Depression

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
topic
Posts: 723
Joined: 2002-05-02 22:02:11

Post by topic »

Crazy --> Det är möjligt att jag inte varit med om särskilt mycket men jag tycker iaf. att detta är mycket jobbigt. Sen om du har vart pank, drogad och nerslagen som har varit tiotusentals gånger jobbigare är irrelevant.

Imagine --> Bra sagt!


/toPic
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Grim och övriga: Mänskor lever i olika verkligheter helt enkelt ;)
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
Imagine
Posts: 804
Joined: 2002-03-08 17:35:46
Location: Strängnäs

Post by Imagine »

Negativa poster kan ni väl ta hos swec. eller dyl. Det var väl meningen att vi skulle hålla en trevligare stämmning här?
Det är lite offtopic att börja hacka på varandra, och i en lite känsligare tråd som denna, kan man ju visa lite extra hänsyn. Att mobba nån som mår dåligt genom att säga att han inte mår tillräckligt dåligt, är inte det rätt lågt?
Ta i hand nu och slut fred... ;) :-*
none

Post by none »

Imagine wrote:Negativa poster kan ni väl ta hos swec. eller dyl. Det var väl meningen att vi skulle hålla en trevligare stämmning här?
Det är lite offtopic att börja hacka på varandra, och i en lite känsligare tråd som denna, kan man ju visa lite extra hänsyn. Att mobba nån som mår dåligt genom att säga att han inte mår tillräckligt dåligt, är inte det rätt lågt?
Ta i hand nu och slut fred... ;) :-*
Jag håller med dig, forutom att de negativa posterna kan man bespara alla forum tycker jag. Vi ska inte skyffla över skiten till swec, det är juh ingen bra lösning =)

Men i övrigt håller jag med dig, så jag rensade lite.

Sluta snacka massa blajja nu, försök vara lite trevligare & muntra upp honom istället :)
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

zeux wrote:jag rensade lite.
bra.
User avatar
Crazy
Posts: 51
Joined: 2002-03-08 23:14:35
Location: Linköping
Contact:

Post by Crazy »

Lösningen är inte alltid att vara trevligt, man får tänka på att det finns dom som har det värre etc och att inte tycka synd om sig själv eftersom det endast gör saken värre. Behöver du uppmuntran så: ImageImageImageImage Gladare ? ;)
User avatar
topic
Posts: 723
Joined: 2002-05-02 22:02:11

Post by topic »

Så, rensat och fint... nu e det bara Crazy's senaste inlägg som ska bort sen är vi ju tillbaka till tråden. :D


Det var för er som inte vet fest igår som blev från min synvinkel oerhört lyckad. Fick ihop det regält med Cajsa... ska inte gå in på detaljer men hon gick på rätt bra. Ett + med det hela var att ingen av oss var särskilt fulla... inte till den grad att vi inte visste vad vi gjorde iaf. (fylle-strul). Vi var mest "tinade" efter några öl bara. :D :D :D Fatta vad lycklig jag är nu! :D

Ringde henne precis och vi ska till Malmö imorrn och kolla på nån bio kanske... men dit ska vi iaf.

Depression kanske var fel ord att använda mig av i ämnesraden nu när jag tänker efter... tillfällig däppighet hade kanske passat bättre.


/toPic
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

toPic wrote:Så, rensat och fint... nu e det bara Crazy's senaste inlägg som ska bort sen är vi ju tillbaka till tråden. :D


Det var för er som inte vet fest igår som blev från min synvinkel oerhört lyckad. Fick ihop det regält med Cajsa... ska inte gå in på detaljer men hon gick på rätt bra. Ett + med det hela var att ingen av oss var särskilt fulla... inte till den grad att vi inte visste vad vi gjorde iaf. (fylle-strul). Vi var mest "tinade" efter några öl bara. :D :D :D Fatta vad lycklig jag är nu! :D

Ringde henne precis och vi ska till Malmö imorrn och kolla på nån bio kanske... men dit ska vi iaf.

Depression kanske var fel ord att använda mig av i ämnesraden nu när jag tänker efter... tillfällig däppighet hade kanske passat bättre.


/toPic
grattis och lycka till i fortsättningen
User avatar
Imagine
Posts: 804
Joined: 2002-03-08 17:35:46
Location: Strängnäs

Post by Imagine »

Det var kul att höra, nu kan du ändra topicen till "lycklig"... ;) :D
User avatar
topic
Posts: 723
Joined: 2002-05-02 22:02:11

Post by topic »

Katastrof!

Vi (jag, Cajsa, och 2 par till, och en till) var på "picknick" (vi kuta runt lite och sen drog vi å bada) för några dagar sedan... första halvan av dagen var helt ok, vi kyssdes, höll om varrandra, myste... ja ni fattar... great helt enkelt! Men sen senare på dagen blev hon (Cajsa) helt skum... när jag satte mig brevid henne satte hon sig någon annan stans mm... asså hon var inte sur men jag såg att hon försökte undvika mig. Redan då märkte jag att det var något som var riktigt fel...

Igår så var jag på midsommarfest hemma hos en kompis... Cajsa kom senare på kvällen och då märkte jag hur vi bara ignorerade varran, snackade med alla andra utom med varrandra. (Iaf. hon.) Sen efter ett tag kunde jag inte stå ut mer så jag gick å samlade kraft och gick sedan in till vardagsrummet (där hon satt) och sa typ: "Cajsa, kom... vi måste snacka..." Vi gick utanför dörren och innan jag han säga något sa hon att hon hade varit dum och ignorerat mig och så... sen sa hon att hon inte är en sådan person som kan hålla i ett förhållande... hon gillade mig skitmycket men är en sådan som "tröttnar" (antagligen fel ordval) efter en vekca... oberoende på med vilken person...
sen var ju den festen förstörd, satt och deppade hela kvällen och grät i princip till sömns...

fan... suck... vad jobbigt det känns... mår skit. Finns bara en sak som är bra med det hela... jag tog tag i det iaf... men det är det enda..


/toPic
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Hon kanske börjar tänka på vad som kan ske senare i livet, giftermål och prylar, och får kalla fötter och drar sig ur istället för att ta sig genom "barriären" och prata om vad man igentligen vill med förhållandet. Ta en bit i sänder. Man kan ju inte planera massa år framåt efter en knapp vecka tillsammans, då bli man ju tokig... Jaja, tjejer är tokiga varelser ;)
User avatar
topic
Posts: 723
Joined: 2002-05-02 22:02:11

Post by topic »

MadModder --> Japp som jag sa på ICQ så snackade jag en del om det med en tjej som känner Cajsa mycket väl. Hon sa att tjejer (henne inräknad) ofta tänker extremt långt i förhållanden... till giftemål typ. Så dom vågar inte fästa sig vid någon... eller något.

Imagine --> Du brukar vara bra på sådana här saker... (enligt min uppfattning)... kan du inte komma med något bra att säga... :)
Att ringa henne och fråga så att hon verkligen har tängt igenom det och kanske fråga om en ny chans hade vart dumt va?


/toPic
User avatar
Imagine
Posts: 804
Joined: 2002-03-08 17:35:46
Location: Strängnäs

Post by Imagine »

Jo, jag har tänk länge på detta nu, men det är svårt att komma med ett bra råd i det här läget. Blev rätt paff av det hon sade, hon är kanske inte så mogen?
Hur desperat är du?
Tror du att du kanske har varit "för" på, så hon känner sig tvungen?
Är hon värd besväret?
Jag blev dumpad en gång för länge sen, det gjorde att jag tappade smaken för henne, kan man säga. Dock var jag helt krossad ända in i benmärgen i minst två veckor. Livet var slut, och jag såg inte längre än näsan räckte. Sen träffade jag min nuvarande fru, så den tjejen blev snart bortglömd.

Hon kanske inte är den rätta för dig?
Finns det inga andra tjejer som senare kan bli alternativ?
User avatar
topic
Posts: 723
Joined: 2002-05-02 22:02:11

Post by topic »

Tja, desperat och desperat... jag måste ju inte ha någon tjej men jag känner att jag har oerhört starka känslor för Cajsa. Vi har gått hela högstadiet tilsammans då vi har varit bästa vänner så jag känner henne verkligen väl. Detta förstärker antagligen bara känslorna för henne i nuläget.
Jag tror inte det är så att jag har varit (som du nämde) "för" på henne... När jag snackade med hennes kompis (Charlotte) precis innan festen så sade hon att hon hade pratat med Cajsa eftersom det var rätt uppenbart att något var fel. ("Picknicken".) Hon sade att Cajsa hade sagt att hon tyckte jag inte riktigt var mig själv i hennes närhet. Att jag var för "utseendefixerad" mm.. ett exempel hon drog upp var precis när jag kom (trött som fan efter att ha cycklat 1mil uppförsbacke) hem till henne den dagen vi skulle på picknick så var det fett vattenkrig hemma hos henne... Jag blev med en gång brutalt blöt genom att få en full hink vatten över mig. Även om jag var varm efter cycklingen kände jag absoult inte för att bli dyngsur iom. att jag behövde gå på toaletten och det kunde jag ju inte göra om jag var helt blöt. (Vill ju inte droppa ner hela hennes hus.) Tydligen uppfattade Cajsa detta som att jag inte ville blöta ner mig för att då hade det pajat min "snygga look" inför henne... eller nåt i den stilen.
Detta var absoult inget jag hade i åtanke när det inträffade så jag förstår faktist inte riktigt. Hon vill tydligen att jag skulle "vara mig själv" lite mer, fast det har jag försökt vara så mycket jag kan.

Och ja, hon är absolut värd besväret. Tror hon är den rätta för mig, fast jag är ju osäker på om jag är den rätta för henne. :-[
Klart det finns andra tjejer att satsa på men dom flesta är hennes kompisar ëller iaf. oftast i hennes närhet på fester mm. så det kommer bli i princip omöjligt att kunna föra ett nytt förhållande med vårt "gamla" förhållande i benmärgen. :-[


/toPic
Threat

Post by Threat »

toPic wrote:Tja, desperat och desperat... jag måste ju inte ha någon tjej men jag känner att jag har oerhört starka känslor för Cajsa. Vi har gått hela högstadiet tilsammans då vi har varit bästa vänner så jag känner henne verkligen väl. Detta förstärker antagligen bara känslorna för henne i nuläget.
Jag tror inte det är så att jag har varit (som du nämde) "för" på henne... När jag snackade med hennes kompis (Charlotte) precis innan festen så sade hon att hon hade pratat med Cajsa eftersom det var rätt uppenbart att något var fel. ("Picknicken".) Hon sade att Cajsa hade sagt att hon tyckte jag inte riktigt var mig själv i hennes närhet. Att jag var för "utseendefixerad" mm.. ett exempel hon drog upp var precis när jag kom (trött som fan efter att ha cycklat 1mil uppförsbacke) hem till henne den dagen vi skulle på picknick så var det fett vattenkrig hemma hos henne... Jag blev med en gång brutalt blöt genom att få en full hink vatten över mig. Även om jag var varm efter cycklingen kände jag absoult inte för att bli dyngsur iom. att jag behövde gå på toaletten och det kunde jag ju inte göra om jag var helt blöt. (Vill ju inte droppa ner hela hennes hus.) Tydligen uppfattade Cajsa detta som att jag inte ville blöta ner mig för att då hade det pajat min "snygga look" inför henne... eller nåt i den stilen.
Detta var absoult inget jag hade i åtanke när det inträffade så jag förstår faktist inte riktigt. Hon vill tydligen att jag skulle "vara mig själv" lite mer, fast det har jag försökt vara så mycket jag kan.

Och ja, hon är absolut värd besväret. Tror hon är den rätta för mig, fast jag är ju osäker på om jag är den rätta för henne. :-[
Klart det finns andra tjejer att satsa på men dom flesta är hennes kompisar ëller iaf. oftast i hennes närhet på fester mm. så det kommer bli i princip omöjligt att kunna föra ett nytt förhållande med vårt "gamla" förhållande i benmärgen. :-[


/toPic
been there done that...

om några veckor så är det inte mkt mer med saken.. trust me....

som sagt been there done that

"bad bargain"
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Det är jäkligt märkligt det där. Vad man än gör och vad man än säger så tolkar brudar det på fel sätt. Undantag är sällsynta. Det är precis som om de vill att det ska gå åt #$%*#£¤!. Man kan ju bli gråhårig för mindre. Det är som med Murphys lag. Kan något gå fel så gör det det.
G|nu
Posts: 1139
Joined: 2002-03-07 23:19:37

Post by G|nu »

*också i humörsvacka nu*
Vädrets fel känns det som...
live beyond, expand.
User avatar
Imagine
Posts: 804
Joined: 2002-03-08 17:35:46
Location: Strängnäs

Post by Imagine »

Då tycker jag att du ska ringa henne och förklara hur det ligger till, så kanske ni löser det... :)
User avatar
topic
Posts: 723
Joined: 2002-05-02 22:02:11

Post by topic »

MadModder --> Jupp...

Imagine --> Hur menar du? Jag tror hon vet vad jag tycker om henne iom. att jag sa det när jag kallade ut henne på midsommarfesten. Eller det är kanske inte så du menar?


/toPic
User avatar
Imagine
Posts: 804
Joined: 2002-03-08 17:35:46
Location: Strängnäs

Post by Imagine »

Jamenar att du kan säga det du sagt till oss, så kanske hon förstår varför du reagerade på vattnet osv...
;)
User avatar
topic
Posts: 723
Joined: 2002-05-02 22:02:11

Post by topic »

Imagine --> Nja, då vet hon ju att jag har snackat med Charlotte om det... känns inte särskilt bra. :-/ Sen om jag frågar varför hon gjorde slut så kommer ju bara den vanliga kommentaren upp; "Jag kan bara inte ha ett förhållande men någon"... Asså fan.. *suck* vet inte vad jag ska göra... har mailat henne om det men hon kollar typ aldrig mailen... om man inte säger till henne förstås, men jag kan ju inte bara ringa å säga "kolla mailen, hejdå".


fan vad livet är pest...


(EDIT: Nu går jag å äter frukost...)


/toPic
User avatar
topic
Posts: 723
Joined: 2002-05-02 22:02:11

Post by topic »

Måste göra något åt saken nu, blir ju galen av att bara gå runt och tänka!

Det bästa hade ju varit att få Cajsa på andra tankar, som att ge det ett nytt försök eller något. Fast det känns ju oerhört korkat att ringa å tjata; "Men snälla, kan vi inte bli tillsammans igen?"... ja ni fattar...


Tre saker som gör mig så EXTREMT ledsen för tillfället:

1: Jag gillar henne som fan, och då menar jag så extremt mycket så att det inte går att beskriva, och hon gillar tydligen inte mig. (Eller jo det gör hon enligt henne, men hade hon då gjort slut?)

2: Känns som hon har "lekt" med mig iom. att dagen efter vi blev tillsammans ville hon att jag skulle komma hem till henne med en gång, när jag kom så tryckte hon i princip ner mig i hennes säng med en gång... hon var på mig dagarna efter skitmycket... allat känndes skitbra, sen nu så tar det bara slut.

3: Hon verkar inte alls påverkad av det heller utan lever bara vidare som inget har hänt... medans jag går å tänker HELA TIDEN och blir bara mer deprimerad... hon kanske är påverkad men är isåfall extremt bra på att dölja det.

Jag måste bara snacka med någon... jag vet inte riktigt vad VAD jag ska snacka om, men snacka behöver jag.. så jag inte bara går och tänker... (= blir bara med deprimerad)
Jag vet en som är skitbra att snacka med (Maja) fast jag kan ju inte bara ringa henne och vilja snacka utan att ha något att snacka om.... vad ska jag säga???


/toPic
User avatar
flaeskflaesk
Hedersbit
Posts: 1246
Joined: 2002-02-19 19:43:29
Location: BBzor

Post by flaeskflaesk »

toPic, känns som du inte är alltför uppåt just nu. Men jag tror du får hålla skallen högt och inte tänka på det alltför mycket. Det låter kanske jävligt lamt men vad är det du kan göra egentligen ? Har hon sagt att hon inte vill träffa dig och allt dedär känns det väl ganska meningslöst att älta allt om och om igen för henne.

Bara hon vet var du står och du har berättat allt det du skrivit här för henne och hon fortfarande avspisar dig är det nog ingen idé att försöka mer, för stunden kanske.
User avatar
topic
Posts: 723
Joined: 2002-05-02 22:02:11

Post by topic »

Zerialcold --> Jag tror iaf. hon vet var jag står... att jag gillar henne skitmycket och så... fast hon säger att hon gillar mig också skitmycket fast att hon och förhållanden inte riktigt går ihop, lixom...

Jag har snackat med några andra om saken och dom har den inställningen att jag ska försöka göra något åt saken. Försöka få henne på andra tankar... om det nu är så att hon är rädd iom. att hon tänker för långsiktigt (typ giftemål och så) så kanske man måste få henne att inse att man inte kan tänka så lång i nuläget. Jag ska flytta i slutet av sommarlovet så då kommer det nog blir svårt endå.

Har mailat henne om saken fast hon är ju aldrig på internet.

Det hade kännts rätt att försöka göra något iaf. men jag vet inte vad jag ska göra!

Jag kan ju skicka denna till henne ;D fast hon är ju som sagt aldrig online, nästan.


/toPic
User avatar
flaeskflaesk
Hedersbit
Posts: 1246
Joined: 2002-02-19 19:43:29
Location: BBzor

Post by flaeskflaesk »

toPic wrote:Jag kan ju skicka denna till henne ;D fast hon är ju som sagt aldrig online, nästan.
Heh, kanske lite drastiskt. Ta det bara lugnt för du verkar ju bara svälla dig över henne. Lev inte hennes liv utan försök hitta dig själv under den närmaste perioden. Det hjälper inte som sagt att älta gammalt skråll med vetskap att det andra parten aldrig tror det kommer fungera.
Post Reply