Problem med FIFA 2006

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
Bury
Posts: 106
Joined: 2004-05-14 16:45:23
Location: Ramlösa

Problem med FIFA 2006

Post by Bury »

Hej!

Jag var och köpte FIFA2006 i förra veckan, jag installera det och allting verkade frid och fröjd. Men när jag startade spelet insåg jag att menyerna var aningen jobbiga, dom rullade okotrollerat. Detta gjorde det extremt svårt att välja någonting inne i spelet eftersom menyerna aldrig stod stilla. Jag läste i alla fall readme-filen och hittade detta:

"Spelare som använder USB-tillbehör kan uppleva okontrollerade menyval vid spel av FIFA 06. Se till att alla USB-tillbehör (även de som inte används vid spel av FIFA 06) har blivit korrekt installerade med drivrutiner som erhållits av tillverkaren"

Sen uppmana dom mig att inaktivera USB tillbehör som kanske var felaktigt installerade. Problemet är att det ända jag har inkopplat i mina USB-portar är mitt trådlösa tangentbord samt min mus, och båda dessa anser jag vara rätt installerade..

Är det möjligtvis någon som vet vad felet är, och i så fall hur man löser det?

/mvh
Fredde

*Edit* Testade att installera det på farsans dator, där funkar det klockrent,sen testa jag även att dra ut tangentbordet ur usb-porten, då funkade det även på mig, hmmm?
Moo
User avatar
Svempa
Posts: 1279
Joined: 2002-04-13 19:01:17
Location: Finspång
Contact:

Post by Svempa »

Kommer ihåg att det var lika snurrigt (i ordets rätta bemärkelse) när jag körde GTA:VC och hade min USB handkontroll inkopplad. Gubben bara stod och vred sig kring sin egna axel men när jag drog ut handkontrollen så funka det.

P.S. Testa Pro Evoultion Soccer 4 (snart kommer 5) en gång och bli frälst du med ;)
Svempa - Tuff i Fluff since 1986
Post Reply