Q3 hjälp inom rail.cfg filen

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Q3 hjälp inom rail.cfg filen

Post by lither »

Skulle behöva lite hjälp inom Q3 området. Har ju en del .cfg-filer i mitt Quake 3. Försöker hitta lite hjälp om hur man ska få igång rail.cfg filen. När jag skriver i console "exec rail.cfg" så byter den bara till den banan som e i rail.cfg filen. Det händer inget mera. Kan nån hjälpa mej med full instruktion. Jag kör alltså ingen dedikerad server!
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Vad är det för inställningar som du försöker ändra? Exempelvis en del av de som påverkar grafiken kräver en vid_restart innan något händer.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

tänkte köra med bara railen

Post by lither »

Försöker alltså köra med bara railen. Det står lite om den i cfg filen men jag fattar inte så mycket ;)

HJÄLP!!!
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
D0GG3
Posts: 312
Joined: 2002-03-10 12:29:13
Location: Kalmar
Contact:

Post by D0GG3 »

gör en ny cfg annars som du döper till autoexec.cfg då kommer den alltid köras så fort du startar q3.... Altså vill du bara köra med railen??? iså fall beror det ju på vilket modd du använder till q3...
Gammal geek
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

mod till q3

Post by lither »

Spelar ju ingen roll (?). Använder både Arena å OSP så det ska väl inte vara nått problem?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

provade autoexec

Post by lither »

provade det där med autoexec.cfg och körde istället osp (för arena funkade det inte på). Det såg ju snyggt ut med bara gauntlet å rail men efter några sek. så avslutade den bara servern (som sagt, inte dedikerad). provade igen för att se om det stog något speciellt. noterade bara "invalid client" eller nått sånt. nån som har en aning om felet??
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Post Reply