internet fel?!

Avdelningen för programmering, nätverk samt alternativa OS.
Post Reply
liger
Posts: 660
Joined: 2005-09-22 17:07:04

internet fel?!

Post by liger »

Undrar bara vad lösningen till ett mystiskt problem kan vara. Det är så att ibland hänger min anslutning helt plötsligt där utan någon som helst tänkbar anledning till detta och det kan faktiskt inträffa efter en halvtimmes surfning, vilket börjar bli ganska irriterat vid det här laget. Har ringt chello och frågat om det är problem med nätverket men de påstod att allt fungerar perfekt vad gäller deras nätverk så det måste vara problem i datorn, sade den personen. söker ständigt efter virus och ad-aware utan resultat och undrar nu vad problemet kan vara? är beroende av er hjälp eftersom jag behöver internet nu.

Tacksam för alla vänliga svar i förhand!!!
x-axeln vs y-axeln
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Hur ofta händer det?
Hur länge är det stopp innan det börjar funka igen?
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

Lite felplacerad.

*flyttar*
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
xxKRILLE-THE-KILLERxx
Posts: 1318
Joined: 2002-11-03 21:29:46
Location: Västerås

Post by xxKRILLE-THE-KILLERxx »

Kan kanske ha att göra med mitt problem?
http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?t=50050

Låter ju misstänkt lika.
Guybrush: If I gave you your arm back, what would you do with it?
Murray: I'd terrorize the South Seas! I'd torture the living! I'd demolish the...er... What I meant to say was, I'd use it to pet kittens.
Guybrush: Nope. You blew it.
Murray: Drats.
liger
Posts: 660
Joined: 2005-09-22 17:07:04

Post by liger »

egentligen är det inte så ofta det förekommer men det är ju iaf irriterande. Kanske några gånger om veckan eller ibland händer det aldrig. Dessutom har jag brandvägg, antivirusprogram, ad-aware m.m. installerat i datorn så det är ju väldigt tveksamt att tala om virus. Det är inte heller så länge den hänger sig men det kan ta upp till tio minuter, kanske mer ibland, innan den återfår anslutningen. Vad tror ni att det kan vara och hur ska jag förebygga detta??
x-axeln vs y-axeln
Post Reply