Nu är jag trött på mitt 7800GTX !

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Dani wrote:
Förstår inte riktigt :P, det blir vad ? sämre eller likadant ?
Ofta försvinner sånt som inte är absolut nödvändigt som ljud ody.

/Dani
Nej det är inget som försvinner. Det släpps alltid 'perfekta' kopior, det är bara om man är lite hmm 'från norrland' som man kanske har problem med att hitta en normal ripp och väljer en .pl eller .ru ripp i stället.
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Det jag stör mig på och det är extra mycket när det kommer ner till spel, det är folk som bara blabbar ut nått som inte alls stämmer, fast de tror typ att det gör det. Som att det skulle vara fel på grafikortet bara för att skugorna i Fear inte ser ut som man vill att dem skall se ut, eller som att alla warezade spel saknar något bara för att de är just warezade, det är inte 1993 längre.
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

Hipshot wrote:Som att det skulle vara fel på grafikortet bara för att skugorna i Fear inte ser ut som man vill att dem skall se ut.
Om du menar det jag sagt så var det inte för att jag ville att det skulle se ut så utan för att bilder som jag sett från andra "personer/burkar" har inte sådana skuggor/kanter och min burk kommer ju från hempc så om det hade varit fel så kanske det berodde på dom men så var alltså inte fallet.
The town where i was born...
User avatar
ruva
Posts: 268
Joined: 2004-11-27 14:12:39

Post by ruva »

Dani wrote:
Förstår inte riktigt :P, det blir vad ? sämre eller likadant ?
Ofta försvinner sånt som inte är absolut nödvändigt som ljud ody.... Om du inte förstår varför du ska köpa så kan du ju försöka göra ett spel själv...All design, ideer, programmering, buggfixar etc... :)
/Dani
Håller med. Laddar man ner ett Pirat OS, spel eller film, ska man inte klaga på varan. En bra applikation kan få dåligt rykte av en dålig piratkopia. Fast jag har köpt program som jag önskar jag varit en P-kopia som jag kunde slänga o glömma.
Förr sa de alltid att det var bättre förr
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

AntzZ| wrote:
Hipshot wrote:Som att det skulle vara fel på grafikortet bara för att skugorna i Fear inte ser ut som man vill att dem skall se ut.
Om du menar det jag sagt så var det inte för att jag ville att det skulle se ut så utan för att bilder som jag sett från andra "personer/burkar" har inte sådana skuggor/kanter och min burk kommer ju från hempc så om det hade varit fel så kanske det berodde på dom men så var alltså inte fallet.
Ok, man kan undanta "Hem-PC" användare från det jag sa kanske då ;D
Du får gärna visa mig bilder på spelet, inte under slowmo, utan vanliga scener där det är jätte snygga verkliga skuggor...
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

Hipshot wrote:
AntzZ| wrote:
Hipshot wrote:Som att det skulle vara fel på grafikortet bara för att skugorna i Fear inte ser ut som man vill att dem skall se ut.
Om du menar det jag sagt så var det inte för att jag ville att det skulle se ut så utan för att bilder som jag sett från andra "personer/burkar" har inte sådana skuggor/kanter och min burk kommer ju från hempc så om det hade varit fel så kanske det berodde på dom men så var alltså inte fallet.
Ok, man kan undanta "Hem-PC" användare från det jag sa kanske då ;D
Du får gärna visa mig bilder på spelet, inte under slowmo, utan vanliga scener där det är jätte snygga verkliga skuggor...
Nu fattar jag inte riktigt, ska jag ta bilder när jag spelar eller bilder som jag sett från andra ?
The town where i was born...
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Visa gärna en bild som inte du tagit där det är så som du 'vill' ha det.
User avatar
Eneriz
Posts: 192
Joined: 2005-07-19 9:15:35
Location: Luleå

Post by Eneriz »

Hipshot wrote:
Nej det är inget som försvinner. Det släpps alltid 'perfekta' kopior, det är bara om man är lite hmm 'från norrland' som man kanske har problem med att hitta en normal ripp och väljer en .pl eller .ru ripp i stället.
Okej...?

Och det innebär?
Mobile AMD Athlon64 2800+/512mb Corsair value PC3200/200gb S-ATA/Asus K8N S754/Radeon 9200 128mb AGP
User avatar
KlosterKatten
Posts: 440
Joined: 2005-11-05 15:44:59
Location: Sthlm

Post by KlosterKatten »

Eneriz wrote:
Hipshot wrote:
Nej det är inget som försvinner. Det släpps alltid 'perfekta' kopior, det är bara om man är lite hmm 'från norrland' som man kanske har problem med att hitta en normal ripp och väljer en .pl eller .ru ripp i stället.
Okej...?

Och det innebär?
Tror han påstod att norrlänningar är dumma i huvudet, go get him boy !
Tjock, tjockare, TJOCKIS !
User avatar
stormfrog
Posts: 93
Joined: 2004-01-19 4:44:30

Post by stormfrog »

GästenVLHA wrote:Köp dina spel i fortsättningen istället för att tanka från dc.
Det var väl verkligen inte det tråden handlade om? Sen är det en politisk / filosofisk fråga. Något som är upp till gemene man. Dvs, det ska du skita i ;)

har haft ett liknande problem i Splinter Cell: Pandora Tomrorrow med mitt x800gt kort. Satt och mekade lite med inställningarna och startade om spelet. Nu såg skuggerna ut att ara tillverkade av enorma pixlar.

Det jobbiga är att det forsätter att vara så trots att jag ställt tillbaka inställningarna i ursprungsläget. Ska testa lite senare och se om effekten kvarstår.
Brand: VAX 11/780 <> Casing: yes <> CPU: KA780, 78032(200ns) <> GFX: no <> Memory: yes(512M) 8KB on chip cache
User avatar
stormfrog
Posts: 93
Joined: 2004-01-19 4:44:30

Post by stormfrog »

Hipshot wrote:
Dani wrote:
Förstår inte riktigt :P, det blir vad ? sämre eller likadant ?
Ofta försvinner sånt som inte är absolut nödvändigt som ljud ody.

/Dani
Nej det är inget som försvinner. Det släpps alltid 'perfekta' kopior, det är bara om man är lite hmm 'från norrland' som man kanske har problem med att hitta en normal ripp och väljer en .pl eller .ru ripp i stället.
Men WTF! Jag är från Norrland! Apache Indian kommer och hälsar på dig, sen vaknar du upp i globen med en äggkopp i munnen och drottningsylt mellan skinkorna. *giggle* :)
Brand: VAX 11/780 <> Casing: yes <> CPU: KA780, 78032(200ns) <> GFX: no <> Memory: yes(512M) 8KB on chip cache
User avatar
Gascogne
Posts: 182
Joined: 2004-08-28 5:34:33
Location: Linköping

Post by Gascogne »

Jag förstår inte riktigt vad som är problemet med din 7800GTX? ?!?

Men som Hipshot sa, visa gärna bilder på hur du vill ha det i spelen och sen visa din bild i jämförelse.

Själv har jag en 7800GTX och kunde inte vara mer nöjd, har inte haft några problem alls med den.
We are the bold marines of space.We wade through gore and grue and if we do not like your face then this is what we'll do:We'll sneer and spit and call you names,tip napalm down your shirt.Your vest will be consumed by flames,and that will really hurt
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

Detta låter dumt, vet. Men jag hittar f*n inte bilderna som jag såg från google längre, jag sökte på " fear game " i bilder minns jag men dom kommer inte upp, vet också att sidan som bilden fanns på hade fler bilder...
The town where i was born...
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

Gascogne wrote:Jag förstår inte riktigt vad som är problemet med din 7800GTX? ?!?

Men som Hipshot sa, visa gärna bilder på hur du vill ha det i spelen och sen visa din bild i jämförelse.

Själv har jag en 7800GTX och kunde inte vara mer nöjd, har inte haft några problem alls med den.
Vad har du för inställningar i spelet ?
The town where i was born...
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

AntzZ| wrote:Vad har du för inställningar i spelet ?
Tror han menar rent generellt.
GästenVLHA
Avstängd
Posts: 615
Joined: 2005-10-11 19:18:38
Location: Inte Göteborg

Post by GästenVLHA »

En diskussion om ditt grafikkort kommer inte få spelen att se snyggare ut.
Vill du att någon ska säga att det ser normalt ut, eller?
De allra flesta vet att du har laddat ner dina spel så köp en äkta version av spelet och se om det blir 'snyggare'. Om inte så får du kontakta företaget som du köpte datorn ifrån och klaga.
Arbete ger frihet
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Det blir _inte_ snyggare för att du köper det. Du kanske mår bättre dock.
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

GästenVLHA wrote:En diskussion om ditt grafikkort kommer inte få spelen att se snyggare ut.
Vill du att någon ska säga att det ser normalt ut, eller?
De allra flesta vet att du har laddat ner dina spel så köp en äkta version av spelet och se om det blir 'snyggare'. Om inte så får du kontakta företaget som du köpte datorn ifrån och klaga.
En diskussion kan leda till tips eller svar på någonting, eller ?
Om jag har laddat ner mina spel så gör ju inte det så mycket i själva spelet, Däremot om man tänker på företagen osv så kan jag hålla med om att det skulle vara bättre om man köpte spelen, Sen sa jag tidigare att det är en "hem pc" burk.
The town where i was born...
User avatar
Gascogne
Posts: 182
Joined: 2004-08-28 5:34:33
Location: Linköping

Post by Gascogne »

AntzZ| wrote:
Gascogne wrote:Jag förstår inte riktigt vad som är problemet med din 7800GTX? ?!?

Men som Hipshot sa, visa gärna bilder på hur du vill ha det i spelen och sen visa din bild i jämförelse.

Själv har jag en 7800GTX och kunde inte vara mer nöjd, har inte haft några problem alls med den.
Vad har du för inställningar i spelet ?
Jo jag menade generellt men personligen kör jag alla mina spel på max inställningar.

Och jag kan installera Fear om du skulle vilja ha bild ifrån spelet, vill dock veta vad för sorts bild du vill ha ingame.
We are the bold marines of space.We wade through gore and grue and if we do not like your face then this is what we'll do:We'll sneer and spit and call you names,tip napalm down your shirt.Your vest will be consumed by flames,and that will really hurt
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

Gascogne wrote:
AntzZ| wrote:
Gascogne wrote:Jag förstår inte riktigt vad som är problemet med din 7800GTX? ?!?

Men som Hipshot sa, visa gärna bilder på hur du vill ha det i spelen och sen visa din bild i jämförelse.

Själv har jag en 7800GTX och kunde inte vara mer nöjd, har inte haft några problem alls med den.
Vad har du för inställningar i spelet ?
Jo jag menade generellt men personligen kör jag alla mina spel på max inställningar.

Och jag kan installera Fear om du skulle vilja ha bild ifrån spelet, vill dock veta vad för sorts bild du vill ha ingame.
Det skulle vara riktigt snällt av dig. Jadu, Någon där man kan se skuggor/skugga och kanske ett räcke som böjer sig om du förstår vad jag menar, Alltså där räcket slutar och böjer sig ner till marken.
The town where i was born...
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Annars har jag 643st bilder från hela SP spelet som jag screenat med ett 6800GT, i det stora hela samma grafik om du inte använder de nya AA och AF funktionerna. Dock använder jag inte softshadows.
User avatar
Gascogne
Posts: 182
Joined: 2004-08-28 5:34:33
Location: Linköping

Post by Gascogne »

Funkar dessa bra?

Image

Image

Image
We are the bold marines of space.We wade through gore and grue and if we do not like your face then this is what we'll do:We'll sneer and spit and call you names,tip napalm down your shirt.Your vest will be consumed by flames,and that will really hurt
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

Gascogne wrote:Funkar dessa bra?
Tack, nu ser jag att det ser ut som mitt gör, Och du har alltså samma kort som mig ? Och det hackar inte ?
The town where i was born...
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

Hipshot wrote:Annars har jag 643st bilder från hela SP spelet som jag screenat med ett 6800GT, i det stora hela samma grafik om du inte använder de nya AA och AF funktionerna. Dock använder jag inte softshadows.
:o Det var inte lite, har du tagit dom själv så måste du ju tryckt var 5e sekund eller nått ?
The town where i was born...
User avatar
Gascogne
Posts: 182
Joined: 2004-08-28 5:34:33
Location: Linköping

Post by Gascogne »

AntzZ| wrote:
Gascogne wrote:Funkar dessa bra?
Tack, nu ser jag att det ser ut som mitt gör, Och du har alltså samma kort som mig ? Och det hackar inte ?
XFX 7800GTX har jag, och inte det hackar inte alls. ;D
We are the bold marines of space.We wade through gore and grue and if we do not like your face then this is what we'll do:We'll sneer and spit and call you names,tip napalm down your shirt.Your vest will be consumed by flames,and that will really hurt
Post Reply