"tickande" ljud från psu

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
ig0r
Posts: 11
Joined: 2005-06-24 1:22:16

"tickande" ljud från psu

Post by ig0r »

Nu är ett nytt problem här:P Mitt nätagg tickar till och från med jämna mellanrum och stryka :S Är väl inte hela världen men grymt irriterande från ett ntt inköp. Vet inte om detta beror på att jag brände ngra kablar eller om det är kullager som krånglar eller vad det nu kan vara. Undrar bara om ni har ngn aning på vad det kan vara och om det finns ngra enkla åtgärder at vidta utan att skrota garantin i onödan genom att öppna psun och kli sig i huvet ;)
Tack på förhand // ig0r
User avatar
Boffe
Posts: 297
Joined: 2005-01-03 19:52:42
Location: Dreamhack ?
Contact:

Post by Boffe »

Kanske ngn bomb av något slag? C4, ?? :P

kolla så att fläkten inte smäller i ngn sladd som är i nätagget.. eller annan del, stäng av fläkten o lyssna ;)
AMD Athlon 3200+, ASUS A7N8X-DELUXE Samsung 512 DDR, ASUS Radeon 9600 SE.
Samsung spinpoint 80 gig+IBM 40 gig
Qpad XXXL, Mx 510, Phlilips Lurar ;);)
ig0r
Posts: 11
Joined: 2005-06-24 1:22:16

Post by ig0r »

njae, har redan kollat de vanligaste problemen, och inte är det ngn C4 heller :P Burken är ett antec sonata med ett True380SP psu btwn, kanske kan förenkla det hela :) Har kollat på lite olika saker men tror ej att det är fläkten som låter då jag provat att blåsa för fulla lungor och då går den tyst som en mus :P Ljudet kan man definera som när linan på en flagsång slås emot stången i hård blåst. Ljudet kommer och går dock men det hörs som mest under hårdare belastning av datorn.
User avatar
Lord^Airow
Posts: 200
Joined: 2005-06-28 13:00:03

Post by Lord^Airow »

ig0r wrote:njae, har redan kollat de vanligaste problemen, och inte är det ngn C4 heller :P Burken är ett antec sonata med ett True380SP psu btwn, kanske kan förenkla det hela :) Har kollat på lite olika saker men tror ej att det är fläkten som låter då jag provat att blåsa för fulla lungor och då går den tyst som en mus :P Ljudet kan man definera som när linan på en flagsång slås emot stången i hård blåst. Ljudet kommer och går dock men det hörs som mest under hårdare belastning av datorn.

Vad har du för graffe?
Jag hade ett liknande problem med ett tickande/skärande ljud men upptäckte att det var mitt Radeon 9800 Pro.
Detta upptäcktes då jag körde programmet ATI-Tool och satte på "3dview" och då lät den som F*N.
har INTE överklockat något så det kan inte vara problemet
Post Reply