Grymmaste och bästa bilen?
Jag skrotar sportbilen och köper hellre en Hundkoja (Mini Copper) i stället. Otroligt sexig.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Jag har faktiskt haft nöjet att se och höra McLarens senaste alster SLR i vekligheten. En fantastiskt brutal maskin, och vilket ljud, jag får gåshud bara jag tänker på det. Synd att man inte fick provköra
Det är i alla fall mitt bidrag.
Som nummer två skulle jag vilja nämna Mercedes CLK GTR, på tal om brutala bilar alltså.
Det är i alla fall mitt bidrag.
Som nummer två skulle jag vilja nämna Mercedes CLK GTR, på tal om brutala bilar alltså.
- Jonas Lundh
- Hedersbit
- Posts: 2513
- Joined: 2002-03-07 22:43:22
- Contact:
Bland bilar som tillverkas idag är utan tvekan Aston Martin DB9 favoriten. Snyggare bil finns inte, Vanquish har inte alls samma stil.
Det blir lite svårare om jag ska blanda in ändre bilar också. DB9 är nog fortfarande på topp följd av DB5 självklart. Ja Volvo P1800 får man inte glömma.
Det blir lite svårare om jag ska blanda in ändre bilar också. DB9 är nog fortfarande på topp följd av DB5 självklart. Ja Volvo P1800 får man inte glömma.
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
- Mountain_Man
- Posts: 285
- Joined: 2002-03-11 9:39:23
- N. Alfinson
- Hedersbit
- Posts: 3051
- Joined: 2002-02-17 0:03:22
- Location: Göteborg/Stockholm
- Contact:
Njae, jag har en på g för 250k, och då är den i toppskick! (dock vit med röd inredning, men man kan inte få allt här i världen...)-SE- wrote:Jaå. Finns många fina bilar. Om jag skulle få vilken jag ville så skulle jag nog ta en AC Cobra.
Nicke: Bild, bild, bild!
Alfin: Jao, om du hittar en sån i fint skick så ska dem nog ha 50 miljoner för den också.
Det finns många fina bilar här i världen. Många som skulle vara roliga att provköra, från gammla veteran bilar från början av 1900 talet till nya supersport bilar. Jag gillar helt enkelt att köra både bil och motorcyckel, åtminstånde när det inte bara är för att ta sig från A till B utan när man kör som man behagar för nöjets skull. :)
Toyota Supra är en av många bilar jag gillar. Inte gammla Celica Supra från 79 eller andra generationens Supra, men 3:e och 4:e generationens Toyota Supra är fina och om man har tid och pengar går det att få ut lite extra hästkrafter ur dem. ;)
http://www.toyota.com/html/shop/vehicles/supra.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Supra
Sportbilar är de jag är mest intresserad av i bilväg, men även "sleepers" typ BMW M5, gammla "muscle cars" och stora gamla jänkare med soffa både fram och bak och mullrande V8:or är fina.
Alfin: Måste det vara orginal lackering? Annars kan du ju lacka om den i valfri färg (eller låta någon annan göra det). Om du hittar en som är lite risig i lacken men i ganska bra skick i övrigt så kanske du kan komma billigare undan också...
Men jag antar att du redan tänkt på de möjligheterna?
Toyota Supra är en av många bilar jag gillar. Inte gammla Celica Supra från 79 eller andra generationens Supra, men 3:e och 4:e generationens Toyota Supra är fina och om man har tid och pengar går det att få ut lite extra hästkrafter ur dem. ;)
http://www.toyota.com/html/shop/vehicles/supra.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Supra
Sportbilar är de jag är mest intresserad av i bilväg, men även "sleepers" typ BMW M5, gammla "muscle cars" och stora gamla jänkare med soffa både fram och bak och mullrande V8:or är fina.
Alfin: Måste det vara orginal lackering? Annars kan du ju lacka om den i valfri färg (eller låta någon annan göra det). Om du hittar en som är lite risig i lacken men i ganska bra skick i övrigt så kanske du kan komma billigare undan också...
Men jag antar att du redan tänkt på de möjligheterna?
TigerAndrej wrote:Då är väl ändå Leopard 2 mer åtråvärd, eller?thr wrote:M1A2 Abrahms? >_< ;p
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
- übermensch
- Hedersbit
- Posts: 3190
- Joined: 2002-03-08 0:03:05
- Location: Kista
- Contact:
Ingen med bilintresse som är intresserad av andra bilar än sportbilar/muskelbilar? Själv tycker jag att Citroën gjort en hel del tufft under åren. DS descapotable(dvs cab) är väl favoriten. En hel del tekniska innovationer som först nu(!) kommer till andra tillverkare. Som en bonus är den snygg med
In cars several processors are connected by a bus
Re: Grymmaste och bästa bilen?
En rysktillverkad LadaStiiig wrote:Tjenare.
smaken på bilar skilljer sig från stor till liten mellan kinesiskt å amerikansk. Men vad tycker DU att det skall vara för bil? Har gjort gjort en snabb genomgång på min absoluta favorit bil Hummer H1. Älskar fyrhjulsdrivna bilar.
Hummer H1
Egenskaper: Extremt stryktålig.
Framkomlighet: med denna pärlas fyrhjulsdrift och elekronisk lammeldiff på båda axlarna så leder den helt klart i mina ögon denna klass.
Kvalité: TOPP
Komfort: ja kola bilden på inredningen, den kanske ger er en smak. Orginal sitter det ett förstaklassikgt ljud system med cd växlare för 6 cd från Moonsoon.
Pris: 400 000 - 700 000 kr (BEG)
Toppfart: 150km/h orginal
Övrigt: Finns ca 35-40 st i hela sverige. klarar att köra i 78cm vatten (orginal). H1orna idag är ju lite fulare än militärens RIKTIGA hummers. Dom är ju underbara. Släppas från helikopter 10m utan skada. STÖRT SKÖNT!!!
Bilder:
http://www.rindab.se/bilder_hummer_h1_fullutrustad.htm
Nå? vilken bil är din favorit då?
http://fuerapiche.eresmas.com/marcas/lada%208.JPG
är förmodligen den stryktåligaste bilen man kan köpa i världen om man tänker vad man får för valutan. Har "hört" av flera personer att de klarar att ta upp sig 95 gradig lutning samt att motorerna är i samma design och stil som ryska stridsvagnar fast bara 4 cylindriga istället för 16 cylindriga. Som sagt det är vad jag har hört....rätta mig gärna om jag har fel.
Skulle jag själv välja en bil så skulle jag välja en av dessa två monster bilar. Båda är tillverkade i forna Jugoslavien och byggda som ferrari mördare.
Bil nr 1. Fico
33 hk om jag minns rätt. Kan komma upp i 100km/h om man trycker ner på gasen i ca 10 min.
http://www.oldtimer-nasice.hr/images/Vozila/FICO.jpg
http://www.bos.cg.yu/Pripravnici2002/dr ... m/fico.jpg
http://www.bos.cg.yu/Pripravnici2002/dr ... 20copy.jpg
Hundkojan är gigantisk jämfört med den här värstingen.
Bil nr 2. Peglica
27 hk. Tror inte att den kan komma upp i 100 km/h. Klarar av 4 personer men är lutningen på backen för stor så får någon gå ut och putta på annars är det ganska kört. Vet av egen erfarenhet
http://www.fandjo.co.yu/public/peglica.jpg
http://vukovarac.net/foto/albums/userpi ... eglica.JPG
http://smiljs.blog.hr/slike/168509.jpg
Bil nr 1. Fico
33 hk om jag minns rätt. Kan komma upp i 100km/h om man trycker ner på gasen i ca 10 min.
http://www.oldtimer-nasice.hr/images/Vozila/FICO.jpg
http://www.bos.cg.yu/Pripravnici2002/dr ... m/fico.jpg
http://www.bos.cg.yu/Pripravnici2002/dr ... 20copy.jpg
Hundkojan är gigantisk jämfört med den här värstingen.
Bil nr 2. Peglica
27 hk. Tror inte att den kan komma upp i 100 km/h. Klarar av 4 personer men är lutningen på backen för stor så får någon gå ut och putta på annars är det ganska kört. Vet av egen erfarenhet
http://www.fandjo.co.yu/public/peglica.jpg
http://vukovarac.net/foto/albums/userpi ... eglica.JPG
http://smiljs.blog.hr/slike/168509.jpg
M1A2 är status helt enkelt, inget annat ;p den är välkänd, etc.Andrej wrote:Då är väl ändå Leopard 2 mer åtråvärd, eller?thr wrote:M1A2 Abrahms? >_< ;p
(Om du svarar på detta så ska du vet att jag inte orkar skriva något ytterligare svar eftersom jag egentligen anser att hela diskusionen är totalt onödig och ointressant.)
Varför inte köra svenskt?
Min favorit: Koenigsegg CCR - Helt i kolfiber och andra spejsade material som titan och magnesium.
1280 kg +806 hp =
http://www.koenigsegg.se/graphics/image ... b1_640.jpg
Min favorit: Koenigsegg CCR - Helt i kolfiber och andra spejsade material som titan och magnesium.
1280 kg +806 hp =
http://www.koenigsegg.se/graphics/image ... b1_640.jpg
Man kan aldrig bromsa sej ur en uppförsbacke!
- Den_Elaka_Apan
- Posts: 12
- Joined: 2005-08-23 16:02:02
- Dynamitsven
- Posts: 1268
- Joined: 2004-02-17 9:34:48
- Location: Typ Halmstad / n ö Skåne
Drömbil: Maserati MC12
Mer realistiskt drömbil: Opel Speedster
Bil som jag seriöst överväger: Alfa Romeo Alfetta GTV
Med andra ord ska mina bilar vara lätta och svängvänliga gärna med mittmotor! Fast jag måste säga att nya RS4an eller en driftvänligt Honda S2000 inte heller vore så dumt. Stora åka-rakt-fram-jänkar-bilar tilltalar mig inte riktigt, även om V8 mullret har en viss charm...
Mer realistiskt drömbil: Opel Speedster
Bil som jag seriöst överväger: Alfa Romeo Alfetta GTV
Med andra ord ska mina bilar vara lätta och svängvänliga gärna med mittmotor! Fast jag måste säga att nya RS4an eller en driftvänligt Honda S2000 inte heller vore så dumt. Stora åka-rakt-fram-jänkar-bilar tilltalar mig inte riktigt, även om V8 mullret har en viss charm...