Felsökning

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
Jobber
Posts: 137
Joined: 2002-03-08 11:21:28

Felsökning

Post by Jobber »

När jag startar min dator får jag upp felmeddelandet 0E 0028:C0059D2D. När jag söker i Microsofts databas hittar jag inget som direkt motsvarar detta fel. Är det någon i detta forum som vet vad det beror på? F.ö tar det väldigt lång tid att starta upp generellt.
Grueder
Posts: 3
Joined: 2002-03-08 2:00:36

Post by Grueder »

Min vän google sa:

Comments
What I do to solve the problem with the 0E exeption at 0028:C0059D2D (after a lot of change on the bios... I am ending with...) 1) I change down to 16Mg (from 32) the aperture size of AGP memory on the bios. 2) I change to speed-up the "dram clock" (I don't know if this really do somthing) 3)I put video shadow "on"

and then your program starts play a little better. After that I think that somthing with my bios is not going well... 4)So then I go and I update my bios ! with a new flash. 5)After the bios update the system found an "PCI to ISA bridge" driver that was missing from my system ! and I think that was the big problem that missing driver.

Hittade den bara som cache och blev inte mycket klokare, men lycka till.
-Andas-
Jobber
Posts: 137
Joined: 2002-03-08 11:21:28

Post by Jobber »

Hmm, jag tycker det var ett mycket användbart svar. Min gissning är nämligen den att mitt BIOS är out-of-date och i samband med andra problem så ballade mitt LAN ihop och burken kunde inte hitta nätverkskortet. Jag gissar att det sista google beskriver är just ett problem att hitta kortplatser, lr....?
Post Reply