Serious Sam II - Guld

Vårt gamla nyhetsforum. Nyheter ska postas på framsidan istället, men för det behövs ett konto. Vill du skriva hos oss, hör av dig till Fredrik Ågren.
Locked
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Serious Sam II - Guld

Post by Jonas Axman »

De som besinningslöst vill skjuta monster i massor får nu ännu en gång hålla inne avtryckaren tills de blir blåa i ansiktet, eller musknappen i vart fall. Croteam har gått ut med att deras Serious Sam 2 nu har gått guld och alltså skickas till CD-pressarna. Spelet kommer att finnas i butik i mitten av november.

Serious Sam 2 är fortsättningen på den spelserie man utvecklat där man går tillbaks till gamla tiders "first person shooter", FPS. I huvudsak så har man en bakgrund och en historia som minimalt förklarar vad spelet går ut på. Enklast är ofta om man struntar i att läsa den utan helt enkelt springer rakt fram och skjuter alla monster man ser.

Till Serious Sam 2
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
yeah!

Post by yeah! »

Demot var kul iaf. Får väl se om det blir ett inköp :)
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Inte min typ av spel.. smålustigt men håller inte mer än 5 minuter
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
Jak_er_gést

Post by Jak_er_gést »

man får klicka i 100 år för att få en länk till "SeriousSamII_PC_Demo.zip", allt kräver registrering och dynga. När man äntligen tyckt på "Download" och "Download now" och väntat i 10 sekunder får nän jävla kö som inte enns finns, DÅ får man KLICKA på en länk för att få ladda hem filen. När man äntligen lyckas, då går det i 80 kb/s.
Hittade emellertid ett ställe det gick snabbt från.
http://zdmedia.vo.llnwd.net/o1/Seriouss ... 20Demo.zip
Jak_er_gést

Post by Jak_er_gést »

ja.. det var juh skoj i ungefär 5 minuter. Spelet ter sig mycket knapphändigt, både vad gäller kontrollerna och spelsättet. Mer spänning finner man i Doom 1 & 2.

Till speltillverkarna har jag väl bara en sak att säga:
Gör om, Gör rätt!
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Fragzones filarkiv brukar vara snabbt annars:
http://www.fz.se/filarkiv/?file=spel/se ... c_demo.exe
hej.
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Sam verkar ju riktigt töntig och verkar ganska korkad. Försöker han misslyckat vara Duke Nukem, eller?

Såg lite screenshots, och jag fattar inte vad spelutvecklarna hade tänkt?
Kan nån förklara?
Verkar vrål dumt.
Den asiatiska banan verkar någorlunda nice iaf.
User avatar
milohenke
Hedersbit
Posts: 1004
Joined: 2003-12-02 20:00:19

Post by milohenke »

Tyckte att demot var intetsägande, helt utan Serious Sam känsla?
User avatar
Nitro
Posts: 1899
Joined: 2002-04-06 11:20:19
Location: Säffle

Post by Nitro »

Tyckte 1:an hade skönare känsla. Iofs har jag bara spelat demosen.
KruZader

Post by KruZader »

Tja för min egen del så tvingade jag mig själv att spela igenom hela Serious Sam 2 när det kom för några år sedan. Spelet är ganska hjärndött igentligen, men det är inlagt lite humor och roliga kommentarer här och var. Typ som duke 3d fast bättre, dessutom en favvo för mig var när självaste TOMTEN dyker upp på en bana. Vilken bana det va?? Ja en bana där det kör helgalen julmusik.
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

KruZader wrote:Tja för min egen del så tvingade jag mig själv att spela igenom hela Serious Sam 2 när det kom för några år sedan.
Fel... 2:an är släppt nu. Det du tänker på är nog "Second Encounter" inkl stavfel.

Serious Sam är passande mejjarspel. Blir att fixa 2:an för att testa det iaf.
KruZader

Du har rätt

Post by KruZader »

Du har rätt Fluffy Second Encounter hette det. :D
Bra att du rättade mig.
SmåTrötter

Serius Sam

Post by SmåTrötter »

Second Encounter är ju en rolig sak som man inte behöver vara Super smart eller spela cool för att spela. Dra igång spelet och njut av att döda och döda man kan spela spelet lite då o då och är ett väldigt bra på sidan om alla andra "seriösa" ::) spel


Har bara sett bilder på denna nya men blir nog ett inköp för att den ska vara så billig samt skulle vara trevligt att testa uppföljaren o se hur grafiken är där som. Om det är samma kontroller som i dom andra så är jag nöjd bara det inte blir mindre fiender o mindre vapen nu bara ;D
Locked