64bits logga på drawball.com

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
xerxes
Posts: 835
Joined: 2002-03-08 21:48:21
Location: Lund
Contact:

Post by xerxes »

Sweclockers har kommit och försöker rita över våra linjer!
Upp till kamp!!!
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Jag gjorde ett försök att rensa upp lite i sweclockers. Men den stora bilden är inte så snabb på att uppdatera så på översikten står det kvar.

Noterade att de som ritat båten är inne och försvarar igen. Men de har inte sett att en av de små sjösjuka japanerna är Adolf Hitler. ;)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Nu är det nån jävel som fyller i våra linjer med rött.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
xerxes
Posts: 835
Joined: 2002-03-08 21:48:21
Location: Lund
Contact:

Post by xerxes »

Gjorde en liten drive idag i skolan. Var i en datasal med 10 datorer, alla med olika ip:n utåt och jag tog bort så mycket av det gröna klottret som fanns lite här och där över linjen som jag hann.
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.
User avatar
2mAz
Posts: 284
Joined: 2005-03-17 21:47:57
Contact:

Post by 2mAz »

Är det bara jag som stör mig på skiten man måste fylla i innan man får börja
måla????
User avatar
xerxes
Posts: 835
Joined: 2002-03-08 21:48:21
Location: Lund
Contact:

Post by xerxes »

2mAz wrote:Är det bara jag som stör mig på skiten man måste fylla i innan man får börja
måla????
Det är ett skydd som försvårar användandet av målarbotar tror jag.
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

wille wrote:Nu är det nån jävel som fyller i våra linjer med rött.
Verkar vara Swec.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Ijey
Posts: 522
Joined: 2005-03-16 10:42:45
Location: Göteborg

Post by Ijey »

egar wrote:
wille wrote:Nu är det nån jävel som fyller i våra linjer med rött.
Verkar vara Swec.
Säger en del om vad det forumet blivit! :[
Översvämmat av fjortisar, skönt med 64bits då.

EDIT:
http://www.drawball.com/y6rnbz
EDIT IGEN: Nån har målat över det nu
Last edited by Ijey on 2006-03-29 11:11:54, edited 1 time in total.
Tidigare calle909
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

För er som inte klarar att rita den där figuren i början, det tog även mig ett par försök att lista ut det första gångerna innan logiken satte sig.

http://ghlargh.com/source/drawballstart.jpg
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
xerxes
Posts: 835
Joined: 2002-03-08 21:48:21
Location: Lund
Contact:

Post by xerxes »

Ghlargh wrote:För er som inte klarar att rita den där figuren i början, det tog även mig ett par försök att lista ut det första gångerna innan logiken satte sig.

http://ghlargh.com/source/drawballstart.jpg
Börjar man på en av de nedre och sedan går till den där uppe (via någon annan) så går det väl inte att misslyckas efter det?
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.
User avatar
sleepr
Posts: 255
Joined: 2004-12-22 21:09:26
Location: Island?

Post by sleepr »

Har vi gett upp hoppet? .. Verkar inte vara någon som målar?
Väldans vad många "konsoll-spels-bilder" det dykt upp i våra rutor. ^^ Ganska häftigt, men det är ju inte det som är meningen.
Vi skulle behöva vara fler(?), jag tycker vi borde fortsätta med detta.. jävligt skoj.
Somliga har ett liv, andra gifter sig.
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Problemet är väl främst att det verkar vara flera ställen inom området som är "fredade" områden.. Man kanske skulle valt ett något mindre område till att börja med?
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

HLC wrote:Problemet är väl främst att det verkar vara flera ställen inom området som är "fredade" områden.. Man kanske skulle valt ett något mindre område till att börja med?
Det är inte för sent att ändra sig :)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
xerxes
Posts: 835
Joined: 2002-03-08 21:48:21
Location: Lund
Contact:

Post by xerxes »

Jag kör så mycket jag kan. Har börjat fylla vita rutor. Den konstiga människan med cape till vänster går inte att fylla i för mig, jobbigt =/
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Saker kan inte vara skyddade för evigt, så länge dom inte skyddar den stora målningen i mitten kan vi fortsätta.

Jag orkar inte sitta och tänka, men om nån säger till mig ett område som behöver fyllas kan jag göra det, så länge håller jag mig till att fixa saker som kladdare förstör.

Hur blir det? Blir loggan fyrkantig nu? för den/de som lagt upp rutmönstret har glömt att göra det progressivt lutande för varje rad uppåt, så det blir ojämnt om vi försöker få det att luta i överkant nu.

Edit: Att göra ett rutmönster med blanka ytor i på det där stället är nog omöjligt, bättre om man letar upp en bunt bilder som är mestadels blå samt mestadels vita och ritar in i rutorna.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Jag fortsatte idag och tömde mina 50 procent. Det var kul. Det har kommit upp en ny ersättare för den stora bilden som ligger och stör mitt i rutnätet.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Jag hittar den inte, loggan, var är den?
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
sleepr
Posts: 255
Joined: 2004-12-22 21:09:26
Location: Island?

Post by sleepr »

AshTray wrote:Jag hittar den inte, loggan, var är den?
http://www.drawball.com/7nyjp37
Somliga har ett liv, andra gifter sig.
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

sleepr wrote:
AshTray wrote:Jag hittar den inte, loggan, var är den?
http://www.drawball.com/7nyjp37
Är det allt det vita bakom den där bilden med en vulkan eller vad det nu är ?
The town where i was born...
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Hehe... det var någon som inte tyckte om att få ett besök av en pyroman på ett av sina halmtak ;D
Dock blev det lite fel med färgerna :P
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Har vi givit upp förresten?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Var det någon som hann se min skapelse på marken framför fjärde halmhuset från vänster innan allt klotter blev till? ;D
Det märkliga var att snubben höll på att rita två gubbar alldeles bredvid min kvinnliga fägring, och den fick vara kvar! :o

De där japanerna har verkligen dille på att rita upp katter och annat i ascii-art... :P
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

coin wrote:Är det ingen som vill måla ngt annat än 64-bit loggan? Skulle vara roligt att jobba ihop och göra ngt annat. Något mer kreativt och fantasieggande.
Och kanske något lite mindre så vi slipper kämpa så in i helvete med skyddade ytor och japanska konstnärskollektiv.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Hey coin, ska det stå pepsi i o:et där eller ska jag måla över det med svart? :P
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Big_Bird wrote:Och kanske något lite mindre så vi slipper kämpa så in i helvete med skyddade ytor och japanska konstnärskollektiv.
I'd second that
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
Post Reply