskt. ;)
Asus P5W DH Deluxe
Intel Core Duo E6600 2.40 GHZ
Geforce BFG 8800 GTS 640MB
Corsair XMS2-6400 TWIN2X2048-6400C4 4-4-4-12 Xtreme 2x1024MB 2GB
Hd: WD 80 gig WD 120 Gig
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Jag brukar knyta nävarna och ta ett djupt andetag tills gränsen är nådd då jag bara måste avreagera mig på något som inte är av större värde t.ex skiten som inte vill fungera eller valfri onödig sak. En gång när min bror ringde och jag hadde det jävligt redan innan så påpekade han det och drev på tills jag blev så förbannad att jag slängde luren i örat på honom, slet fram min gamla datorstol (pinnstol i trä) och gjorde kaffeved av den med min största hammare, jag hittade flisor efter den ända ute i köket, sen var allt lugnt.. Jag är inte den som har kort stubin, men blir jag arg så blir jag riktigt arg, dock begränsar jag mig till att enbart avreagera mig på saker.

Blir man arg så ha något tillgängligt att avreagera sig på, t.ex ett gammalt datorchassi eller nåt annat man kan spara för det ändamålet.
Last edited by Bad_and_ugly on 2005-04-29 11:40:26, edited 1 time in total.
Kan inget om mycket
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Om du blir förbannad, slå ditt huvud in i väggen, fungerar alltid :P
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
Delekhan
Posts: 62
Joined: 2002-09-18 21:38:53
Contact:

Post by Delekhan »

Fredd wrote:Om du blir förbannad, slå ditt huvud in i väggen, fungerar alltid :P
bästa inlägget.. fan kör huet i väggen tills du svimmar sen jävlar e du inte arg mer :D
Asus P5W DH Deluxe
Intel Core Duo E6600 2.40 GHZ
Geforce BFG 8800 GTS 640MB
Corsair XMS2-6400 TWIN2X2048-6400C4 4-4-4-12 Xtreme 2x1024MB 2GB
Hd: WD 80 gig WD 120 Gig
criscros
Posts: 787
Joined: 2005-01-20 15:34:58

Post by criscros »

jag brukar hålla ilskan inom mej. men ibland blir det för mycket.då jävlar kan allt gå sönder . datorn specielt. :( jag kan berätta att jag spela nfsu2 och spelade ett race 10 ggr för att jag förlora alla. jag blev så arg att jag tog kontrollen i handen å körde ner den i golvet. hela skiten splitrades. väggar , dörrar, datorer, tangetbord eller slunga iväg något .
Pentium D 930 3ghz 2x512mb xms5400 seagate 7200.10 250gb ESC 19-a SLI xe msi7600gt
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

jstrom wrote:Dock brukar omvärlden protestera mot vissa ljud som dunkar i hela huset.... Tyvärr.. :P Tråkfolk... ;)
I dessa situationer fungerar hörlurar minst lika bra, så länge man bara får rådigga musiken. :)
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Det finns ganska många bra sätt att bli av med ilska

1: Våld!

Att bara utdela spö ger dig bara en tredjedel av det du söker efter när du är ute efter fysiskt våld. De tre saker du bör öppnå är:

A. Tillfoga någon annan rikligt med smärta.
B. Denna person skall tillfoga dig själv rikligt med smärta.
C. När du går där ifrån så skall du känna dig som segraren.

Vi vet alla i livet att det som verkligen räknas är känslan av att vinna, av att totalt krossa allt motstånd (ja, vi måste ha motstånd, annars skulle vi fortfarande trampa på myror, kattungar eller tracka ner på macho ideal.) och gå segrande därifrån. Att bevisa att det är du som är segraren och ingen annan.


2: Panzer General
Annars, om man vet att man är sämst på att slås och inte ens kan strypa en vän på fega sätt så kan man prova att spela Panzer General, ett spel som till denna dag är det enda som har lyckas ge mig en så otrolig euphori rush och gett mig en rent fysisk njutning just när jag var som mest nergången i ett utdraget, outhärdligt och smärtsamt förhållande.


3: Stephen King
Välj bland otaliga king noveller eller romaner, dom flesta dryper med ångest, frustration, ilska och en värld där gud är en sadistisk ond jävel. King har nu i snart två år lugnat ner mig ordenkligt, glöm inte att även se ut för hans verk publicerade under hans pseudonymer, Richard Bachman och George Stark (Som igentligen är en pseudonym för R. Bachman, men men).
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

En rask promenad kan även fungera bra.
Kan inget om mycket
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

I second that, bra tänkt B&U.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Boffe
Posts: 297
Joined: 2005-01-03 19:52:42
Location: Dreamhack ?
Contact:

Re: aggresioner

Post by Boffe »

AntzZ| wrote:Hej, hur fan skall man ta ut fysiska aggresioner (eller alltså när man vill slåss) utan att slå ner någon eller förstöra ! boxnings säck är väll inte något man vill köpa för en 500kr ! något tips ?

Bita jätte hårt i någonting,
exempelvis någon tidning, kudde, tröja handen, (knyt näven sen stoppa in den i munnen och bit) ;D
AMD Athlon 3200+, ASUS A7N8X-DELUXE Samsung 512 DDR, ASUS Radeon 9600 SE.
Samsung spinpoint 80 gig+IBM 40 gig
Qpad XXXL, Mx 510, Phlilips Lurar ;);)
AndersC
Posts: 32
Joined: 2005-01-05 4:27:40
Location: Stockholm

Post by AndersC »

Lite klassisk musik som nämndes tidigare är väldigt bra om man inte redan har kokat över med ilska.

Pachelbel - Canon är väldigt lugnande om man i förväg känner att raseriet är på väg.

Själv har jag dragit ett antal knytnävshål i väggen när man bodde hemma hos föräldrarna (gipsskivor). Det ändrades snabbt när man flyttade in i lägenhet med betongvägg!!! Man lär sig snabbt när det gör ont.

Släng dig ner på golvet och gör armhävningar på knogarna,,,det borde suga musten ur adrenalinet.

Det bästa är som sagt att lära sig att känna raseriet i förväg och därmed avvärja utbrott innan det sker.

/Anders
"You're entering into a world of pain"
User avatar
schon
Posts: 689
Joined: 2004-08-12 0:56:18
Location: Sölvesborg
Contact:

Post by schon »

egar wrote:Börja lyssna på dödsmetall.

Några tips:
Nile
Vader
Cryptopsy
Hypocrisy
Cannibal Corpse
Unanimated
Entombed (pre-"Wolverine Blues")
Death

Det är några bra akter att starta med, säg till när du vill ha fler tips.
Dum idé då kanske han dödar nån istället :)
itchy: Intel Core Duo 2,0ghz | 2048mb | 100gb | 13,3" | Mac OS X 10.4
apu: Intel Pentium 4 3,2ghz | 768mb | 760gb | FreeBSD 6.2
homer: Intel Celeron 667mhz | 256mb | 100gb | FreeBSD 6.2
krusty: VIA Nehemiah 1.0ghz | 256mb | 3,2gb | OpenBSD 4.0
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

schon wrote:Dum idé då kanske han dödar nån istället :)
Det tror jag inte det minsta på, men du var nästan lite rolig.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Varför få aggressioner över huvud taget?
Meditera och lev i harmoni... ;D Nej fy fan...

Jag kan inte komma ihåg senast jag var så arg att jag var tvungen att ge utlopp för aggressioner genom fysiskt våld. Har för mig det var sisådär en 15 år sen. Lillbrorsan bråkade och skrek som fan. Då slog jag han i huvet med knytnäven.

Har aldrig slagit på något tangentbordet. Har aldrig kastat iväg musen, eller någon fjärrkontroll eller nåt annat som inte gjort som jag velat.
Det tjänar absolut inget till. Mycket enklare att i lugn och ro lösa problemet. :)
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

träna regelbunden. för mig funkar det bra att jogga. å springa så fort jag kan emellanåt. mums.
User avatar
xxKRILLE-THE-KILLERxx
Posts: 1318
Joined: 2002-11-03 21:29:46
Location: Västerås

Post by xxKRILLE-THE-KILLERxx »

gummiboll wrote:träna regelbunden. för mig funkar det bra att jogga. å springa så fort jag kan emellanåt. mums.
Bra tips, jag blir from som ett lamm av riktigt hård styrketräning... try it!
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Kampsport brukar få mig att bli av med de flesta aggressioner. Bara stå och öva sparkar/slag i luften eller mot säck brukar vara väldigt skönt. Man får ur sig all ilska och energi. Efter hård träning kör man ett varmt bad, skrubbar sig riktigt noga (nästan så att huden åker av), sen lindar man in sig i handukar.

ifall man inte är lugn efter det så vet jag inte vad som kan göra en lugn.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
Post Reply