USB telefon

Forum för råd angående köp eller sälj av dator, datordelar och annan teknik.
Post Reply
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

USB telefon

Post by Moonsky »

Nån som vet nånstans i sverige där man kan köpa en USB telefon?

Så att man kan använda den för MSN, Google Talk, Skype, Ventrilo och allt annat, inte så att den bara går att använda på vissa grejer.

Och behöver man drivrutiner?
För isf vill jag inte ha en.

Jag vill ha en som funkar utan drivrutiner på Linux, Windows, och allt i alla program.
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Jag såg i förra numret av datormagazin att d ska komma ngt nytt som man kopplar imellan kontakten i telejacket och kabeln och så får men en usb och tele jack, den ska visst bara vara för trådlösa telefoner..
Trust ska tillverka dom.. Har för mig att den ska kosta 499kr..
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Det känns som den är lite meningslös för du kan ju använda mjukvara som gör precis samma sak. Är det inte så att den kräver t.ex. skype för att ens fungera?
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
EventHorizon
Posts: 99
Joined: 2002-07-19 15:20:27

Post by EventHorizon »

Den här ser intressant ut, funderar själv på en sådan.

TOPCOM Voice over IP & analog Dect i samma telefon, stödjer SKYPE
http://www.jmedata.se/product.asp?itemno=25064
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Jo men jag vill inte att den bara ska kunnas användas i Skype.
Jag vill att den ska kunna användas tex via Winamp också för att spela musik, eller som en vanlig mikrofon för spela "hej hallå" i ljudinspelaren i Windows.

Jag vill inte krångla med massa drivrutiner och speciell mjukvara som bara funkar på vissa operativ system.
EventHorizon
Posts: 99
Joined: 2002-07-19 15:20:27

Post by EventHorizon »

Moonsky wrote:Jo men jag vill inte att den bara ska kunnas användas i Skype.
Jag vill att den ska kunna användas tex via Winamp också för att spela musik, eller som en vanlig mikrofon för spela "hej hallå" i ljudinspelaren i Windows.

Jag vill inte krångla med massa drivrutiner och speciell mjukvara som bara funkar på vissa operativ system.
Oj! Det här blir komplicerat, jag känner inte till hur USB-telefonerna fungerar. Men jag gissar på att de fungerar som vilken ljudenhet som helst, så fort du petat in USB-kontakten kan du i inställningarna för winamp ändra audio output till USB-telefonen och borde i teorin få ut ljudet där. Liksom du i teorin borde kunna spela in från telefonen. Då kvittar det givetvis vilken telefon du än köper, om nu alla fungerar efter en sådan princip. Skulle det vara så att Skype specifikt kommunicerar med telefonen på något eget plan och telefonen inte simulerar ett ljudkort (som tex ett USB-headset) så kommer det nog inte att fungera på det vis som du begär...

Kanske ett headset kombinerat med en USB-telefon vore något? Om nu en USB-telefon alls är nödvändig.
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Är det bara jag som tycker att du beskriver ett headset, fast med USB-anslutning? Varken mikrofonen eller hörlursdelen på ett vanligt headset kräver några speciella drivrutiner utöver de för ljudkortet. Skulle det vara så att den har extra finesser utöver det kräver den garanterat drivrutiner.

Passar på att flytta till köpråd
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Jo jag vill ha nåt som fungerar som ett headset fast med USB.

Men headset är väl obekväma.

Känns som om att den vore i ett telefon format, så skulle inte den krångla med eko och brus och sånt.

Jag har BBB uppkoppling, skulle vilja prata i en telefon med telefon-kvalité, utan brus och eko etc.

Och vill att det ska fungera utan drivrutiner.
Post Reply