64bits logga på drawball.com

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
xerxes
Posts: 835
Joined: 2002-03-08 21:48:21
Location: Lund
Contact:

64bits logga på drawball.com

Post by xerxes »

Många av er har säkert sett drawball.com, en sida som innehåller en stor cirkel där användare själv målar små delar av den, en bit i taget.

Jag tänkte att vi kunde placera ut 64bits logga med lagom storlek (till att börja med :P) här:
Image

Vi börjar såklart med hörnen och försöker göra rutnätet. Efter det fyller vi i de vita områdena och till sist mellanrummen (med 64bits-blått).

OBS! (från wikipedia):
Another problem new users often come across is ink. Drawball lets new users begin with 15% ink. However, careless newbies often end up using it all before realizing there is a limit. Ink regenerates slowly (especially if it falls to 0%). Experienced users have noticed that the regeneration process seems to speed up if one 'stockpiles' ink. Some people suggest that one should constantly log on daily for several days without drawing — some have reported having 60-70% ink upon coming back after 2-3 days. Users cannot use multiple computers in their home to get extra ink if they are connected to one internet connection; the rule is one bottle per IP address.
Börja måla!

Direktlänkar till hörnen:
Vänster upp: http://www.drawball.com/w9tkrj
Vänster ner: http://www.drawball.com/vncd6u
Höger upp: http://www.drawball.com/zx9ojt
Höger ner: http://www.drawball.com/zLn3ae
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Jag får bara connection lost hela tiden när jag fått fram penseln, valt färg och storlek och ska börja måla.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
xerxes
Posts: 835
Joined: 2002-03-08 21:48:21
Location: Lund
Contact:

Post by xerxes »

lither wrote:Jag får bara connection lost hela tiden när jag fått fram penseln, valt färg och storlek och ska börja måla.
Vilken webläsare kör du? Jag kör med fx och här funkar det utmärkt.
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

Firefox funkar fint för mig, har inte testat IE.
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

xerxes wrote:
lither wrote:Jag får bara connection lost hela tiden när jag fått fram penseln, valt färg och storlek och ska börja måla.
Vilken webläsare kör du? Jag kör med fx och här funkar det utmärkt.
Firefox (1.5.0.1).
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
xerxes
Posts: 835
Joined: 2002-03-08 21:48:21
Location: Lund
Contact:

Post by xerxes »

Okej, vänsterkanten går snart hela vägen i en tunn linje. Jag föreslår att vi gör hela outlinen först med en tunn linje och försöker vara så diskreta som möjligt, annars kommer antagligen några andra att försöka förstöra.
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

arrajt!
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

de 4 rutorna som är ritade uppe till vänster är ju alldeles för små...
rutan längst ner till höger kommer ju bli enorm. ska ju täcka hela den där gula gubben som finns där :)
Började nere till höger med lite vitt...
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Fattar inte, jag får en kuvertformad grej som inte går att göra något med.
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Branstrom wrote:Fattar inte, jag får en kuvertformad grej som inte går att göra något med.
jo, du kan dra linjer mellan punkterna, du ska dra linjer mellan alla punkter och efter det så kan du rita :)
User avatar
xerxes
Posts: 835
Joined: 2002-03-08 21:48:21
Location: Lund
Contact:

Post by xerxes »

Har gjort klart topp-linjen och höger-linjen med en tunn linje. Det blev lite snett men det får duga. Nu kan man iaf ana formen med 33% förstoring. Glöm inte att lämna kanske 10% ink, eftersom det då går snabbare att få mer.

Edit: Den stora målningen i mitten låter vi vara så långt som möjligt, så att vi slipper smaka på killens vrede.
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

coin, du ska dra en linje mellan alla punkter, men du får inte dra en linje på samma ställe två gånger. klura ut rätt ordning så går det :)
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Om man nu ska göra detta räcker det ju med att andra kommer försöka förstöra, folk härifrån behöver ju inte kladda över det andra 64or har gjort. Syftar på den person som kladdade texten 64bits och en massa röda pilar i nedre högra hörnet, det går åt mycket mer jobb att fixa en sån sak än vad det går åt för att kladda ner.

Dessutom är det kanske inte helt smart att säga till folk vad man försöker göra, mina erfarenheter säger mig att så fort någon inser att ett syfte finns så kommer förstörandet bli etter värre.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Post by walliski »

Kan inte ngn förklara bättre var ni håller på oc med vad??

ja hänger inte riktigt med :P
Här var det tomt...
User avatar
xerxes
Posts: 835
Joined: 2002-03-08 21:48:21
Location: Lund
Contact:

Post by xerxes »

walliski wrote:Kan inte ngn förklara bättre var ni håller på oc med vad??

ja hänger inte riktigt med :P
Drawball.com är en gigantisk målning där varje användare kan hjälpa till och måla, man har begränsat med färg (det fylls på över tid) och därför behövs många personer som hjälper till. Att ha en stor bild där är respekt och därför tänkte jag att vi skulle göra ett litet försök att få dit 64bits-loggan.

Edit:
Bilden som råkar ligga i mitten av vårt område var äckligt snygg. Vi får vänta med den biten till allra sist så att inte folk blir pissed.
Image
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

De där vågorna låg inte där igår.
Ingen kan måla sådär mycket ens med 100% fylld färgburk på ett dygn.
Antingen en som har tillgång till många IP-nummer, eller en hel hög med personer som samordnat.
User avatar
xerxes
Posts: 835
Joined: 2002-03-08 21:48:21
Location: Lund
Contact:

Post by xerxes »

MadModder wrote:De där vågorna låg inte där igår.
Ingen kan måla sådär mycket ens med 100% fylld färgburk på ett dygn.
Antingen en som har tillgång till många IP-nummer, eller en hel hög med personer som samordnat.
Man kan få obegränsat med färg om de som har sidan tycker att man är duktig.
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Nu har jag börjat att dra vertikala sträck från bottenlinjen. Tanken är att de ska ha ungefär 4/5 "rutbredd" mellan sig och sträcka sig uppåt.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
xerxes
Posts: 835
Joined: 2002-03-08 21:48:21
Location: Lund
Contact:

Post by xerxes »

wille wrote:Nu har jag börjat att dra vertikala sträck från bottenlinjen. Tanken är att de ska ha ungefär 4/5 "rutbredd" mellan sig och sträcka sig uppåt.
Tänk på att de inte ska gå rakt uppåt utan lite snett, ta ut riktningen från bilden i mitt första inlägg och följ den.
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.
User avatar
Oblivion
Posts: 384
Joined: 2002-03-11 12:36:08
Location: Göteborg

Post by Oblivion »

nästan lite synd att förstöra den fina bilden ju:)
Nix
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Det kommer blir svårt att måla över den bilden, den killen reparerar kladd omedelbart, han kommer nog försvara den bilden för all framtid...

Jag testade att rita en liten spricka i botten på en båt och den var borta inom ett par timmar...
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

coin wrote:Det fylls ju knappt på ngn färg. 2% har jag fått på ett dygn. Men tiden man får måla har man väldigt kul ändå.
Som sagt tidigare, du ska inte använda så du går under 10%, för då tar det lång tid innan du får mer.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Det var märkligt. I förrgår målade jag till 0%, igår hade jag 14% igen, och målade bort alltihop. Nu har jag 21%...
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Skummt, gå till: http://www.drawball.com/zybjkj
och försök måla på pistolen, jag kan måla runt om, men inte på själva vapnet. Är det ett skydd gjort av site-ägaren, eller har nån gjort ett script som omedelbart målar över ändringar?

Är det troligt att fler sådana platser existerar inom den yta vi ska försöka täcka?

Edit: Här är en till sån yta: http://www.drawball.com/ecwic3

Edit: en till: http://www.drawball.com/36xwp85
Last edited by Ghlargh on 2006-03-27 23:38:42, edited 1 time in total.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Ijey
Posts: 522
Joined: 2005-03-16 10:42:45
Location: Göteborg

Post by Ijey »

Jag har hjälpt till lite också, första 15% fyllde jag mest i de redan dragna linjerna och eftersom jag tyckte det var tråkigt med tanke på den lilla mängden bläck sket jag i att spara något, gick alltså ned till 0%. Nu, två dagar senare såg jag att jag hade 50%! Så jag ritade nästan en hel linje som någon bara börjat på.
Tidigare calle909
Post Reply