Välja ämne

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

GästenVLHA wrote:Det är just det man ska göra något åt! Tillslut kommer det bli så att kvinnorna dominerar. De vill inte ha jämstäldhet bara makt.
De vill ha jämstäldhet och detta leder till ökad makt för dom, och minskad makt för män. Helt enkelt så är detta varför män känner sig hotade, dom vill inte förlora de privilegier dom sitter på idag.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
GästenVLHA
Avstängd
Posts: 615
Joined: 2005-10-11 19:18:38
Location: Inte Göteborg

Post by GästenVLHA »

Andrej wrote: De vill ha jämstäldhet och detta leder till ökad makt för dom, och minskad makt för män. Helt enkelt så är detta varför män känner sig hotade, dom vill inte förlora de privilegier dom sitter på idag.
Förlorad makt åt männen är vunnen makt åt feministerna.
Men jämstäld makt är bäst, och det är ju det som är tanken bakom feministen. Trots det lovar jag att de är lika maktgalna som alla andra.

Om man ska skapa en jämstäld värld måste se lika på män som kvinnor.
Det är just det inte feministerna gör. De tycker inte om män och vill få bort dem och ersätta dem med kvinnor, maktgalna kvinnor.
Arbete ger frihet
User avatar
Quark
Posts: 82
Joined: 2002-07-26 17:33:43
Contact:

Post by Quark »

Likheter och skillnader mellan de motsättningar som finns inom de stora religionerna.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

GästenVLHA wrote:Förlorad makt åt männen är vunnen makt åt feministerna.
Delvis rätt, förlorad makt åt männen är vunnen makt åt kvinnorna, inte bara feminist rörelsen.
GästenVLHA wrote:Men jämstäld makt är bäst, och det är ju det som är tanken bakom feministen.
Det är mycket riktigt tanken bakom feminism som jag skrev ovan.
GästenVLHA wrote:Trots det lovar jag att de är lika maktgalna som alla andra.
Blå färg tenderar att vara blå, är det något annat självklart du vill påpeka?
GästenVLHA wrote:Om man ska skapa en jämstäld värld måste se lika på män som kvinnor.
Om världen inte är jämställd så kan man inte se lika, man måste erkänna att bägge borde vara lika men också att det inte är så nu. Därmed måste man kämpa för sin rätt, detta gör att många män, bland annat du GästemVLHA, känner sig hotade.
GästenVLHA wrote:Det är just det inte feministerna gör. De tycker inte om män och vill få bort dem och ersätta dem med kvinnor, maktgalna kvinnor.
Först och främst så måste jag erkänna att det måste vara väldigt jobbigt att känna sig hotad som man i ett patriarkat.

Maktgalna kvinnor vill ersätta maktgalna män. Maktgalna män vill ersätta maktgalna kvinnor. Maktgalna män tycker inte om maktgalna kvinnor. Maktgalna kvinnor tycker inte om maktgalna män.

Säg mig, är det så att du grundat hela din åsikt på det som skrivs, sägs och visas om feminister i våra Svenska medier, där FI tenderar att vara framträdande?
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
GästenVLHA
Avstängd
Posts: 615
Joined: 2005-10-11 19:18:38
Location: Inte Göteborg

Post by GästenVLHA »

Förlorad mans-makt är speciellt vunnen makt åt de som vill sätta dit männen, dvs (oftast) feministerna.
Då feministerna tycker om makt som alla andra kommer de, så fort de får chansen att göra det till ett kvinno-samhälle - inte ett jämställt ett.
Och Nej. Jag känner mig inte ett dugg hotad av feministerna. Men så småning om när jag utbildar mig och söker jobb är det mycket stor risk att jag inte får det. Varför? Det finns som praxis att om samma jobb söks av två lika meriterade varav den ena är kvinna ska hon automatiskt gå före. Varför? Feministerna har fått som de vill, nämligen att bestämma.
Arbete ger frihet
User avatar
Oneway
Posts: 600
Joined: 2004-03-11 17:00:19
Location: Stockholm

Post by Oneway »

Jag har det perfekta förslaget om ämne:

Vad kom först? Hönan eller ägget?
valekerdu - "Asså Jerko.. är du verkligen utbildad? Jag är 14 år och är bättre än dig."
GästenVLHA
Avstängd
Posts: 615
Joined: 2005-10-11 19:18:38
Location: Inte Göteborg

Post by GästenVLHA »

Oneway wrote: Vad kom först? Hönan eller ägget?
Gud skapade hönan först 8)
Arbete ger frihet
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

GästenVLHA wrote:Förlorad mans-makt är speciellt vunnen makt åt de som vill sätta dit männen, dvs (oftast) feministerna.
Då feministerna tycker om makt som alla andra kommer de, så fort de får chansen att göra det till ett kvinno-samhälle - inte ett jämställt ett.
Ja, ett patriarkat med ett par tusen år på nacken lär ju förfalla och ersättas av ett matriarkat lagom tills du är färdigutbildad. Det låter rimligt.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
GästenVLHA
Avstängd
Posts: 615
Joined: 2005-10-11 19:18:38
Location: Inte Göteborg

Post by GästenVLHA »

Andrej wrote: Ja, ett patriarkat med ett par tusen år på nacken lär ju förfalla och ersättas av ett matriarkat lagom tills du är färdigutbildad. Det låter rimligt.
De senaste 30 åren har kvinnor fått en betydligt större roll i samhället och det är bra!
Hur fick de mer makt? Feministerna tryckte på politikerna tills de blev en ändring, men dem bara fortsätter och fortsätter trycka på. I dagsläget är det tabubelagt att kritisera feminism eller liknande. Programledaren på TV4, Carl-Johan Schulman skrev i en debattartikell till DN att han tycker det är äckligt att se kvinnor amma sina barn utomhus. Vad hände? Han blev sparkad från jobbet. Många håller med honom, men ingen vågar kritisera feminsmen trots att vi har både yttrande- och tryckfrihetsförordningen. Om en kvinna eller man skulle skriva i samma tidning att hon/han tycker det är äckligt med killar som kissar utomhus skulle ingen gå emot henne/honom, trots det att kissa, även om det är utomhus (måste man så måste man) är mer naturligt än att amma ett barn utomhus.
Arbete ger frihet
Post Reply