Penicillin och Amfetamin/MDMA ?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
IronBull
Posts: 332
Joined: 2005-02-05 0:03:02
Location: Tierp
Contact:

Post by IronBull »

Nej fy fan håll er borta från allt vad droger heter!!!

Förlorade en polare för några veckor sen han tog en överdos..
Detta hände dagen innan han skulle fylla 17

Ska det vara värt risken ??

http://nichlas.hitcity.se/
Game: MSI K8N SLI Platinum, AMD 64 3700+ "SanDiego", Corsair TWIX 2x1024, MSI GeForce 7900GT0 512MB, Tagan 480W, Cinergy 1400 DVB-T, Chieftec BH-02.

Logitech G15
Logitech MX 518 @ Icemat
User avatar
FoxForceFive
Posts: 29
Joined: 2005-05-28 13:42:42

Post by FoxForceFive »

syntetisk wrote:Varför valde du att ställa den här frågan på just 64bits? Flashback hade kanske varit lite mer lämpat för sådana här frågor och du hade säkert fått 'vettigare' svar.
För att det tar tre dagar, efter det att man registrerat sig, innan man får skriva på flashback >_<. Tre dagar är på måndag, då e det lite för sent att hinna få många vettiga svar.
syntetisk wrote:Den här tråden känns väldigt mycket som en "hej kolla på mig jag är tuff och knarkar" -tråd.
Du får självklart tycka som du vill men jag kan ju säga att jag startade tråden endast för att få svar på min fråga ang. Penicillin vs. MDMA/Amfetamin. Sen att vissa personer måste komma o göra diverse "moraltants-påhopp", är föga mitt fel.
Last edited by FoxForceFive on 2005-05-29 21:32:17, edited 1 time in total.
Faster and faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death.
User avatar
FoxForceFive
Posts: 29
Joined: 2005-05-28 13:42:42

Post by FoxForceFive »

IronBull wrote:Nej fy fan håll er borta från allt vad droger heter!!!

Förlorade en polare för några veckor sen han tog en överdos..
Detta hände dagen innan han skulle fylla 17

Ska det vara värt risken ??

http://nichlas.hitcity.se/
"tog en överdos" är ett ganska generellt begrepp. Får man fråga(om du orkar/vill berätta) vad han dog av för drog?

Om man vill överdosera amfetamin eller E får man fan ge sig satan på att göra det också >_<, i princip medvetet.
Faster and faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death.
User avatar
IronBull
Posts: 332
Joined: 2005-02-05 0:03:02
Location: Tierp
Contact:

Post by IronBull »

"tog en överdos" är ett ganska generellt begrepp. Får man fråga(om du orkar/vill berätta) vad han dog av för drog?

Om man vill överdosera amfetamin eller E får man fan ge sig satan på att göra det också >_<, i princip medvetet.
Har inte fått veta exakt vad det var han höll på med allt han kom över på slutet tappade kontakten med han mer och mer efter att han började med drogerna :(

Det är bara hans föräldrar som vet det och dom vill inget säga..
Det är nog inte omöjligt att det blev nån blandning av droger var fest tidigare på kvällen så han va redan påvärkad av alkohol så han hade nog inte full koll på vad han tog/gjorde... (är vad jag tror)
Game: MSI K8N SLI Platinum, AMD 64 3700+ "SanDiego", Corsair TWIX 2x1024, MSI GeForce 7900GT0 512MB, Tagan 480W, Cinergy 1400 DVB-T, Chieftec BH-02.

Logitech G15
Logitech MX 518 @ Icemat
User avatar
FoxForceFive
Posts: 29
Joined: 2005-05-28 13:42:42

Post by FoxForceFive »

IronBull wrote:
"tog en överdos" är ett ganska generellt begrepp. Får man fråga(om du orkar/vill berätta) vad han dog av för drog?

Om man vill överdosera amfetamin eller E får man fan ge sig satan på att göra det också >_<, i princip medvetet.
Har inte fått veta exakt vad det var han höll på med allt han kom över på slutet tappade kontakten med han mer och mer efter att han började med drogerna :(

Det är bara hans föräldrar som vet det och dom vill inget säga..
Det är nog inte omöjligt att det blev nån blandning av droger var fest tidigare på kvällen så han va redan påvärkad av alkohol så han hade nog inte full koll på vad han tog/gjorde... (är vad jag tror)
Mjo alltså, om man tar det "lungt" och framförallt inte blandar droger + mycket alkohol/alkohol alls så är chansen att man ska ta en "överdos" och dö.. rätt liten.
Faster and faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death.
User avatar
IronBull
Posts: 332
Joined: 2005-02-05 0:03:02
Location: Tierp
Contact:

Post by IronBull »

FoxForceFive wrote:Mjo alltså, om man tar det "lungt" och framförallt inte blandar droger + mycket alkohol/alkohol alls så är chansen att man ska ta en "överdos" och dö.. rätt liten.
Så kanske de är har aldrig provat själv och kommer förmodligen inte att göra de heller...
Tycker personligen att de bara är dumt men alla har ju rätt å göra som dom vill (lagligt eller inte tänker inte ja ge mej in på)

Bättre med Adrenalin
Game: MSI K8N SLI Platinum, AMD 64 3700+ "SanDiego", Corsair TWIX 2x1024, MSI GeForce 7900GT0 512MB, Tagan 480W, Cinergy 1400 DVB-T, Chieftec BH-02.

Logitech G15
Logitech MX 518 @ Icemat
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

FoxForceFive wrote:
syntetisk wrote:Varför valde du att ställa den här frågan på just 64bits? Flashback hade kanske varit lite mer lämpat för sådana här frågor och du hade säkert fått 'vettigare' svar.
För att det tar tre dagar, efter det att man registrerat sig, innan man får skriva på flashback >_<. Tre dagar är på måndag, då e det lite för sent att hinna få många vettiga svar.
syntetisk wrote:Den här tråden känns väldigt mycket som en "hej kolla på mig jag är tuff och knarkar" -tråd.
Du får självklart tycka som du vill men jag kan ju säga att jag startade tråden endast för att få svar på min fråga ang. Penicillin vs. MDMA/Amfetamin. Sen att vissa personer måste komma o göra diverse "moraltants-påhopp", är föga mitt fel.
http://forum.flashback.info/scandinavia ... p?t=213529 öhm ::)
User avatar
FoxForceFive
Posts: 29
Joined: 2005-05-28 13:42:42

Post by FoxForceFive »

Okej, jag ber om ursäkt. Tre dagar var söndag/måndag natten. Jag ville vara säker på att få svar på min fråga så jag postade här också? Big deal? Nej.
Faster and faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death.
User avatar
spyse
Posts: 646
Joined: 2002-03-08 7:56:24
Location: Västerås
Contact:

Post by spyse »

För framtida liknande frågor kan jag rekomendera Erowid

http://www.erowid.org/
Driver http://www.deadshop.se en svensk smokeshop som säljer det mesta inom rökning, så som; pipor, papper, tändare, digitalvågar, och övriga tillbehör samt rökelser, till bra priser.
User avatar
Spyder
Posts: 86
Joined: 2003-06-28 21:23:04

Re: Penicillin och Amfetamin/MDMA ?

Post by Spyder »

FoxForceFive wrote:...vet om det är farligt att inta denna typen av droger så snart efter att man slutat med penicillin?
Så det är annars ofarligt att inta droger? ::)
FoxForceFive wrote:PS. Om du aldrig har provat, vet du inte vad du pratar om och har enligt mig ingen rätt att uttala dig om oss som använder. DS.
Pff, pundare.
naken^ wrote:Men det är ofarligt att blanda mdma och penicillin. Om vi säger såhär, han kan intaga båda två och inget märbart händer.
Jag visste då inte att naken^ var legitimerad läkare. :P
Man with hand in pocket feel cocky all day.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Speed är inte farligt...

Image

;)
Aotearoa - tino rangatiratanga
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Den där animationen var hypnotiserande..
User avatar
spyse
Posts: 646
Joined: 2002-03-08 7:56:24
Location: Västerås
Contact:

Re: Penicillin och Amfetamin/MDMA ?

Post by spyse »

Spyder wrote:
FoxForceFive wrote:PS. Om du aldrig har provat, vet du inte vad du pratar om och har enligt mig ingen rätt att uttala dig om oss som använder. DS.
Pff, pundare.
Tror han menade att man inte ska uttrycka sig i sådana saker man inte har tillräckligt med kunskaper om...

Och NEJ majoritet av svenska folket har inte ordentliga kunskaper om droger öht faktum är att delar av deras kunskap är så felaktig att dom lever i lögn.....
Driver http://www.deadshop.se en svensk smokeshop som säljer det mesta inom rökning, så som; pipor, papper, tändare, digitalvågar, och övriga tillbehör samt rökelser, till bra priser.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Re: Penicillin och Amfetamin/MDMA ?

Post by wille »

spyse wrote:Tror han menade att man inte ska uttrycka sig i sådana saker man inte har tillräckligt med kunskaper om...

Och NEJ majoritet av svenska folket har inte ordentliga kunskaper om droger öht faktum är att delar av deras kunskap är så felaktig att dom lever i lögn.....
Och du påstår att du lever i sanning?

vi pratar subjektivt här.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
EvilGhozt
Posts: 494
Joined: 2002-03-07 22:36:11
Location: Luleå
Contact:

Post by EvilGhozt »

Ni tankar warez, han tar droger. Vad är egentligen mest kriminellt? Droger får man inte så farliga straff för, ett par månader på ett hotell i princip, men piratkopiering får man flera miljoner i böte som man aldrig kan betala igen. Så egentligen ska nog dom flesta här inte klaga på att det han gör är olagligt. Men om det nu är dumt är en helt annan sak.
Själv har jag inte något emot folk som pundar dem finns ju bland oss alla, flera vet inte ens om att ens kompis drar vita linan till festen, heh gissa vad ni skulle bli förvånade om ni visste vad alla runt om er gjorde. Men jag skulle inte vilja syssla med det dagligen själv, onödigt helt enkelt..

Ett gott råd är att ta det lugnt och vänta tills penicillinet har gått ur.
Orkar inte säga som dom andra och tjata på att du ska sluta med droger, du kommer att sluta då själv är mogen och inser onödigheten med dem...
Last edited by EvilGhozt on 2005-05-31 0:31:27, edited 1 time in total.
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

EvilGhozt wrote:Ni tankar warez, han tar droger. Vad är egentligen mest kriminellt? Droger får man inte så farliga straff för, ett par månader på ett hotell i princip, men piratkopiering får man flera miljoner i böte som man aldrig kan betala igen. Så egentligen ska nog dom flesta här inte klaga på att det han gör är olagligt. Men om det nu är dumt är en helt annan sak.
Själv har jag inte något emot folk som pundar dem finns ju bland oss alla, flera vet inte ens om att ens kompis drar vita linan till festen, men jag skulle inte vilja syssla med det dagligen själv..

Ett gått råd är att ta det lugnt och vänta tills penicillinet har gått ur.
Orkar inte säga som dom andra och tjata på att du ska sluta med droger, du kommer att sluta då själv är mogen och inser onödigheten med dem...
Håller inte med dig. Har man för mycket knark på sig när man åker dit så blir det innehav med avsikt för vidare distribution och det ger riktigt höga straff. Likaså ekonomisk brottslighet.

Däremot om du orskar direkt skada i form av våldtäkt/misshandel/mord så kan du klara dig undan väldigt lätt. Antingen några månader eller kanske rent av "vård".
User avatar
EvilGhozt
Posts: 494
Joined: 2002-03-07 22:36:11
Location: Luleå
Contact:

Post by EvilGhozt »

syntetisk wrote:Håller inte med dig. Har man för mycket knark på sig när man åker dit så blir det innehav med avsikt för vidare distribution och det ger riktigt höga straff. Likaså ekonomisk brottslighet.

Däremot om du orskar direkt skada i form av våldtäkt/misshandel/mord så kan du klara dig undan väldigt lätt. Antingen några månader eller kanske rent av "vård".
Stora mängder ja, men några dagars förbrukning är inte så farligt.

Edit: En "bekant" fick bara förlängt fängelsestraff ett par veckor för att han blev påkommen vid langning av olika preparat och en massa kanyler.
Fast det är ju bara se på honom hur det har gått för honom, 2 månader utanför muren och han ska in igen... Hans liv är förstört pga droger, han är inte alls pålitlig som han var för. Drogerna har ordna riktiga fiender för honom...
Last edited by EvilGhozt on 2005-05-31 0:42:01, edited 1 time in total.
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

EvilGhozt wrote:Stora mängder ja, men några dagars förbrukning är inte så farligt.
Jag har inte stenkoll, men jag har fått intrycket av att det inte krävs särskilt mycket.
User avatar
EvilGhozt
Posts: 494
Joined: 2002-03-07 22:36:11
Location: Luleå
Contact:

Post by EvilGhozt »

syntetisk wrote:
EvilGhozt wrote:Stora mängder ja, men några dagars förbrukning är inte så farligt.
Jag har inte stenkoll, men jag har fått intrycket av att det inte krävs särskilt mycket.
det är olika och beror på hur bra advokat man har i många fall..
plus att man kan räkna bort 1/3 av straffet eftersom man alltid får komma ut tidigare än domen är satt, dvs om man sköter sig.

*me är ingen expert så kan inte ger bättre svar*
User avatar
Rince
Posts: 68
Joined: 2003-06-24 9:54:40
Contact:

Post by Rince »

EvilGhozt wrote:Ni tankar warez, han tar droger. Vad är egentligen mest kriminellt? Droger får man inte så farliga straff för, ett par månader på ett hotell i princip, men piratkopiering får man flera miljoner i böte som man aldrig kan betala igen. Så egentligen ska nog dom flesta här inte klaga på att det han gör är olagligt. .
Där har vi iaf en punkt som skiljer de olagligheterna åt som jag tycker är väsentlig.

* Personer som tankar warez riskerar inte att få nån sorts feltändning av drogerna och börja misshandla folk på gatan. Finns gott om exempel där oskyldiga har råkat ut för drogpåverkade människors ilska. (ja, alkohol är en stor del oxå)
"Alltså, jag ska berätta för er om min kuk. Jag var stolt över min kuk, jag kunde stå o titta på den i timmar, prata med den..."

Jalla Jalla
User avatar
spyse
Posts: 646
Joined: 2002-03-08 7:56:24
Location: Västerås
Contact:

Re: Penicillin och Amfetamin/MDMA ?

Post by spyse »

wille wrote:
spyse wrote:Tror han menade att man inte ska uttrycka sig i sådana saker man inte har tillräckligt med kunskaper om...

Och NEJ majoritet av svenska folket har inte ordentliga kunskaper om droger öht faktum är att delar av deras kunskap är så felaktig att dom lever i lögn.....
Och du påstår att du lever i sanning?

vi pratar subjektivt här.
Eftersom vi utgår från medelsvensson som har propaganda som kunskap så är svaret väl ja men det stämmer inte heller, eftersom man inte kan vara subjektiv i den här frågan, precis som du sa.
Rince wrote: Där har vi iaf en punkt som skiljer de olagligheterna åt som jag tycker är väsentlig.

* Personer som tankar warez riskerar inte att få nån sorts feltändning av drogerna och börja misshandla folk på gatan. Finns gott om exempel där oskyldiga har råkat ut för drogpåverkade människors ilska. (ja, alkohol är en stor del oxå)
Måste säga att det var en dålig liknelse, en person som rökt hasch blir knappast våldsam, en som tagit LSD kan ju faktiskt bli lite knäpp men inte elak mera kärleksfull så risken finns inte riktigt där heller...kan ju fortsätta men det känns onödigt, MEN det finns såklart saker som gör folk lite "farligare" och det är ju tex roppar, ev kola och tjack...Men det är ju med droger på så sätt att har man ett "svagt" psyke ska man låta bli att ta det.....

Som alla säkert känner till: set & setting
Driver http://www.deadshop.se en svensk smokeshop som säljer det mesta inom rökning, så som; pipor, papper, tändare, digitalvågar, och övriga tillbehör samt rökelser, till bra priser.
User avatar
Rince
Posts: 68
Joined: 2003-06-24 9:54:40
Contact:

Post by Rince »

ja, en effektiv liknelse är det ju inte. Men jag har då inte hört talas om nån piratkopierare som har gått ut o misshandlat folk på stan.

Och sen är väl ändå skadestånden "waaay to high" för piratkopiering?

Jag menar, ger du nån en ecstacy tablett eller rohypnol eller vad det nu må vara, så sätter du ju den personens hälsa på spel, ÄVEN om nu den personen må vara ansvarig för sina egna handlingar. DET anser jag vara mer kriminellt.
"Alltså, jag ska berätta för er om min kuk. Jag var stolt över min kuk, jag kunde stå o titta på den i timmar, prata med den..."

Jalla Jalla
User avatar
spyse
Posts: 646
Joined: 2002-03-08 7:56:24
Location: Västerås
Contact:

Post by spyse »

Rince wrote:Jag menar, ger du nån en ecstacy tablett eller rohypnol eller vad det nu må vara, så sätter du ju den personens hälsa på spel, ÄVEN om nu den personen må vara ansvarig för sina egna handlingar. DET anser jag vara mer kriminellt.
Din logik stämmer inte, för om man sätter nycklarna till en bil i händerna på en som har körkort så kan personen i fråga oxå skada sig själv och andra, det enda som kan hindra det är:
1. Struntar i att köra/Strunata i att ta E
2. Köra säkert/Knarka säkert. (vilket fö var precis vad trådskaparen ville)

Inget är HELT ofarligt.

Så om man ger någon ett par bil nycklar så är det kriminelt eftersom personen i fråga kan skada sig själv och andra? även om risken inte är stor?
Driver http://www.deadshop.se en svensk smokeshop som säljer det mesta inom rökning, så som; pipor, papper, tändare, digitalvågar, och övriga tillbehör samt rökelser, till bra priser.
User avatar
Rince
Posts: 68
Joined: 2003-06-24 9:54:40
Contact:

Post by Rince »

spyse wrote:
Så om man ger någon ett par bil nycklar så är det kriminelt eftersom personen i fråga kan skada sig själv och andra? även om risken inte är stor?
Hmm, det finns EN jättestor skillnad, det är itne olagligt att ge någon ett par bilnycklar (som har körkort då förstås).

Det finns inte ngt kort för att få ta ecstacy eller andra droger, det är olagligt hur som helst. Om de inte tas under läkares dokumentation och inrådan vill säga.
Det är hur du än ser på det kriminellt att ta och använda droger. Eller?
"Alltså, jag ska berätta för er om min kuk. Jag var stolt över min kuk, jag kunde stå o titta på den i timmar, prata med den..."

Jalla Jalla
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Ghlargh wrote:Det där måste vara ett av jordens dummaste uttalanden.

Om du aldrig har provat att hoppa från ett höghus utan fallskärm får du inte uttala dig om hur farligt det är...
Man måste inte prova allt, man får ta del av andras misstag för att slippa göra egna.
Det är det inte alls. Din gämförelse därimot, den var rätt dumt.

Till topic så kan du ju alltid kolla in flashbacks forum, det disskuteras allt där. Känns som att dom borde kunna ge dig ett vettigt svar.
We dance to all the wrong songs
Post Reply