Det har gått för långt.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Tobe
Posts: 2
Joined: 2005-12-03 0:48:08

Det har gått för långt.

Post by Tobe »

Ansåg motiveringar onödiga;

1. Sverige har en ledning som inte känner till sin uppgift/klarar av att utföra den.
2. Vi har en statschef som känner till och accepterar ovanstående!
3. Vi har för närvarande en utrikesministern vars informationsintag uteslutande består av dokument från det interna departementet. Att aktuellt departement sedan inte känner till sin egen grundläggande uppgift gör knappast saken bättre.
4. Vilka inrikespolitiska signaler sänds om inte ens oppositionen anser det lönt att begära misstroendeförklaring. Är det inte dags att någon säger stopp?
5. Vad krävs egentligen för att någon ska bli av med jobbet inom svensk topp-politik, kakaohaltig konfektyr och visakort? Är det inte dags att vi fokuserar mer på stadsrådens reella kompetens än deras kostvanor?
6. Vad är ett bättre skäl för avsked än när vederbörande uppenbart inte klarar av att utföra sitt jobb?

Alla inhämtar inte information endast från media:
http://www.katastrofkommissionen.se/
läs gärna sid 87

http://www.namninsamling.com/avgapersson
Last edited by Tobe on 2005-12-03 16:25:18, edited 2 times in total.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Det är aldrig fel att ge motiveringar.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Sveriges reaktionära fårskock visar framfötterna igen.

För att parafrasera Zack:
When media says jump, you say: "how high?"
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Göran gör som han vill, drar ifrån och lägger till.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Det är nästan så att jag hoppas på en borgerlig regering, för efter åtta år känns det så fruktansvärt uttjatat att klaga på Göran Persson. Jag vet att det kommer invändas att det finns anledningar, och det finns det säkert. Men här ges ju inte ens en motivering och naturligtvis blir vi upprörda på kommando från kvällstidningarna. För hur många har bildat sig en uppfattning av att verkligen ha läst rapporten, och hur många har "rasat" över kvällstidningarnas skandallöpsedlar? Det har gått för långt.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
FreedomFighter
Posts: 76
Joined: 2004-05-31 22:44:30
Location: Karlstad

Post by FreedomFighter »

Skönt att folk ställer krav på sina politiker i alla fall.
Allt är som det ska vara.
Tobe
Posts: 2
Joined: 2005-12-03 0:48:08

Post by Tobe »

edit: la till lite motiveringar.
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Det där är påståenden och frågeställningar, inte motiveringar.

Roten till det hela verkar vara punkt ett, knappast förvånande, men jag ställer mig tveksam till hur sant påståendet är.
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

Politiker är inte kompetena att utföra arbete som gynnar andra än dem själva. Så det spelar ingen roll vilken typ av regering vi får.
User avatar
aiwass
Posts: 1845
Joined: 2002-03-07 23:43:40
Location: Annorstädes

Post by aiwass »

En sak jag finner lite lustigt är att enligt de i familjen som fick fötterna blöta nere på Sri Lanka så klagades det tydligen på plats bland norrmän och danskar över hur deras regeringar, jämfört med den svenska, inte gjorde ett skit för sina medborgare...

Verkar vara något slags allmän tendens att i samma ögonblick som blod spills så ropas det efter mer. "Ansvar" varandes ordet att öppna ådror med.
Gold for the mistress, silver for the maid
Copper for the craftsman, cunning at his trade
Good said the baron, sitting in his hall
But iron, cold iron, is master of them all
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Jag vill se en koalitionsregering som består av Fi och NSF.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Bara jag får ett välbetalt jobb och hinner skaffa mig alla nödvändiga försäkringar innan så får det gärna bli ett regimskifte. Men jag skulle inte vilja sitta på pottkanten när borgarna ska skapa ett bättre företagsklimat genom att låta snålblåsten dra kallare runt de mest utsatta.

Tyvärr, sossarna är värdelösa och generellt korrupta, men alternativet gagnar mig inte.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
GUNNAR44
Posts: 445
Joined: 2002-10-11 13:18:57

Post by GUNNAR44 »

Big_Bird wrote:Bara jag får ett välbetalt jobb och hinner skaffa mig alla nödvändiga försäkringar innan så får det gärna bli ett regimskifte. Men jag skulle inte vilja sitta på pottkanten när borgarna ska skapa ett bättre företagsklimat genom att låta snålblåsten dra kallare runt de mest utsatta.

Tyvärr, sossarna är värdelösa och generellt korrupta, men alternativet gagnar mig inte.
AMEN!! ;D
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

fisk wrote:Sveriges reaktionära fårskock visar framfötterna igen.

För att parafrasera Zack:
When media says jump, you say: "how high?"
yes. Känns nästan pinsamt, "ah nu har någon läst tidningen igen"

Borde du inte citera med "de la Rocha" ? :)
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Jag börjar bli riktigt trött på den där Göran Persson, han borde avgå!
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Re: Det har gått för långt.

Post by staretsen »

Tobe wrote:Ansåg motiveringar onödiga;
Det här precis sånt här tänkande som är riktigt farligt. Men hur som helst, dina motiveringar var utmärkta. Nu är jag beredd att skriva på.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Hattmakaren
Posts: 186
Joined: 2004-12-28 2:33:29

Post by Hattmakaren »

TinyTeeth wrote:Det är nästan så att jag hoppas på en borgerlig regering, för efter åtta år känns det så fruktansvärt uttjatat att klaga på Göran Persson. Jag vet att det kommer invändas att det finns anledningar, och det finns det säkert. Men här ges ju inte ens en motivering och naturligtvis blir vi upprörda på kommando från kvällstidningarna. För hur många har bildat sig en uppfattning av att verkligen ha läst rapporten, och hur många har "rasat" över kvällstidningarnas skandallöpsedlar? Det har gått för långt.
Big_Bird wrote:Bara jag får ett välbetalt jobb och hinner skaffa mig alla nödvändiga försäkringar innan så får det gärna bli ett regimskifte. Men jag skulle inte vilja sitta på pottkanten när borgarna ska skapa ett bättre företagsklimat genom att låta snålblåsten dra kallare runt de mest utsatta.

Tyvärr, sossarna är värdelösa och generellt korrupta, men alternativet gagnar mig inte.
I en frisk demokrati behövs det regimskifte med jämna mellanrum. Ingen mår bra av en inavlad regering. Men som sagt, frågan är om borgarna är ett bättre alternativ. Moderaternas nya polispolitik gör en tusan mörkrädd. Förstår du det inte, slå på det. Slår det tillbaka, tillkalla fler poliser.
Min ofödde bror bor kvar i Iran, i den där staden som kallas Tehran. Åker runt, pratar strunt och bär sin turban.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Hattmakaren wrote:I en frisk demokrati ska det vara regimskifte med jämna mellanrum. Ingen mår bra av en inavlad regering. Men som sagt, frågan är om borgarna är ett bättre alternativ. Moderaternas nya polispolitik gör en tusan mörkrädd. Förstår du det inte, slå på det. Slår det tillbaka, tillkalla fler poliser.
Regimskifte är inget självändamål. Uppenbarligen har svenska folket fortsatt rösta fram sossarna i så gott som varje val - och varför inte?
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Hattmakaren wrote:I en frisk demokrati behövs det regimskifte med jämna mellanrum.
Självklart :) Men i en frisk demokrati finns det tilltalande alternativ att välja mellan. Inte "marknadsanpassning med eller utan fler batonger och hårdare tider"
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

Ehh, slopa spritskatten så är allt frid och fröjd.

Ska jag börja använda i alla diskussioner angående politik ;)
Och när det väl går igenom så går jag på marijuana legalisering, och efter det får jag väll ta till att man ska börja sälja t-röd i kiosker.
När allt det gått igenom kan jag nog inte skriva mer... ?!?
User avatar
Hattmakaren
Posts: 186
Joined: 2004-12-28 2:33:29

Post by Hattmakaren »

TinyTeeth wrote: Regimskifte är inget självändamål. Uppenbarligen har svenska folket fortsatt rösta fram sossarna i så gott som varje val - och varför inte?
Och se hur det har gått med dem...
Big_Bird wrote: Självklart :) Men i en frisk demokrati finns det tilltalande alternativ att välja mellan. Inte "marknadsanpassning med eller utan fler batonger och hårdare tider"
Haha. *skratt som fastnar i halsen och slutar i tårar* Mycket sant.
Min ofödde bror bor kvar i Iran, i den där staden som kallas Tehran. Åker runt, pratar strunt och bär sin turban.
User avatar
Hein
Posts: 1291
Joined: 2002-03-09 19:38:38
Location: Norrland
Contact:

Post by Hein »

TinyTeeth wrote:Det är nästan så att jag hoppas på en borgerlig regering, för efter åtta år känns det så fruktansvärt uttjatat att klaga på Göran Persson. Jag vet att det kommer invändas att det finns anledningar, och det finns det säkert. Men här ges ju inte ens en motivering och naturligtvis blir vi upprörda på kommando från kvällstidningarna. För hur många har bildat sig en uppfattning av att verkligen ha läst rapporten, och hur många har "rasat" över kvällstidningarnas skandallöpsedlar? Det har gått för långt.
Ursäkta... Är inte du 14 år ? 8 år.. Så du var intresserad i politik vid 6 års ålder ?

On topic: Hur vet vi om en borgerlig regering hade gjort något bättre ?
Det är lätt att anklaga...
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Hein wrote:Ursäkta... Är inte du 14 år ? 8 år.. Så du var intresserad i politik vid 6 års ålder ?
Personligen intresserade jag mig för politik vid 7-års ålder, året före Palme dödades. Jag tycker inte att det är särskilt osannolikt.
Aotearoa - tino rangatiratanga
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Hein wrote:Ursäkta... Är inte du 14 år ? 8 år.. Så du var intresserad i politik vid 6 års ålder ?
Nåväl. Så länge som jag har varit politisk medveten har det åtminstone klagats på Göran Persson, och på det drog jag den våghalsiga slutsatsen att det förekommit även innan dess. Notera att jag då rakt inte har något emot sakligt kritik, men ofta ges det, som till en början exempelvis här, inte ens någon motivering. Och då kan kritiken inte kallas saklig - det känns som att sossarna ofta kritiseras för att det är PK eller på kommando av kvällstidningarna, som sagt.
Hein wrote:On topic: Hur vet vi om en borgerlig regering hade gjort något bättre ?
Det är lätt att anklaga...
Exakt. Ett exempel på den störande dubbelmoral som praktiseras:
Thomas Idergard under stockholmare vs. lantisardebatten wrote:– Jag blev lika upprörd som alla andra. Men nu har ju Anna tagit tillbaka det, bett om ursäkt till de människor hon gjort ledsna och upprörda, säger Idergard.
– Och därmed tycker jag att saken är utagerad. Jag tycker dessutom att hon visat prov på någonting som inte alla politiker ägnar sig åt varje dag, att erkänna fel och misstag.
Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/9807/23/moderat.html

Så där låter inte Thomas Idergard i Gomorron Sverige efter att den senaste sossegrodan ursäktats.

Därmed inte sagt att vice versa (sossar som har överseende med sossegrodor) inte förekommer.
Life's a joke, yuk it up.
liger
Posts: 660
Joined: 2005-09-22 17:07:04

Post by liger »

Hein wrote:
TinyTeeth wrote:Det är nästan så att jag hoppas på en borgerlig regering, för efter åtta år känns det så fruktansvärt uttjatat att klaga på Göran Persson. Jag vet att det kommer invändas att det finns anledningar, och det finns det säkert. Men här ges ju inte ens en motivering och naturligtvis blir vi upprörda på kommando från kvällstidningarna. För hur många har bildat sig en uppfattning av att verkligen ha läst rapporten, och hur många har "rasat" över kvällstidningarnas skandallöpsedlar? Det har gått för långt.
Ursäkta... Är inte du 14 år ? 8 år.. Så du var intresserad i politik vid 6 års ålder ?

On topic: Hur vet vi om en borgerlig regering hade gjort något bättre ?
Det är lätt att anklaga...


TinyTeeth är du verkligen 14-15 år? Frågan var ställd med tanke på ditt fina språk och förklaringar till en massa argumenter i forumet. :P
x-axeln vs y-axeln
Post Reply