Favorithistorier!!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
liger
Posts: 660
Joined: 2005-09-22 17:07:04

Favorithistorier!!

Post by liger »

Hej alla!!

Jag har bara en liten fråga angående var man kan hitta riktigt roliga historier som man till och med kan komma att gilla resten av livet. Egentligen spelar det ingen roll inom vilken genre den är i utan huvudsaken är att den ska vara rolig och underhållande så att jag sedan kan använda dessa sedan till en skoluppgift.

P.S. Har försökt förgäves med att söka i google men finner inga långa historier utan det är snarare små och jättekorta. Nåja, då får vi se om ni kommer fram till några bättre. :)

Tacksam för hjälp och tips!!!!
x-axeln vs y-axeln
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Post by xianze »

Nu vet jag ju inte om detta går in under rätt kategori, men varför inte köra citat ifrån typ warpdrive eller dylikt? annars är nog ett hett tips att fråga släktens historieberättare, gå till ett bibliotek med någon "roliga historier-samling"?
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Vet inte om den kvalificerar, men jag hittade en gammal textfil på hårddisken.

Sponken

Jag hade 12 flaskor sponk! Emellertid tyckte ej min hustru om detta mitt spritinnehav, varför hon bad mig hälla ut allt sammans i vasken. Som jag inte vågade säga emot henne, började jag mitt vanskliga arbete sålunda: Jag skruvade av korken från den första flaskan och hällde ut innehållet i vasken med undantag av ett glas som jag drack ur. Så skruvade jag korken av den andra flaskan, hällde ut innehållet i vasken med undantag av ett glas, som jag drack ur. jag skruvade sedan av korken av den tredje flaskan, hällde ut ett glas, med undantag av det innehåll, som jag drack ur. Så skruvade jag av korken från den fjärde vasken, hällde flaskan i glaset, som jag sedan drack ur. Sedan skruvade jag av korken från det nästa glaset, hällde korken i flaskan och skruvade av glaset. Därefter skruvade jag av korken från flaskan, hällde vasken i flaskan och skruvade fast korken på flaskan och tog bort glaset. Därefter skruvade jag av korken från flaskan, hällde vasken i flaskan och skruvade på korken på flaskan med glaset och hällde sponken på flaskan.

Då alla flaskorna voro tomma, stödde jag huset med den ena handen medan jag räknade flaskor, korkar och glas med den andra. Det blev 89 precis. För att vara riktigt säker på min sak så räknade jag en gång till. Den gången blev det 74 igen. Då huset passerade förbi räknade jag det hela om igen och till sist alla husen, flaskorna samt vaskarna med undantag av en kork som jag hällde i huset och drack ur.
hej.
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

Jag kan ju berätta vad som hände mig en gång när jag gick i tvåan på gymnasiet ( X antal år sen hehe )...

Bakgrund:
Jag gick NVprogrammet i en liten ort i södra Sverige och på samma skola läste de som gick på komvux.
NV hade en egen liten sal med 8 datorer i som mest (läs endast) fick användas av NV-eleverna och varje klass hade två elever som var ansvariga. Detta ledde givetvis till att folk satt där och spelade spel (WC, WC2, Quake2, Action Quake, CS (INNAN den blev för fjortisvarning) etc etc) istället för C++ (vilket var menat från början att datorerna skulle användas till).

Salen såg ut som en rektangel där dörren in satt på ena kortsidan och där det på den högra långsidan i mitten var en "utökning" av rummet, ungefär som en mindre rektangel som satt på långsidan. Där fanns två datorer, den ena på vardera kortsida på den lilla rektangeln. Datorn som satt vid den lilla triangels bortre kortända om man står i dörren, hete datior 1 och det var den man kunde skriva ut saker från.
Och där satte jag mig denna eftermiddag...


Själva händelsen:
Det blev rast... Jag och några kompisar sprang dit och tog varsin dator...
Vi satte igång Q2... Vi spelade ett tag och slaktar varandra på skärmarna... I mina hörlurar kunde jag höra det underbara ljudet av railgunen som borrde sig genom allt levande och lämnade efter sig inget mer än en hög med vad som brukade vara en ful gubbe...

Jag hade jagat en snubbe skitlänge... Vad eller hur mycket jag än sköt vägrade han dö... Jag fick tag på min älskade railgun och sprang efter honom...

Plötsligt fick jag den! Öppningen jag velat ha för att skicka honom till Uranus... Jag skriker med full hals "DÖ DIN JÄVEL!!" och trycker av... Och han finns inte längre...

Stolt som jag är kollar jag mig runt i salen och ser att alla, precis ALLA, håller på och garvar.

Frågandes går jag till min polare och frågar vad som hade hänt. Då säger han att det under jaktens gång hade kommit in en tant på kanske 55 bast och som läste på komvux och ville låna min dator. Hon hade sakta smygit sig fram och ställt sig snett bakom mig. Och hon ställde snällt frågan "Kan jag få låna din dator för att skriva ut ett arbete?"...

MItt svar på det var "DÖ DIN JÄVEL!!"

Tydligen hade tanten vänt sig om och småsprungit ur salen... Och det var det sista vi i B8 (salen) såg av tanten, vi såg henne faktiskt inte på skolan mer...

Edit: Nu i efterhand vet jag inte riktigt om det var sånt här du letade efter men men...
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

CSM101:

Jag var med om något liknande när jag stod i kön till McDonalds 1998-99 nån gång, vi var på en frukostpaus från spelandet på ett LAN runt 14:00, jag och en annan kille stod och snackade lite av det ena och andra om spel, vi var inne på vilka vapen ur spel, om användes i verkligheten, var mest effektiva om man ville döda väldigt många människor.

Vi hade just kasserat minigun pga. att den i verkligheten inte går att hålla i, samt flertalet skjutvapen då dessa överhettar efter ett 20tal skott i följd.
Vi var inne på hur motorsågen var mest effektiv då den kan gå nästan oavbrutet i någon halvtimme och kan såga genom kroppar mycket effektivt när vi upptäcker att ett medelålders par bakom oss i kön stirrar mistänksamt på oss...

----

En kortare historia med samma resultat: Jag stod i kön på konsum, en tant framför mig tar ett steg bakåt, trampar mig på tårna, vänder sig om och är förskräckt:
hon: -Oh förlåt så hemskt mycket!
jag: -Det är lugnt, jag har stålhätta.
Varpå hon ser på mig som om jag just sagt till henne att jag lugnar mig med att sparka ner och råna henne tills hon kommer utanför butiken...
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

Haha, den var ju bra :D hehe

sånt har man också råkat ut för, lite pinsamt när man komer p sig själv bli utstirrad :P
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
Ajaj
Posts: 640
Joined: 2005-11-29 12:01:49

Post by Ajaj »

Mera!
Post Reply