CS (big problem)

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
banan
Posts: 38
Joined: 2002-06-03 13:30:05

CS (big problem)

Post by banan »

Jag var på en tysk server och spelade tror den hette bdv-clan eller nåt.
då började en av spelarna skjuta på mig så jag sköt tillbaks och dödade honom (alltså TK) sedan så använde administratören ett kommando som var något i stil med Admin_lame ****** (eller nåt sånt) och då kunde jag inte röra mig, då lämnade jag den servern, och nu när jag connectar tilll en helt annan server då kan jag bara röra mig i sidled. jag har tittat i configfilen och controls. men jag vet inte vad det är för fel.
är det någon som har någon aning vad som hänt. Jga behöver all hjälp jag kan få med det här.
Snälla hjälp!!!!!!!!!!! ;( ;( ;( ;( ;(
User avatar
Zelexir
Posts: 76
Joined: 2002-03-07 23:20:41
Location: Gävle

Post by Zelexir »

Nu är det ju så att han kan inte ändra något på din dator (cfg filer mm). Så vad gjorde du mer? Har du startat om CS? Provat BINDA om dom i controller config? Eller främst av allt, provat att BINDA "fram" och "bakåt" till andra knappar och se om det fungerar då.... Adminen kan såvitt jag vet bara ändra för dig på hans server... t.ex. BAN, kanske nån annan 64bittare som vet bättre?
ASUS P5B | E6400 | 2GB DDR2 | HSI Radeon HD3870 IceQ3 512MB Turbo | 20" LG Widescreen
User avatar
MadMan
Posts: 272
Joined: 2002-03-08 16:57:57
Location: Stora Gällivare
Contact:

Post by MadMan »

Du behöver inte vara orolig över att det har nåt med vad någon admin kan utsätta dig för.

Det enda som kommer i kontakt med var du har på din hd i CS sammanhang är "cs guard" vilken kikar igenom din hd för att se om du har några otillåtna script eller dyligt.

Det enda jag kan tänka mig är (som någon annan skrev) att det har blivit nåt tjafs med dina "controller inställningar" så ta & kika igen om de kontroller som inte fungerar och försök att binda dessa tilll andra knappar för att se om du komer ifrån problemet.
User avatar
rdj
Posts: 241
Joined: 2002-03-25 17:16:42
Location: /home/Göteborg/
Contact:

Post by rdj »

Bind om kontrollerna och lägg också till detta i din config.cfg fil:
cl_forwardspeed "400"
cl_backspeed "400"
rdj.se
[url=http://rdj.se/lotgd/Legend of the Green Dragon[/url]
User avatar
JKay
Posts: 180
Joined: 2002-03-08 6:23:58
Location: Bakom Kameran
Contact:

Post by JKay »

MadMan wrote:Du behöver inte vara orolig över att det har nåt med vad någon admin kan utsätta dig för.

Det enda som kommer i kontakt med var du har på din hd i CS sammanhang är "cs guard" vilken kikar igenom din hd för att se om du har några otillåtna script eller dyligt.
Den glor inte in i hd:n den kan bara se uttrafiken från din burk.
DELL 8200+ /P4 1700/17,1 " TFT DELL/512 RdRAM/ 60 Gb IBM/ Powercolor ATI RADEON 9600 PRO 256mb/ Turtle Beach Santa Cruz/ 16-10-40 LG Brännare
User avatar
zebulba
Posts: 360
Joined: 2002-03-18 11:58:12
Location: Stockholm,Sweden

Post by zebulba »

admin kan visst ändra en persons knappinställningar...det är nog så han gjort, eftersom han inte verkade vara sjyst och ändra tillbaks så måste du göra det själv.
P4 1,6 Ghz AsusP4S333 moderkort, 256 ddr333, Gf2gts 32mb leadtek kort :D.
User avatar
Devilholk
Posts: 146
Joined: 2002-04-10 21:22:00
Location: Lycksele
Contact:

Post by Devilholk »

jag har spelat på den servern med.
Dom kör en slags version av Admin mode, och dom kan som sagt (som ovan) ändra nåt i dina inställningar.
Funktionerna på den servern är:
Om Du dödar en person i ditt eget lag - Så dyker det upp en meny för den som blev dödad av dig.
Han har två alternativ, endera så förlåter han dig, eller så "dödar" han dig, och då blri du utkickad från servern.
Men att du har problem med flytta sidleds o så, har nog inte med servern att göra, då är det något mysko med dina config filer (.cfg).

Prövat ställa om inställningar och så igen? Kollat på andra servers ?
"Älska HIM"
banan
Posts: 38
Joined: 2002-06-03 13:30:05

Post by banan »

tack för hjälpen men inget hjälpte :) , så jag fick installera om cs och hl,
hemskt jobbigt med alla uppdateringar.
Post Reply