64bits Vardagssnackstråd!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

64bits Vardagssnackstråd!

Post by mr_tobbe »

Här hade jag tänkt att man kan få skriva av sig lite, fast ingen spam, lite som en "blog".

Hade tänkt att man kan skriva om lite sånt som inte handlar om något speciellt. Alltså vardagen, kanske vad man har gjort i skolan eller på jobbet tex.

Regler:
* Inga oseriösa inlägg
* Inga korta eller onödiga inlägg som "Hej då, nu ska jag sova", "Starta MSN", "God morgon", "ok" eller bara en smilie.
* Inte 1000 inlägg/dag, detta är ingen chat.
* Tänk er för innan ni postar, PM kan vara bättre i vissa fall.

Börjar med ett exempel:

Helt vanlig skoldag idag, och man är mitt uppe i de nationella proven. Nog för att dessa inte alltid är så svåra så kan det vara jobbigt att ha uppsatsdelen, sitta där i 3 timmar och skriva om något ämne.
Ska bli skönt att sluta i min nuvarande skola, det är ju trots allt i så hemskt långt kvar nu om man tänker efter, snart är det påsklov tillsammans med diverse brutna veckor så kan man se ljuset.
Skönt att börja ny skola med nya personer.

Min axel är totalt sönderfläkt från i helgen då det var seriesammandrag (Pingis, div 3) och dessa jävla förslitningsskador kommer hela tiden nu, är det inte knäna så är det foten eller något annat.
Men just nu längtar jag efter värmebölja!
Höll ju på att frysa ihjäl imorse, 13 mars! Har fått köldskador och andra men, men i veckan sägs det ju börja smälta.
User avatar
Mind
Posts: 1032
Joined: 2002-12-26 22:22:04
Contact:

Post by Mind »

Skuttar ur sängen ovanligt tidigt idag, redan kl 1330, fixar käk o packar gymväskan, precis innan jag drar slår jag en pling till kontoret jag var på arbetsintervju på förra måndagen och frågar om dom bestämt sig än, hade dom icke.

Lyfter lite skrot, kör mage och testar några nya övningar känndes bra, men nu i efterhand så känns det som jag skulle kunna ha kört hårdare.

Kommer hem o börjar koka ris för att blanda ihop med tonfisk som smakar helt ok utblandat med sweet chilly sacue.
Slänger på Nationalteatern högt på stereon, 2 min senare kommer morsan rusandes och undra vad jag syslar med, hon var visst inte ute o handla som jag trodde utan hon låg o sov =)

Edit: Mr_Tobbe om det är lederna som är slitna så finns det hyfsat bra naturmedel som kan hjälpa till så du vet.
Ökar produktion av ledvätska osv.
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Upp i vanlig tid idag, svulla frukost, kom iväg sent till skolan (ja jag är nästan alltid försenad till skolan).
Kom sent till matte lektionen på morgonen, kunde inte göra nationella proven i matte tackvare det, men det ska jag göra på Torsdag morgon istället.
En annan rolig sak som inträffade var på musiklektionen som var efter, då skulle vi skriva ner noter och lite annan skit uppdelade på olika instrument, en grupp skulle hitta på något eget. Grejen var då att man sen skulle testa andras instrument för att se om det blev bra i låten som vi spelade upp sen.
Då tog jag och testade deras egna sak, och det var tamefan det sjukaste jag testat på år och dagar. Spela musik med hjälp av en dammsugare! LOL!!!
man skulle göra ifrån sig lite "fjärt-liknande" ljud etc och jag spelade upp det i introt och i slutet. Eftersom jag var försökskanin så gick det sådär men kul var det, gav alla ett gott skratt ;D
Skolkade sen som vanligt från gympa lektionen då jag hatar skolans gympa. Kan inte skolan ge gymkort istället? Vore ju så mycket bättre.
Annars flöt dagen på och på eftermiddagen skulle jag och en polare ansvara för försäljningen i kafeterian i skolan. Det gick ju rätt bra och vi fick ihop en del cash ~250kr.
Sen var det ju bara hem som gällde och nu sitter jag och sliter mitt hår för att jag ska ha NO redovisning imorgon med polaren ang fusion. Gör klart det sista just nu, bah jobbigt.

Hoppas att vädret blir bättre snart, jag är trött på denna satans jävla vinter. Men jag har hört att det ska bli bättre till helgen (+grader). Så det är ju possitivt :)

Det var min dag det ;)
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Blev väckt av farsan klockan 8.12 imorse som frågade när jag börjar, shit om 18 minuter tänker jag. Hastar i mig mackor och oboy och rushar ut i bilen och hinner precis till samhällskunskapen.

Dagen flyter på med religion och sist kraftelektronik. åker hem vid 1 och tänder värmepannan.

Sätter mig i soffan med en kopp thé och nyinförskaffade Castlevania: Dawn of sorrow till DS. Runt 5 kommer morsan och gör nån skum mat, små köttfärspajer fast med sån där deg man har till wienerbröd.

Och nu sitter man här efter maten, ska nog ta och spela vidare på Dawn of sorrow så fort folk slutar skriva på msn.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Har opererat bort en visdomstand(fredag) så jag har ont och är svullen. Blev väckt ~05.30 för att kolla hur det ser ut, det var fortfarande svullet så skola blev det inget av idag. Jag väntade tills alla åkt (~07.00), för att sedan kliva upp och ta på mig blommiga sommar shorts och en rosa t-shirt. Plågar i mig några mackor och dricker lite oboy. Kollar 64bits och msn. Ingen som ville något, jag spelar lite nfsu2 (jag vet, men det är det enda spelet jag har) och lyssnar på Magnus Uggla. Klockan ~11.00 tar jag in våran hund, äter en alvedon och går och lägger mig. Kl 14.33 vaknar jag och sätter mig vid datorn. Snackar med folk osv, tills det blev ris och korvstroganoff(stavfel?) så jag plågar i mig lite sånt. Går sedan in på mitt rum och spelar lite Uggla. Och nu sitter jag här och skriver, förmodligen det längsta inlägget på 64bits sedan jag blev medlem. :P
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

Pluggade lite inatt och orkade inte sova, så jag var lite trött. När jag var på väg till pendeltåget märkte jag att jag hade glömt terminskortet och kortet som låser upp dörrar i skolan så jag gick hem igen. Missade tåget, nästa tåg var inställt, tåget efter var försenat.

Kom till skolan en halvtimme för sent och hade prov i kursen projekt och företagande (provet var i grupp, så det gjorde inte jättemycket att jag kom sent), gick nog bra. Sen drog jag hem, åt lunch och inte gjorde något speciellt i ett par timmar.

Efter det åkte jag till Södertälje och köpte en switch av en jag känner, sen köpte han sprit åt mig och min bror. Nu vill jag sova, men då kommer mitt dygn gå sönder igen, fast det kanske det gör även om jag inte sover såhär tidigt. Brukar alltid lyckas med att inte bli trött när jag inte har sovit natten innan, så blir jag vaken en till natt och somnar på dagen efter och vaknar mitt i natten. Sen har jag trasigt dygn och somnar på dagen och vaknar på natten. Har lyckats göra så hur många gånger som helst, är nästan säker på att det kommer hända nu också :(
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
ta_bort_mig

Post by ta_bort_mig »

Steg upp tidigt idag (kl. 9:30) och kollade 64Bits. nähe, inge nytt så jag käkar frukost lite snabbt. Borstar tänderna sen bär de iväg till skolan (klockan var 9:40). Kommer 3 Minuter för sent (tar så lång tid att gå dit). SO första lektionen, mm kul, särskillt när vi har prov på torstag & man måste plugga extra hårt (glömde ta hem). Efter en jobbig, tråkig timme har vi svenska & engelska på rad, Går lika segt. Sen "skollunch" som gör en spyfärdig, så jag käkade hemma. Sticker sen tillbaka till skolan, idrott. Som vanligt fick vi spela fotboll vilket jag suger på, inte så kul alltså. Efter yttligare en plågsam timme är lektionen slut. Segar för mkt i omklädningsrummet och kommer försent till språkvalet. I en timme plugga jag franska, med vissa muntliga förhör med klassen. Blev inte mkt gjort, men nu, tack gode gud är skolan slut. Sticker hem snabbt och degar framför datorn. Nu sitter jag och skriver dehär och har inte gjort mkt vettigt idag. är lite trött som de kanske märks i texten och snubblar över tangenterna.

De var min dag de.
User avatar
Nitro
Posts: 1899
Joined: 2002-04-06 11:20:19
Location: Säffle

Post by Nitro »

Dagen började med att jag skippade frukosten eftersom ingen var hemma, och att plocka fram och in tar säkert 10min tillsammans och det hinner jag inte med.
Första lektionen blev datorkunskap som sög allmänt eftersom vi fick snacka om datorn faror ::). Soldat räddade den timmen.
Senare blev det Poker på miniräknaren på kommande mattelektion tätt följt av LieroX på Naturkunskapen och på Tekniken.
När jag kom hem fick jag laga mat och kollade på lilla kyckligen, förbannat dålig film. :( .
Nu blir det mest slappande och fall jag orkar tar jag och lägger in texas holden på miniräknaren. ;)
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Den här dagen fråntog vi under klassrådet en klasskamrats grundlagsstagdade rättigheter och tvångskommenderade honom till balkommittén, jag höll en oförberedd redovisning om Mussolini och fascismen som dock gick ganska bra, därefter tvingades jag in i någon sorts diskussion om huruvida Nietzsche ville ha ihjäl handikappade, varpå vi hade genetik vilket ändå var jättetråkigt eftersom vår lärare är så dålig, och sedan skulle jag egentligen plugga matte men jag försökte göra det med en kompis och får följaktligen skylla mig själv för att det inte blev så mycket gjort. Nu tuggar jag tuggummi och är kissnödig.
Life's a joke, yuk it up.
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

05:15 ringde klockan. Förberedde mig för att åka till jobbet.
05:50 satt jag i bilen.
06:05 satt jag på tåget.
06:30 satt jag på en spårvagn.
07:10 satt jag på jobbet och skrev tidssedlarna från förra veckan.
16:00 slutade jobbet och jag var på väg hem, samma resa som ovan fast omvänt.
16:45 kom tåget fram och jag postade ett brev samt köpte en stolsdyna på Jysk pga nuvarande är lite sliten, den tappar stoppning.
17:20 var jag hemma. Brukar vara hemma 17:00 om jag åker raka vägen hem från tåget. Gör det vanliga att kolla senaste nyheterna på t.ex idg, aftonbladet, FeedDemon till bloggar, ugglar här ett tag, äter "Fruktmusli" med lättfil, ugglar här lite till.
20:00 (Strax) kollar jag på Faktum.
21:00 kommer jag kolla på Plus.
21:45 kommer jag nog värma sängen.

(Skiljer lite pga Antikrundan, Vetenskapens värld på Torsdagar. Sedan duschar jag också ibland, faktiskt.)

---

Ungefär så här varje dag fem dagar i veckan, par veckor per månad, om och om och om igen.

På helger är jag ensam, inte katter medräknat, och smått väntar på Måndag för att börja jobba.

---

ANtecknat för ett par veckor frammåt.
User avatar
dystopin
Posts: 280
Joined: 2004-04-13 20:38:35

Post by dystopin »

Fluffy wrote:Ungefär så här varje dag fem dagar i veckan, par veckor per månad, om och om och om igen.

På helger är jag ensam, inte katter medräknat, och smått väntar på Måndag för att börja jobba.
Usch, men jag blev nästan deprimerad av att bara läsa det där. Du ger verkligen ordet monotoni ett ansikte.
User avatar
KlosterKatten
Posts: 440
Joined: 2005-11-05 15:44:59
Location: Sthlm

Post by KlosterKatten »

Vaknar klockan 6 för första gången på 2 veckor.
Lovet är över, och jag har varit sjuk en vecka. Är alltså tvingad till skolan, där man ska sitta 2 timmar och klippa i film med några tjejkompisar (hubba hubba ;D) och sen springa hem igen innan min superagility spell tar slut i benen.

To be continued .. ?

Typ allt som hänt idag, resten är hoppetossa dator, mitt liv är så SPÄNNANDE !
Tjock, tjockare, TJOCKIS !
User avatar
perhaven
Posts: 360
Joined: 2005-01-30 23:06:06
Location: Småland

Post by perhaven »

Steg upp kl 06.00 och drog på mig kläder. Gjorde lite mackor och for iväg till jobbet. Frös som fasen då det var -17..

Snackade med arbetskamraterna om gågna helgen.. Lastade en container skrot, svetsade lite, hängde upp ett elskåp och pysslade lite.
Plockade ut ett par nya arbetsbyxor, kan behövas då dom gamla var uppätna av svetsloppor. Drack kaffet och for hemmåt.

Kom hem och fick se att brevbäraren har än en gång slängt reklam i min brevlåda trots att det står 'ej reklam' på hela lådan. Tog en tupplur och sedan kollade på alien 4. Och nu sitter jag här. Tack för mig.
Atlhon64 x2 5200+, Abit KN9 ultra nforce570, Crucial 2048mb, XFX Geforce 8800GTS 320mb, NorthQ 500w, 320GB spinpoint //
8125p 3dMark06
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Vaknade klockan 13:00 helt utsövd. Jag borde kanske inte tagit sovmorgon ändå? Undrar var min pluggkamrat Pontus håller hus, vi skulle höras på morgonen. Ungefär samtidigt ringer nämnda person och undrar var fan jag är. Efter ett kort samtal bestämmer vi att vi ses 1400 i centrumrestaurangen.

Frukost. Letar lite i kylskåpet, rätt tomt. Ingen ost, så mackor ger jag fan i. Inga ägg, så bacon och äggfrukost skiter sig också. Slutligen bestämmer jag mig för att laga hederlig gröt.

Väl i skolan börjar jag med att sätta mig och planera upp veckans studier. Målet är minst 4a på matteomtentan på fredag. Ungefär 2 kapitel per dag och repetitionsuppgifter på torsdag ska göra detta möjligt.

Efter plugg fram till 17:00 är jag klar med dagens matte och bestämmer mig för att gå hem tidigare. Bestämmer att träffa Viktoria på bussen in mot stan. Nån hockeymatch som verkar lite ball. 18:30 sitter jag på en buss mot centrum. Ser första halvlek på O'learys. Sedan tar vi Dannes bil hem till en polare och ser resten där. Jävla Linköping.

Nu sitter jag hemma och försöker mota bort demonerna. Tentaångesten kommer krypandes.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Post by xianze »

07.50 - Mor bankar på mig hårt, "skall inte du vakna nu?" -euhemöööhm
Upp och hoppa. Hann faktiskt till skolan i tid idag, hade kvalitetsteknik på morgonen vilket inte var alltför spännande, men men, 50 lätta poäng är väl aldrig fel.

Dagen förflöt hyffsat lugnt, mobbade epic_p1 lite för att han kallades Gossebarnet Hansson innan han hette Pütter, himla roligt faktiskt =)
Dagen förflöt vidare i ett lugnt tempo och vikarien för Webdesignen var där som vanligt och satt och såg förvirrad ut i klassrummet, då jag var en av de få som var kvar på denna lektion var det ganska segt, satt och småpratade lite med klasskompisarna och jobbade väl inte så värst mycket, det får man helt enkelt ta igen vid ett senare skede.

Nåväl, sprang hemåt och var väl hemma vid 14-tiden, perfekt för att lägga mig i fåtöljen med 10A värmefläkten i knäet och drömma sig bort att det faktiskt inte var en värmefläkt utan en "verklig" värme, från solen t.e.x. Vore ju inte helt fel med sommar nu direkt.
Låg och vilade två timmar kanske för att senare tillaga mig lite Lasagne och när Lasagnen var uppäten blev det bums iväg till jobbet.

Diskmaskinerna hade pajat på jobbet så det fick bli platsmuggar vilket var lite halvsegt sådär, plastmuggar lever inte direkt upp till en porslinsmugg beträffande värmeflöde, man vill ju inte bränna sig på muggen när man har kokhett kaffe i den direkt.
Nåväl, sålde 9st barnböcker idag, är man hatad telefonförsäljare så är man, pengar är ju alltid pengar...

Diskuterade även med en sälj-coach idag om att gå över och sälja BBB-Viasat vilket kanske passar mig lite bättre. =)
Och nu såhär i mörkrets sena timma skall jag dra mig tillbaks, krypa in under täcket och läsa en bok jag har blivit påtvingad i skolan, vår nya svenskalärare har fått för sig att alla skall läsa romaner. Men men, den kanske är bra, vem vet.
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Runt midnatt ringer Clara, vi pratar om allt och inget i runt en timme, det förgyllde verkligen kvällen. Efter det kollar jag på 'city of god', en film jag velat se ett bra tag nu och den va verkligen inte under förväntningarna.

Kvällen blir längre än vad jag hade räknat med och jag somnar ganska direkt efter filmen, runt 03:30.

09:29:58 vaknar jag till och funderar varför klockan inte ringt än. 09:30:00 ringer klockan, och jag blir väldigt förvånad av att jag vaknar exakt innan klockan ringer, trycker på snooze och tycker att situationen är ganska obehaglig, men spännande.

09:50 stiger jag upp ur sängen och kollar mailen. Laddar iPoden, som legat orörd i ett par månader, med ny fräsh musik. The Knife, TTA, The Embassy för att nämna några.

10.30 springer jag ner till huset för att duscha och pudra näsan, för att sedan ta 11.35 bussen ner till stan.

Runt 12 så stiger jag av och går med raska steg mot bankomaten och sedan vidare mot östgöta nation med min sista cigg i mungipan. Det blir lite av en besvikelse när jag upptäcker att deras öppettider inte är 12.00-13.00 utan 16.00 - 18.00. Kilar vidare mot lions och fikar bort ett par timmar med Clara. Fideli och Maia va också med på ett hörn.

När Clara ska gå till skolan runt 14.30 ringer jag Ivanhoe som är på väg hem till sin flickvän, jag hakar på och hjälper honom med tvätten. Ivanhoe är värdelös på att tvätta. Han har inte förstått det här med att inte torktumla kläder och kan verkligen inte hänga tvätt. Han bjuder på micropizza och vi funderar på att kila till skatteverket för att fråga om vilka regler som gäller för inkomster från utlandet, t.ex. adsense.

Innan vi hinner kila iväg upptäcker vi att besökstiden är slut 16.00, och det är precis vad klockan är. Istället går vi en promenad till östgöta nation. Jag föreslår en rask promenad men även det är Ivanhoe värdelös på (värt att tilläggas är att det är en del saker är Ivanhoe inte värdelös på, men det är en helt annan historia).

Tredje gången gilt, kanske fjärde. Äntligen får jag mitt kårleg från östgöta nation och jag skuttar glatt hem till Clara och myser en stund. Runt 18 snåret ringer Adas och tycker att vi ska käka. Bra idé tycker jag, inte helt oväntat eftersom det va planerat.

19.00 beger vi oss mot kalmars nation och blir smått besvikna när vi upptäcker att det inte finns någon direkt meny. Ikväll är det temakväll, pytt i panna är det enda som gäller. Tillsammans med en flaska rött så blir det trots allt inte helt illa, snarare tvärtom, ganska trevligt.

Lite andra vänner droppar in och en flaska blir två och både jag och Adas blir ganska runda om fötterna.

22.50 beger jag mig mot bussen kedjerökandes, åker buss, för att sedan fortsätta med rökandet med insikten att jag borde lära mig illustrator. Men det blir inte alltid som planerat och istället sätter jag mig här och skriver. Tummen upp för den som orkar läsa. Puss.
TinyTeeth wrote:Nu tuggar jag tuggummi och är kissnödig.
Kissa?
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

syntetisk wrote:Kissa?
Vad ska man med en katt att göra när man är kissenödig?
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Demonerna har vunnit, ikväll med. Mina försök att skaffa mig en dygnsrytm är åter igen förstörda. Det är med bitter min jag kokar upp tévatten och förbereder mig på ännu en lång natt.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

8:15 och här sitter man med nytvättat hår och undrar varför i helvete man skall jobba idag... vill inte... eller orkar inte snarare... ah well, dax att göra sig i ordning, måste springa och boka tvättstuga innan jag lämnar hundarna hos päronen och drar till jobbet... there's just no time to linger!
iDon't care about your problems.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

syntetisk wrote:Kissa?
Det där kunde du ha sagt tidigare för nu är det ändå försent.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

Vid ca kl 03.30 inatt dog mitt internet! jag fick självmordstankar och började kola på en film ist, Window therry hette den. Sen provade jag om internet fungerade igen men det gjorde det inte. Jag sommnade nästan grinandes för att ajg inte hunnit med mina nattliga äventyr på internet. Men jag överlevde natten! När jag vaknade ca 13:00 funkade fortfarande inte internet så jag funderade på att äta 'frukost' för en gångs skull. Men hittade dock inget gott till frukost så jag åt en bulle och kokade en kanna kaffe. Gick åpp till datorn och insåg att jag kommer inte överleva denna dag utan internet. Så för å dämpa min sorg satte jag mig å mappade i Hammer editor lite. Efter 2 timars mappande provade jag internet igen och det funkade! jag insag så att det kanske finns en gud iaf. Men jag tänkte inte mer på det och nu sitter jag här igen... vardagsmat?

PS jag är arbetslös
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Gick upp, ~06, satte mig och mappade, var på jobbt vid ~09, jobbade, åkte hem vid ~17, satt o mappade igen, snackade med kickan på tfn, åt mat, pratade med en kompis, kollar på nyheterna nu på webben, som jag missade vid ~21. Skall lägga mig snart tror jag.
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Gick upp ~08:00 idag, klädde på mig och åt frukost, skulle ha nationellt prov 08:55, så det var bara att knata iväg till skolan. Trots att jag var ute hyffsat i god tid så kommer jag försent, lite lätt panik får jag när jag ser på klockan när jag kommer fram. 09:05, SHIT. Rusade upp till 3e våningen men nej ingen i korridoren, ingen som kunde säga vart min klass höll till. Så jag gick tillbaka till trapphuset och där såg jag lappen vart vi skulle vara. Öppnade dörren till klassrummet och gjorde provet (engelska) och det höll på hela förmiddagen. Mycket enkelt prov tycker jag. Sen var det den vanliga äckliga skollunchen som får en att bli illamående. Efter rasten vi hade så skulle vi titta på film om Hitler. Det handlade om hur han kom till makten etc. När filmen var klar så fick vi gå hem. Då tänkte jag: "Var det här allt? Vilken skön dag!".
När jag kom hem så fixade jag mellanmål och efter så slängde jag mig framför datorn och degar. Satt på lite Infected Mushroom och lyssnade ett tag. Morsan har inte kommit hem än så middag blir det nog inte på några timmar iallafall, finns inget mer i lägenheten att äta heller. Och de där satans papegojorna i syrrans rum skriker och pratar som bara den. Fan vad skönt det ska bli och slippa deras kvittrande och snackande när syrran flyttar hemifrån. Så har min dag sett ut hittils.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
Trogdor
Posts: 1680
Joined: 2002-03-08 9:08:54
Location: Örebro
Contact:

Post by Trogdor »

Gled up vid 09.30 och kladde pa mig, frukost hinns inte med nu nar flickvannen ar pa besok och gor det extra svart att kliva upp pa morgonen. Pa plats pa jobbet 09.55, lagom tid for att hinna starta upp all skit pa datorn tills kl 10. Spenderar dagen pa jobbet med att se pa sitcoms, irritera mig pa min medarbetare som spenderar 25% av arbetstiden nan annanstans, svarar pa lite mail och dricker tè. Glider hem vid 20, duschar och lagar mat. Slar mig ner i soffan och ser pa film med flickannen och ater upp maten. Laggdags kring 22.30-23.30 beroende pa hur lang filmen var.

Den har veckan har varit lite annorlunda mot en normal vecka eftersom jag har dambesok.

En normal vecka ser ut som sa har.

Kliver upp nan gang mellan 11-13.30 beroende pa hur bra viljestyrka jag har. Fixar lunch och matlada, gar till jobbet kl 14.40, ar framme pa jobbet 14.55 och tidigare beskriven arbetsdag passerar forbi. Kommer hem vid 01.15 ungefar, resten av kvallen beror pa om min flatmate ar vaken, ar han det sitter han och ugglar vid datorn och jag far spela x-box, ar han inte det sitter jag vid datorn och slosurfar/spelar poker nagra timmar. Laggdags brukar bli runt 4-5 nanstans.
iMac 20" + 20" : 2,4Ghz Core 2 Duo : 3GB PC2-6400 : 250 + 500GB HD
User avatar
dystopin
Posts: 280
Joined: 2004-04-13 20:38:35

Post by dystopin »

09.00: Klev upp, gjorde frukost i form av två mackor och kaffe. Förtärde frukosten samtidigt som jag surfade runt på dn.se, svd.se och en hög bloggar.
09.40: Tog bussen till skolan tillsammans med flickvännen.
10.12: Kommer till skolan och köper en kopp kaffe.
10.15: Föreläsningen börjar, temat är satslogikens semantik.
12.05: Vandrar mot biblioteket.
12.45: Kommer fram, sätter mig och läser igenom de tre senaste numrena av Filosofisk Tidskrift samt senaste numret av The Economist. Pluggar även lite.
14.15: Börjar vandra hem.
14.30: Kommer hem, sätter mig snabbt framför datorn. Ser att jag fått VG på senaste hemskrivningen. Läser mina nya mail, tydligen vill en programvägledare inte svara på de frågar jag hade gällande ett visst program via mail, utan vill ringa mig istället. Creepy.
14.40: Fortsätter plugga lite.
15.30: Upphör med studierna en stund och mailar Kim of SMK gällande deras nya sida samt deras framtida spelning här i Umeå. Slösurfar, bland annat här på 64.
17.30: Börjar göra i ordning middag, slösurfar i väntan på att maten ska bli uppvärmd. Skriver detta.
Post Reply