If you believe in THE FORCE, you will go to HELL!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

"I don't want to start any blasphemous rumors but I think that God's got a sick sense of humor and when I die, I expect to find him laughing."
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Oni
Posts: 1401
Joined: 2002-03-08 9:50:35
Location: Örebro
Contact:

Post by Oni »

henrik.andersson wrote:Jag tycker att det här är ett forum där man ska kunna läsa inlägg utan att bli påhoppad vilken relgion man än har.
Du har helt rätt, men som vanligt är det tillåtet att narras lite med varandra.

I det här fallet känns det kanske som att "den stora pippin" väljer att bortse från det positiva med religioner, och väljer att kommentera de negativa aspekterna.

Man kan ju (som du och jag) välja att se de positiva sakerna som följer med att inbilla sig att det finns en gud.
Att ge saker omkring sig en mening, att finna nånstans att hitta styrka osv.
En placebo-effekt förstås, men fortfarande med en obestridligt positiv inverkan på hur folk mår.

Själv tillber jag hängivet min flickvän för närvarande.

Amen
Datorer behöver i framtiden inte väga mer än 1,5 ton

- Popular mechanics 1949
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Oni wrote: Själv tillber jag hängivet min flickvän för närvarande.

Amen
Det är en religion jag kan ställa upp på, förutsatt att jag får tillbe min flickvän istället för din. ;)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Oni
Posts: 1401
Joined: 2002-03-08 9:50:35
Location: Örebro
Contact:

Post by Oni »

Big_Bird wrote:Det är en religion jag kan ställa upp på, förutsatt att jag får tillbe min flickvän istället för din. ;)
Det är definitivt en förutsättning!
I synnerhet med tanke på de ritualer som ingår i religionsutövandet, vore allt annat mycket upprörande.
Datorer behöver i framtiden inte väga mer än 1,5 ton

- Popular mechanics 1949
Post Reply