Polisen prioriterar inte fildelare

Vårt gamla nyhetsforum. Nyheter ska postas på framsidan istället, men för det behövs ett konto. Vill du skriva hos oss, hör av dig till Fredrik Ågren.
Mikkel Öhrman
Posts: 78
Joined: 2005-03-29 19:44:41
Location: Svergie, Nacka
Contact:

Post by Mikkel Öhrman »

Någon som har hört om vad som ska hända?
Antipiratbyron är ju också Olaglig, någon som har hört hur det går?

Jag röstar på att dom j*vlarna ska bli stämda
Mikkel Öhrman

amo.hopto.org - Ordet är fritt
RCC
Posts: 320
Joined: 2003-06-12 22:37:11

Post by RCC »

så vad säger ni skall vi till tyskland o shoppa billig sprit och dvd skivor ??
föredettamixbox
Avstängd
Posts: 265
Joined: 2005-04-04 22:15:23

Post by föredettamixbox »

RCC wrote:så vad säger ni skall vi till tyskland o shoppa billig sprit och dvd skivor ??
Skippa skivorna så hänger jag med.
Vet ej

Post by Vet ej »

Ni tjafsar på som bara den men vet ingen hur hög denna avgift är?
User avatar
Dannyboy
Posts: 600
Joined: 2002-03-08 10:16:41
Contact:

Post by Dannyboy »

Inte än men tog det säkra före det osäkra 300 dvd på ingång hehe...
Vill de komma tillrätta med kopieringen så får de ta mig fan sänka priset på orginalskivorna, 500 spänn för ett nytt spel som man knappt vet hur bra eller dåligt det är är ju rån. Dessutom kostar en film eller cd skiva 200:- nä det finns gränser för vad man betalar... Även om de nu höjer priset på skivan till det dubbla så kommer kopieringen inte att minska överhuvudtaget. Men så där är det när politiker får bestämma...
ATIKO

Post by ATIKO »

Vet ej wrote:Ni tjafsar på som bara den men vet ingen hur hög denna avgift är?
Vad jag har hört så skall det bli ett tillägg på 0,40 öre per mb på omskrivningsbart media. Det betyder att en dvd+rw som i dag kostar ca 10 kr/skivan kommer att kosta ca 29 kr - priset får ett tillägg på 190 % för kassettersättningen. Ocker är vad det är.
Dson

Post by Dson »

Okej, det blir 0,4 öre per mb omskrvningsbart media. Som t.ex. en DVD-RW skiva, hur blir det då med icke omskrivningsbart media, såsom CD-R?
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

0,25 öre/MB om jag icke missminner mig.
[edit] råkade skriva kr istället för öre, det är rättat nu [/edit]
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
kalle001

Post by kalle001 »

Najze wrote:Okej, då är jag med. Jag som alltid trott att det har varit danskt ;).
Det är ett danskt företag lokaliserat i Tyskland.
Samma sak med discsonline.
Eftersom danmark har jätteavgifter på media var de tvungna
att göra så. Har för mig att en DVDR kostar runt 20:-.
X08

Post by X08 »

Så då blir det alltså till att stödja utländska företag som säljer DVD. Känns lite tråkigt men det är ju inte troligt att jag köper många skivor här om jag ska pröjsa 20kr i avgift *huga*. Iofs resonerar väl en del att dom inte har råd att köpa musik längre när dvd/cd blir så dyrt ?!? Nää med den här hutlösa avgiften så kan man ju tycka att alla moraliska funderingar om kopiering ryker om man köper dvd här. Tycker det här känns som en fet känga i mitt nyllet av mediebranchen. Om det nu blir dom här avgifterna så kommer jag börja tokkopiera iaf och dra ner mina köp av original till noll.

Håller med Silverridge i övrigt..
Bizz

Röstfiske

Post by Bizz »

Det slog mig att den parti som lovar att slopa den här urlöjliga lagen kommer att kunna fiska rejält med röster.
User avatar
_amd_
Posts: 20
Joined: 2005-05-29 17:06:40
Location: hemma
Contact:

inte vet

Post by _amd_ »

är det någon som hattar denna nya lag så är det jag
cpu amd 2800+ 1GBddr 160gb 9250se 126mb asus a7n8x-x
Locked