Ny omröstning

Vårt gamla nyhetsforum. Nyheter ska postas på framsidan istället, men för det behövs ett konto. Vill du skriva hos oss, hör av dig till Fredrik Ågren.
Locked
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Ny omröstning

Post by elvenman »

Då var det dags för en ny omröstning. Den föregående handlade om Apples övergång till Intel. Den visade sig att de flesta ansåg att Apple stärks av det, god tvåa kom dubbleringen av antalet musknappar. Antalet röster uppgick till 677 stycken.

Den nya omröstningen handlar om när du använde dig av en floppy senast. Omröstningen återfinner du som vanligt nere till höger ->
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
Gussoh
Posts: 974
Joined: 2002-05-09 11:32:06
Location: Mölndal
Contact:

Post by Gussoh »

Vad sägs om t.ex. "När jag uppdaterade BIOS senast"?

Det börjar ju bra med "idag" och "inte så länge sedan" men sen finns det inga fler alternativ typ "denna månad" eller "senaste året".

Jag känner att jag inte kan trycka någonstans =[ *oerhört upprörd*
Jag tycker att grön är en fin färg.
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

Jag röstade på "Sist jag installerade om", vilket var förra veckan så "Inte så länge sedan" hade också passat in. Men det var i samband med ominstallation så jag tyckte "Sist jag installerade om" passade bättre. Var tvungen att ha drivrutiner för SCSI RAID volymen som operativet skulle installeras på. Innan dess var det tidigare i Juni när en annan burk skulle installeras på en S-ATA RAID volym. Ingen av dessa två var mina, men det räknas ändå?


Än så länge så har jag floppy i de flesta av mina datorer också inkl den nyaste av dem. Är bra att ha när man väl behöver det, även om det inte är så ofta.
Har installerat på en del bärbara också som inte haft någon intern floppy, men som haft USB floppy och sen att man kan slå på legacy floppy support via USB eller något i den stilen i BIOS. Vilket innebär att ha en floppy via USB blir lika kompatibelt och fint som att ha en vanlig intern floppy i en stationär dator. Det skulle jag vilja ha till stationärt också. Så kan man ha kanske 2st externa floppys till en 10 datorer eller så, bara plugga in och köra. Men då ska det vara lika kompatibelt som vanlig intern floppy, så det inte uppstår situationer när man ändå måste stoppa in en vanlig floppy i burken.

Gussoh wrote:Jag känner att jag inte kan trycka någonstans
Så har jag känt också ibland på omröstningar. Antingen så får man låta bli att rösta (eventuellt kommentera istället ;) ) eller rösta på det som stämmer bäst/minst dåligt.
Är det otillräckligt så får du väl ta en omgång minigolf eller något och ta ut din vrede på bollen istället. :p
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Man skall icke underskatta den vrede man kan utdela på en runda minigolf ;)

Nåja, sist jag uppdaterad BIOS gäller även för mig.. Floppyn är fortfarande bra att ha, om så nedpackad i en låda tills man behöver den.
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Senast jag installerade winxp, det var ett tag sen.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
Nitro
Posts: 1899
Joined: 2002-04-06 11:20:19
Location: Säffle

Post by Nitro »

Ungefär då jag hittade stunts på diskett för 2 år sedan.
tjoff
Posts: 267
Joined: 2002-03-13 16:53:30

Post by tjoff »

De senaste 3 gångerna jag behövt en floppy har jag varigt tvungen att leta fram en gammal 486a eller liknande och sno den därifrån. Men var nog ett par år sen sist i alla fall.

Har inte operativsystemet på en disk som sitter på kontrollerkortet så behöver ingen diskett när jag installerar windows. Och skule jag behöva det så skulle jag ladda ner drivrutinerna från internet och sen baka in dem i en CD skiva och köra så.
User avatar
Trogdor
Posts: 1680
Joined: 2002-03-08 9:08:54
Location: Örebro
Contact:

Post by Trogdor »

Jag använde en floppy så sent som igår. Skulle konfigurera citrix klienter på ett gäng datorer, så istället för att göra det på alla datorer så gjorde jag det på en dator, kopierade över .ini filen med alla inställningar på en floppy och kopierade in på de andra datorerna..
iMac 20" + 20" : 2,4Ghz Core 2 Duo : 3GB PC2-6400 : 250 + 500GB HD
RAdoxx

Post by RAdoxx »

Sist jag uppdaterade bios förmodligen, typ 2 månader sen
höken
Posts: 623
Joined: 2002-08-26 20:46:26

Post by höken »

Minns inte.
User avatar
Zedde
Posts: 42
Joined: 2002-03-08 16:39:46
Location: Helsingborg
Contact:

Post by Zedde »

Tja jag leker med min brandvägg som jag kör på en floppy :)
"From now until the end of the world,
we and it shall be remembered.
We few, we Band of Brothers.
For he how sheds his blood with me shall be my brother."
User avatar
m0hx
Posts: 275
Joined: 2003-05-09 16:39:56
Location: Landskrona
Contact:

Post by m0hx »

Är det bara jag eller flippar texten ut för andra som använder Firefox också efter att ni röstat??
Varje gång jag röstat har alla å, ä och ö bytts ut mot frågetecken (?) på hela 64bits startsida.
Använder senaste release av Firefox...
"En fiskares memoarer - 50 år bakom flötet"
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

m0hx wrote:Är det bara jag eller flippar texten ut för andra som använder Firefox också efter att ni röstat??
Varje gång jag röstat har alla å, ä och ö bytts ut mot frågetecken (?) på hela 64bits startsida.
Använder senaste release av Firefox...
Jo, vi känner till det, och det verkar vara en bugg i Gecko (firefox renderingsmotor).

http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?t=42754
hej.
User avatar
_amd_
Posts: 20
Joined: 2005-05-29 17:06:40
Location: hemma
Contact:

Post by _amd_ »

linc wrote:
m0hx wrote:Är det bara jag eller flippar texten ut för andra som använder Firefox också efter att ni röstat??
Varje gång jag röstat har alla å, ä och ö bytts ut mot frågetecken (?) på hela 64bits startsida.
Använder senaste release av Firefox...
Jo, vi känner till det, och det verkar vara en bugg i Gecko (firefox renderingsmotor).

http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?t=42754




okej men firefox har inte gjort så för mig då!
cpu amd 2800+ 1GBddr 160gb 9250se 126mb asus a7n8x-x
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Minns ej... Använder den dammiga saken för... Inget på senaste tiden. Uppdaterar BIOS via Windowsmojs som iofs känns nedrans osäkert för BIOS uppdateras när Windows är igång vilket är väldigt nedrans osäkert då Windows är Windows och det är skapat av Microsoft.

Annars... Har minne av att jag använde diskettstationen inte allt för länge sedan men kan inte minnas när. Var iaf inom ett år sedan, kanske.
Sture

Post by Sture »

Bios kan man updatera via win, det har inte varit några problem med det dom senaste åren. Flytta filer gör man med ett usbminne. Installera stora mängder maskiner på jobbet gör man via nätet. Floppyn är tvärdöd.
Locked