UFOn, Gud och andra konspirationsteorier

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

ThomasB wrote:Ni som säger att jag gjort bort mig, men enligt vem har jag gjort bort mig?
TT, dem skulle skratta ut dig så in i helvete på vilket naturvetenskapligt/tekniskt universitet när dem skulle höra din åsikt om UFOn. Jag tycker synd om dig för att du försvarar allt som jag säger inte finns. Det finns inga seriösa forskare som tror på UFOn. Varför? Dem finns inte.
Jamen för helvete - åter igen - du tror ju på gud! Dessutom finns det många seriösa forskare som tror på intelligent liv förutom oss i universum. Ditt inlägg innehåller bara faktafel och personangrepp. Jag tycker synd om dig, faktiskt.

Du har inte kommit med ett enda vettigt argument den här diskussionen, det är snarare dig man skulle skratta åt på ett universitet. Jag håller med Big_Bird om att du är en otroligt dålig förlorare. Du borde växa upp eller hålla dig borta från forum ett bra tag.

Edit: Jag har upprepat min fråga som jag ville att du skulle besvara fyra gånger nu. Och fyra gånger har du visat att du inte kan besvara den. Jag tänker inte försöka igen.
Last edited by staretsen on 2005-10-03 17:37:35, edited 1 time in total.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

Delade tråden, språkdiskussionen hör inte hit.
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

ThomasB wrote:Jag har kollat upp det där med forskning om intelligent liv som besökt vår jord. Det har forskats på en seriös nivå, men den enda slutsats man har kommit fram till är att man inte har hittat något övernaturligt eller några bevis på att det finns några spår på att dem besökt vår jord/eller ens varit i närheten av oss. Sen finns det ju amatörforsknng där allt har samma slutsats - Intelligent liv har besökt vår planet.
Återigen, det har precis som du säger inte kunnat läggas fram något bevis för att det finns intelligent liv någon annan stans i universum, än mindre att vi har haft besök av en sådan livsform. Det har å andra sidan inte heller kunnat bevisas att vi inte har haft besök.

En liknelse skulle kunna vara underrättelsetjänsten. Varje land, eller i alla fall de flesta, har någon typ av underrättelsetjänst med spioner (eller underrättelseofficerare) som har till uppgift att samla på information om en motståndare. CIA och KGB är väl två av de mer välkända organisationerna. Det är ju inte direkt så att alla deras spioner lämnar spår efter sig som går att direkt koppla till spionverksamhet. Vad säger att samma sak inte skulle kunna gälla utomjordiskt liv, med en viktig skillnad. Underrättelsetjänsterna vet till stor del vad de ska leta efter men misslyckas ändå. Vi har ingen som helst aning om hur uomjordiskt liv skulle gestaltas.
ThomasB wrote:Det här är mitt sista inlägg i den här debatten; jag kommer inte heller kolla vad som sägs. Så slösa inte tid på att skriva onödiga saker som ni tror jag kommer se.
Jag hoppas verkligen att du tittar in här så vi kan avsluta diskussionen.
ThomasB wrote:Ni som säger att jag gjort bort mig, men enligt vem har jag gjort bort mig?
TT, dem skulle skratta ut dig så in i helvete på vilket naturvetenskapligt/tekniskt universitet när dem skulle höra din åsikt om UFOn. Jag tycker synd om dig för att du försvarar allt som jag säger inte finns. Det finns inga seriösa forskare som tror på UFOn. Varför? Dem finns inte.
För din informations skull pluggar jag på en teknisk högskola och om det är något man lär sig så är det att inte vara trångsynt. All forskning handlar om att tänka lite utanför boxen och våga ha egna idéer. Därför har jag också mycket svårt att förstå hur du kan säga att inga seriösa forskare tror på utomjordiskt liv.
ThomasB wrote:Vetenskapen framför allt!
"Vetenskapen framför allt!" säger du men din argumentation bygger inte på någon forskning jag har sett. Kan du plocka fram en seriös rapport som kan garantera att det inte finns intelligent utomjordiskt liv skulle jag bli oerhört förvånad.
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Lundh wrote:Därför har jag också mycket svårt att förstå hur du kan säga att inga seriösa forskare tror på utomjordiskt liv.
I all rättvisa har Thomas aldrig, vad jag sett, påstått att det inte finns utomjordiskt liv, han påstår att inga UFOn har besökt jorden.
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

Nicke wrote:
Lundh wrote:Därför har jag också mycket svårt att förstå hur du kan säga att inga seriösa forskare tror på utomjordiskt liv.
I all rättvisa har Thomas aldrig, vad jag sett, påstått att det inte finns utomjordiskt liv, han påstår att inga UFOn har besökt jorden.
Okej, men skillnaden blir inte så stor. Att hårddra en hel yrkesgrupp och påstå att inga seriösa forskare tror att vi har haft besök av utomjordiskt liv känns lika fel det.

Sen står i och för sig UFO för Unidentified Flying Object som har påpekats ett flertal gånger och det tror jag definitivt på. Det händer väl att man inte kan indentifiera vad det är som flyger i luften ibland.
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Nicke wrote:
Lundh wrote:Därför har jag också mycket svårt att förstå hur du kan säga att inga seriösa forskare tror på utomjordiskt liv.
I all rättvisa har Thomas aldrig, vad jag sett, påstått att det inte finns utomjordiskt liv, han påstår att inga UFOn har besökt jorden.
ThomasB wrote:Konspirations-mumbojumbo-teorier talar aldrig sanning. Och UFOn (i den bemärkelsen att det är en "alien") existerar inte och det kommer det aldrig att göra.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Tack lither, tack.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

Jag måste berömma alla för den intressanta och stundtals underhållande läsningen ni bjudit på :)
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

lither wrote:
Nicke wrote:
Lundh wrote:Därför har jag också mycket svårt att förstå hur du kan säga att inga seriösa forskare tror på utomjordiskt liv.
I all rättvisa har Thomas aldrig, vad jag sett, påstått att det inte finns utomjordiskt liv, han påstår att inga UFOn har besökt jorden.
ThomasB wrote:Konspirations-mumbojumbo-teorier talar aldrig sanning. Och UFOn (i den bemärkelsen att det är en "alien") existerar inte och det kommer det aldrig att göra.
Vilket jag tolkade som att han menade UFOn som i "Flygande tefat från yttre rymden" och inte som i "Vilket oidentifierat flygdon som helst". Inte för att det spelar någon större roll nu.
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Jag upptäckte precis att du efter mitt fjärde upprepande faktiskt svarade på min fråga, och jag ville bara framhäva svaret lite ytterligare.
TinyTeeth wrote:Du har sagt att tron på UFO:n är en pseudovetenskap medan tron på gud endast är en tro. Är det inte mycket bekvämt att kräva att andra bevisar sina teorier vetenskapligt medan man själv kan sitta och hänvisa till uppenbarelser och nån sorts villfarelse om att religioner inte behöver prövas empiriskt?
ThomasB wrote:Och till din fråga.
Svar: ja.
Life's a joke, yuk it up.
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

Varför drog TomasB sig ut ur diskussionen?
Detta är ett tecken på att han erkänner sina magra argument.
Vid min sida har jag:
Image
HLC wrote:
ThomasB wrote:Om du inte har några bevis för att han har makaroner hemma så tror du endast att han inte har några makaroner hemma. Då är det en tro.

Det är först när du går till honom och kollar alla tillgängliga bevis du kan avgöra om han har makaroner eller inte. Då är det en vetenskap.
Vi är alla medvetna om att ett sådant resonemang skulle betyda att hela den newtonska mekaniken skulle förvandlas till "tro"? Flera hundra år av fullt användbar fysikvetenskap. (Och jorden är tangentiellt platt så jämförelsen är fullt användbar faktiskt)

Vetenskap är relativt till den kunnskap man har.
HLC wrote:Jag skulle dock vilja höra en åsikt om det jag skrev ovan angående den newtonska mekaniken.
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

Någon som har något att tillägga? ::)
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Nej, det är nog ganska allmänt känt att ThomasB inte heter Victor efter denna tråd gick till sitt slut.

Edit: Notera att jag just insåg den enorma dissen och det humoristiska värdet i denna tråds namn.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Mind
Posts: 1032
Joined: 2002-12-26 22:22:04
Contact:

Post by Mind »

så blir det någon mer diskution om Gud, UFOs och konspirationsteorier ?

Tex varför uppfan människan Gud ? hade vi så lite att göra när vi bodde under träden.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Mind wrote:så blir det någon mer diskution om Gud, UFOs och konspirationsteorier ?

Tex varför uppfan människan Gud ? hade vi så lite att göra när vi bodde under träden.
Människor tycks ha svårt för ovisshet. Till synes outgrundliga problem behöver en lösning och för tusentals år sedan var det enklare att uppfinna en gud än att komma på t.ex. evolutionsteorin.

Douglas Adams höll en gång ett intressant tal om den artificielle guden: http://www.biota.org/people/douglasadams/
pimen

Post by pimen »

TinyTeeth wrote:
Edit: Enligt bibeln skrev gud bibeln. o_O
Nej, enligt Bibeln skrevs bibeln av människor med Guds ord.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

När vi ändå är igång och snackar om liv på främmande planeter. Vad tror ni om möjligheterna om liv på Mars?

Läsning: (vet inte hur korrekt den är, men den är intressant i vart fall)
http://www.msss.com/http/ps/life/life.html
http://www.space.com/scienceastronomy/m ... 50216.html

Edit: Oh btw, mata inte trollen.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Utomjordingar finns faktist visst.
De är ju lätt för er att komma hit och säga att de inte finns bara för att ni aldrig sett nån.
Du har väl aldrig sett en atom? Nej, men de existerar.

Jag har faktiskt sett en utomjording, så jag vet 100% säkert att de verkligen finns.

Kosmos är oändligt, varför skulle vi vara de ända som existerar?
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Mer insiktsfulla yttranden från mannen som menar att kvinnan är intellektuellt underlägsen mannen... "Jag har sett en utomjording också!".

Herr DiLeva, kom ner från molnen - och sluta bruka de substanser som förde dig dit.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Jag hoppas att "Jag har sett en utomjording" var mer halft skämtsamt och på något sett igentligen menar något som är blatant uppenbart. Annars är jag rädd för mannen med dom starka åsikterna.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

ThomasB wrote:Det finns tre kategorier männsikor som tror/inte tror på UFOn/rymdvarelser:

Tror inte på UFOn/rymdvarelser:
Välbegåvade/välutbildade männsikor.

Tror på UFOn/rymdvarelser:
Mindre smarta männsikor, oftast utan speciellt hög utbildning och saknar sunt förnuft.

Tror på UFOn/rymdvarelser:
Paranoiker/rättshaverister.

En del männsikor är verkligen lättsuggererade som ser/hör vad dem vill se/höra, dvs mindre smarta männsikor.
Fast det är bara så här jag ser på saken, självklart har ni i mitten andra aspekter.
Det där var ju skrattretande, är man dåligt utbildad om man tror på UFOn?
Ok jag tror inte på det heller direkt.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Argumentum ad Ignorantiam, argument from ignorance, something must be true because it cannot be disproven, or be false because it cannot be proven.
Aotearoa - tino rangatiratanga
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Jag har inte riktigt kommit över hur han använder rättshaverist.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Jag tror allas våran syn på människor i allmänhet fick en smäll eller bekräftning med hjälp av denna underbara tråd.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Moonsky wrote:Utomjordingar finns faktist visst.
De är ju lätt för er att komma hit och säga att de inte finns bara för att ni aldrig sett nån.
Du har väl aldrig sett en atom? Nej, men de existerar.

Jag har faktiskt sett en utomjording, så jag vet 100% säkert att de verkligen finns.

Kosmos är oändligt, varför skulle vi vara de ända som existerar?
Om jag tolkar din inlägg rätt så finns röda gurkor som pratar grekiska också.

Eller så tillåter jag mig själv att kontra ditt inlägg med: hur vet du att atomer existerar? För att vita män med vita rockar, vitt skägg och ... svarta glasögon har sagt det? Det står i historiaboken?
Allt är illusioner, Moonsky. Vi lever egentligen i ett slags Matrix.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Post Reply