Telefonundersökningar.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
ThomasB

Telefonundersökningar.

Post by ThomasB »

Finns det några bra svenska företag som sysslar med telefonundersökningar där man får betalt om man deltar?
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

Enda gången du kan få betalt om dudeltar i en telefonundersökning är om det är du som intervjuar skulle jag tro.
User avatar
EvilGhozt
Posts: 494
Joined: 2002-03-07 22:36:11
Location: Luleå
Contact:

Post by EvilGhozt »

om du använder comviq kontantkort och får några ören när du blir uppringd, sluta snåla och skaffa ett jobb istället...
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

EvilGhozt wrote:om du använder comviq kontantkort och får några ören när du blir uppringd, sluta snåla och skaffa ett jobb istället...
ingen som känner för att vara lite trevlig och inte ha så jävla många åsikter om andra och hur de vill leva?
meh
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Joel wrote:ingen som känner för att vara lite trevlig och inte ha så jävla många åsikter om andra och hur de vill leva?
Jag tycker svaren är såpass vettiga som man kan vänta sig, mig veterligen finns inte den typen av betal-undersökningar i sverige än, då folk fortfarande svarar på undersökningar gratis.

Om några år då vi översvämmats av falska undersökningar som egentligen är reklam, så att folk slutar medverka i undersökningar, så kanske det kommer denna typ av tjänster.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

Rensat lite, skärpning.

Respons tas via PM eller i Respons-forumet.
User avatar
jfolin
Posts: 401
Joined: 2002-10-30 21:42:22
Location: Lund
Contact:

Post by jfolin »

Ghlargh wrote:Jag tycker svaren är såpass vettiga som man kan vänta sig, mig veterligen finns inte den typen av betal-undersökningar i sverige än, då folk fortfarande svarar på undersökningar gratis.

Om några år då vi översvämmats av falska undersökningar som egentligen är reklam, så att folk slutar medverka i undersökningar, så kanske det kommer denna typ av tjänster.
Jag jobbar en del på ett företag i Lund som heter GfK Sverige. Vi betalar ibland för undersökningar. Om det är undersökningar via telefon, så får man ofta en trisslott eller biobiljett om undersökningen tar omkring en halvtimme. Ibland har vi gruppdiskussioner eller personliga intervjuer där man bjuds in till våra lokaler, och får 100(n+1) kr, där n är antalet timmar som undersökningen tar.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

jfolin wrote:Jag jobbar en del på ett företag i Lund som heter GfK Sverige. Vi betalar ibland för undersökningar. Om det är undersökningar via telefon, så får man ofta en trisslott eller biobiljett om undersökningen tar omkring en halvtimme. Ibland har vi gruppdiskussioner eller personliga intervjuer där man bjuds in till våra lokaler, och får 100(n+1) kr, där n är antalet timmar som undersökningen tar.
Jag kallar ju inte biobiljetter eller lotter för betalning, det är mer som presenter och det är även rätt vanligt i reklamsammanhang.

Gruppundersökningarna visste jag inte om att dom fanns alls.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
jfolin
Posts: 401
Joined: 2002-10-30 21:42:22
Location: Lund
Contact:

Post by jfolin »

Ghlargh wrote:Jag kallar ju inte biobiljetter eller lotter för betalning, det är mer som presenter och det är även rätt vanligt i reklamsammanhang.

Gruppundersökningarna visste jag inte om att dom fanns alls.
Nej inte betalning, men nån form av ersättning iallafall. GfK har gruppdiskussioner nästan varje vecka i Lund, och ibland i Stockholm. Fyra grupper om 10 personer vardera brukar det vara. 200 kr för att prata om nåt ämne eller en produkt i en timme tycker iallafall jag är rätt ok. Fråga xerxes.
Axim
Posts: 12
Joined: 2004-08-01 20:54:47

Post by Axim »

Intervjuer via telefon brukar bara resultera i några trisslotter vilket redan har påpekats. Det närmaste du kan komma att tjäna pengar utan att närvara fysiskt är nog Telias "fördelspanel" som du fyller i på webben. Du får då "fördelspoäng" som du kan använda till diverse teletjänster och för att handla i Telias butiker. Anmäla dig kan du göra på telia.se

Om du kan närvara fysiskt (då bör nog bo i en storstad) så finns det pengar att tjäna på marknadsundersöknigar. Jag tar in ca 1500-2000 / månad på marknadsundersökningar. Typisk betalning är 400-600 för ca två timmar. Oftast men inte alltid så får man pengarna i presentcheckar men de är nästan lika bra som kontanter då de är gilltiga på många ställen, dock inte på bolaget.

Jag läste att det var någon som jobbade på GfK Sverige så med viss risk för att få lite kritik så måste jag säga att Gfk är de som betalar sämst. Själv går jag aldrig på Gfk undersökningar då det inte lönar sig.
-nisse
ThomasB

Post by ThomasB »

jfolin, Axim. Era svar var de enda som var till någon nytta.
Post Reply