Världen om 150år ?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Quark wrote:Jag är också pessimist, jag tror inte det finns mycket till värld kvar om 150 år.
Snarare är du en teknikoptimist, vet du hur enormt svårt det är att förstöra en planet ur ett rent geologiskt perspektiv?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Big_Bird wrote:
Quark wrote:Jag är också pessimist, jag tror inte det finns mycket till värld kvar om 150 år.
Snarare är du en teknikoptimist, vet du hur enormt svårt det är att förstöra en planet ur ett rent geologiskt perspektiv?
Touché!
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

AntzZ| du har pm.

Ont: ::)
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
GästenVLHA
Avstängd
Posts: 615
Joined: 2005-10-11 19:18:38
Location: Inte Göteborg

Post by GästenVLHA »

Anteaeg, du har också PM. Jag svär på min heder som adelsman.
Arbete ger frihet
User avatar
Quark
Posts: 82
Joined: 2002-07-26 17:33:43
Contact:

Post by Quark »

Big_Bird wrote:
Quark wrote:Jag är också pessimist, jag tror inte det finns mycket till värld kvar om 150 år.
Snarare är du en teknikoptimist, vet du hur enormt svårt det är att förstöra en planet ur ett rent geologiskt perspektiv?
Ööh, nae.....
Berätta!
User avatar
ruva
Posts: 268
Joined: 2004-11-27 14:12:39

1835

Post by ruva »

Hur såg det ut 1835? Lika långt tillbaka i tiden. 1800-talet var de stora uppfinningarna och industrins påbörjande.

Men, man säger att om man tog en 13oo-talsmänniska och flyttade denna till 1800-talet så skulle han ändå klara sig hyggligt. Om man tog en tidig 1800-talsmänniska till nutid så skulle nog denna ha svårt att klara sig utan personlig assistent.
Förr sa de alltid att det var bättre förr
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

Att tänkta på sånt här leder bara till vansinne.
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

-SE- wrote:Att tänkta på sånt här leder bara till vansinne.
Så det är det världen har sysslat med nu på senaste tiden.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
ruva
Posts: 268
Joined: 2004-11-27 14:12:39

Post by ruva »

wille wrote:
-SE- wrote:Att tänkta på sånt här leder bara till vansinne.
Så det är det världen har sysslat med nu på senaste tiden.
Men det är kul att forska om både historia och framtid. Förutsägningar kan vara lika fel som det man får fram om förr. Man säger att en bit av kunskap om historien försvinner var gång den äldsta på jorden dör.

Föresten, vart startar eller slutar univerum? Eller, om man tror på det, vad/vart finns utanför univerums krökning.

Svaret är...
Förr sa de alltid att det var bättre förr
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Quark wrote:Ööh, nae.....
Berätta!
Well, inte någon av de katastrofer som drabbat oss hittils har hjälpt.
Krakatoas tredje eruption uppskattas till 150 megaton, det rev en ö.
Den meteor som tros ha dödat dinosaurierna sägs motsvara ungefär 100 000 000 megaton. (fast de här siffrorna är dragna rätt vilt från Internet, vi kan behöva forska fram bättre siffror)
Om alla jordens kärnvapen drogs av samtidigt skulle detta stå sig ganska bra på skalan och klocka in på hedersamma 10 000 megaton.

Så människan får jobba på om de ska göra mer än möjligen utplåna större delen av allt liv på planeten på 150 år.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Big_Bird wrote:Well, inte någon av de katastrofer som drabbat oss hittils har hjälpt.
Krakatoas tredje eruption uppskattas till 150 megaton, det rev en ö.
Den meteor som tros ha dödat dinosaurierna sägs motsvara ungefär 100 000 000 megaton. (fast de här siffrorna är dragna rätt vilt från Internet, vi kan behöva forska fram bättre siffror)
Om alla jordens kärnvapen drogs av samtidigt skulle detta stå sig ganska bra på skalan och klocka in på hedersamma 10 000 megaton.

Så människan får jobba på om de ska göra mer än möjligen utplåna större delen av allt liv på planeten på 150 år.
Skillnaden mellan "den meteor" som slog ner bland dinosaurierna och kärnvapenkrig är att de kärnvapen som skulle avfyras skulle lägga sig mer "jämnt" längs med ytan och därför skapa större skada på jordens ytbefolkning.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

wille wrote:
Big_Bird wrote:Well, inte någon av de katastrofer som drabbat oss hittils har hjälpt.
Krakatoas tredje eruption uppskattas till 150 megaton, det rev en ö.
Den meteor som tros ha dödat dinosaurierna sägs motsvara ungefär 100 000 000 megaton. (fast de här siffrorna är dragna rätt vilt från Internet, vi kan behöva forska fram bättre siffror)
Om alla jordens kärnvapen drogs av samtidigt skulle detta stå sig ganska bra på skalan och klocka in på hedersamma 10 000 megaton.

Så människan får jobba på om de ska göra mer än möjligen utplåna större delen av allt liv på planeten på 150 år.
Skillnaden mellan "den meteor" som slog ner bland dinosaurierna och kärnvapenkrig är att de kärnvapen som skulle avfyras skulle lägga sig mer "jämnt" längs med ytan och därför skapa större skada på jordens ytbefolkning.
Och du har tänkt dig att detta ska skapa geologisk förstörelse exakt hur?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Big_Bird wrote:Och du har tänkt dig att detta ska skapa geologisk förstörelse exakt hur?
Jag svarade på hans inlägg om utplånande av liv, inte geologisk förstörelse.

Sedan är jag tveksam på ifall alla kärnvapen lyckas utplåna "allt" liv på jorden ändå. Djurarter som lever i marken och under havet eller på ställen där man inte behöver bomba kommer förmodligen att klara sig någorlunda tror jag.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

wille wrote:
Big_Bird wrote:Och du har tänkt dig att detta ska skapa geologisk förstörelse exakt hur?
Jag svarade på hans inlägg om utplånande av liv, inte geologisk förstörelse.

Sedan är jag tveksam på ifall alla kärnvapen lyckas utplåna "allt" liv på jorden ändå. Djurarter som lever i marken och under havet eller på ställen där man inte behöver bomba kommer förmodligen att klara sig någorlunda tror jag.
Och då undrar jag ju varför du citerar mig?
Det enda jag säger att att det är svårare att förstöra "världen" än vad man kanske skulle vilja tro.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Ufoeke
Posts: 7
Joined: 2006-01-06 18:31:51

Post by Ufoeke »

Ajaj wrote:= Året är 2175. =
  • Det finns bara ett operativ system, Microsoft Windows.
  • Du har en inopererad RF tag i kroppen, var du än handlar så tas information upp från dig och lagras.
  • Piratkopiering existerar inte.
  • Treacherous Computing (TC) och Digital Restriction Management (DRM) finns på så gott som all elektronisk utrustning.
  • Storföretag har ett ännu större (enormare) inflytande på samhället, folks vardag, lagar, etc.
  • Regeringen kan se allt i sina databaser, allt du har handlat i ditt liv, alla läkarbesök, alla böcker du lånat, alla filmer du hyrt eller kollat på TV, alla Internet siter du besöker.
  • Var du än går, besöker, reser eller har besökt kan ses, spåras, övervakas.
  • Anonymitet finns inte.
  • Personlig integritet finns inte.
hmm i princip lite mer än hälften vad du skrev finns redan :S
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Big_Bird wrote:Och då undrar jag ju varför du citerar mig?
Det enda jag säger att att det är svårare att förstöra "världen" än vad man kanske skulle vilja tro.
My bad, läste lite för snabbt för mitt eget bästa.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
Post Reply