Age of Empires III demo är släppt

Vårt gamla nyhetsforum. Nyheter ska postas på framsidan istället, men för det behövs ett konto. Vill du skriva hos oss, hör av dig till Fredrik Ågren.
Locked
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Age of Empires III demo är släppt

Post by Jonas Lundh »

Image
Det mycket efterlängtade strategispelet Age of Empires III är inte långt borta och det utsatta datumet, den 25:e oktober för den fulla versionen verkar inte vara några problem att hålla. En spelbar demoversion av spelet släpptes idag där två enspelaruppdrag finns att avnjuta tillsammans med skirmish.

Age of Empires III är det tredje spelet i Ensemble Studios serie som började redan på antiken, alternativt 1996 (beroende på hur man se det). Spelet blev genast en succé och nästa spel i serien, vilket utspelade sig under medeltiden utkom 1999. Däremellan kom en expansion och senare fick även Age of Empires II en expansion. Sedan dess har det varit tyst om ett nytt spel i serien om imperierna och mytologin tog över i Age of Mythology. Men nu är den smått legendariska serien tillbaka med kraftigt uppdaterad grafik och siktet inställt på Amerika. Storyn är nu flyttad till 1500-talet och utspelar sig under koloniseringen av Amerika.

:: FZ har demot
:: Officiella sidan
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
User avatar
Dk
Posts: 93
Joined: 2004-11-02 18:16:46

Post by Dk »

Underbart! ;D
"If you want to make an apple cake from scratch you must start by creating the universe"
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Ja, det var en besvikelse. (aka. sömnpiller)
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Nitro
Posts: 1899
Joined: 2002-04-06 11:20:19
Location: Säffle

Post by Nitro »

Jag gillade det inte.
Tror mer på Black & White 2 ;).
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

Jag ska prova i morgon troligtvis.
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

jag tycker det var rätt bra testade på hard och åkte på pisk ett par gånger :)
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
anotherusername
Posts: 1027
Joined: 2002-03-15 20:07:32

Post by anotherusername »

Jag ska prova det ikväll när jag kommer hem från skolan. Hoppas att spelet lever upp till förväntningarna.
Account removal-requested!
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

Personligen tyckte jag inte det var så trevligt. Mest för att en uppstart av spelet resulterar i omstart av datorn. Hemskt otrevligt.
User avatar
Illuwatar
Hedersbit
Posts: 2116
Joined: 2002-02-21 11:14:49
Location: Haninge
Contact:

Post by Illuwatar »

Kräver Windows XP vilket gör att det inte går att köra på min spel-PC (och jag tänker inte installera om - kör Win2k). Sådant suger... :P
Born to mod..
Inget är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid.
Quad Core - som fyrhjulsdrift för datorer: Du kommer alltid vidare även när det tar emot...
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Ja det har varit mycket tekniskt strul med det. Demot kom tidigare än väntat och det dyker säkert upp ett nytt när det närmar sig release.
Illuwatar wrote:Kräver Windows XP vilket gör att det inte går att köra på min spel-PC (och jag tänker inte installera om - kör Win2k). Sådant suger... :P
Denna metod sägs fungera. (modifierbar efter eget tycke och kunnande)
1. put the aoe3trial.exe to c:\
2. start -> run -> cmd
3. type: c:\aoe3trial.exe /a
4. click next, then the installer will ask for a network path, simply type in the path you want to install the game to ( e.g. c:\games\AOE3Trial )
5. click Install ( it seems se program does nothing, but the installation is in progrss - maybe takes some minutes )
6. an then finish
If you only get a popup box without a text when you try to start age3.exe then you may not have MSXML4 installed.
Tyst dator: i5-3570K @ 4.1GHz, HR-02 Macho, Sapphire HD7950 boost, MSI Z77A-G45, Fractal Design Define R4 chassi, medföljande fläktar som insug och TY-140 som utblås, 2st SSD + 1st Seagate 4TB. Seasonic X-650.
Anonym

Post by Anonym »

Microsoft gör ju knappast bra spel. Monstertruck Madness var ju löjligt korkat.

Battle of Westnoth ( http://www.wesnoth.org/ )
Är ett gratis strategispel om nån är intresserad.
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

Anonym wrote:Microsoft gör ju knappast bra spel. Monstertruck Madness var ju löjligt korkat.

Battle of Westnoth ( http://www.wesnoth.org/ )
Är ett gratis strategispel om nån är intresserad.
Men battle of Westnoth är ett turbaserat Strategi spel inte ett RTS spel så som Age of empires. Så det har mer gemensamt med heroes of Might & Magic än med AoE och liknande spel.
User avatar
Sardaukar
Posts: 40
Joined: 2002-08-21 2:01:23

Post by Sardaukar »

Anonym wrote:Microsoft gör ju knappast bra spel. Monstertruck Madness var ju löjligt korkat.

Battle of Westnoth ( http://www.wesnoth.org/ )
Är ett gratis strategispel om nån är intresserad.
Microsoft har inte gjort spelet, det är bara utgivare.
alkno_93

Re: Age of Empires III demo är släppt

Post by alkno_93 »

Lundh wrote:Image
Det mycket efterlängtade strategispelet Age of Empires III är inte långt borta och det utsatta datumet, den 25:e oktober för den fulla versionen verkar inte vara några problem att hålla. En spelbar demoversion av spelet släpptes idag där två enspelaruppdrag finns att avnjuta tillsammans med skirmish.

Age of Empires III är det tredje spelet i Ensemble Studios serie som började redan på antiken, alternativt 1996 (beroende på hur man se det). Spelet blev genast en succé och nästa spel i serien, vilket utspelade sig under medeltiden utkom 1999. Däremellan kom en expansion och senare fick även Age of Empires II en expansion. Sedan dess har det varit tyst om ett nytt spel i serien om imperierna och mytologin tog över i Age of Mythology. Men nu är den smått legendariska serien tillbaka med kraftigt uppdaterad grafik och siktet inställt på Amerika. Storyn är nu flyttad till 1500-talet och utspelar sig under koloniseringen av Amerika.

:: FZ har demot
:: Officiella sidan
User avatar
Sardaukar
Posts: 40
Joined: 2002-08-21 2:01:23

Post by Sardaukar »

Ja?
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Monstertruck madness 2 var ju kung, typ det första pc-spelet jag skaffade :)
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
Sardaukar
Posts: 40
Joined: 2002-08-21 2:01:23

Post by Sardaukar »

Asså vad gaggar ni om? Detta är en gammal tråd om AOE3-demot...
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

indeed men ska man gå OffT ska man väll göra det rejält ;)
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
Locked