Aftonbladet är verkligen vrickad...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Aftonbladet är verkligen vrickad...

Post by Grim »

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 48,00.html

så nu är det alltså inget positivt att fortkörare och rattfyllerister tas fast?
Och det ironiska i artikeln är att de skriver på ett beklagande sätt hur många som dog i trafiken förra året vid midsommar...Aftonbladet suger verkligen.
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

dom är fan helt ute och cyklar!
ursäkta språket.
User avatar
TomatVadå
Posts: 518
Joined: 2002-03-31 16:33:07
Location: Kungsör
Contact:

Post by TomatVadå »

fredrik wrote:dom är fan helt ute och cyklar!
ursäkta språket.
ute och kör menar du väll ;)... näe men aftonbladet har gått för långt nu... :P
Hasta la victoria siempre
zaver
Posts: 614
Joined: 2002-03-18 21:23:00
Location: Stockholm
Contact:

Post by zaver »

Jag hatar verkligen den socialdemokratisk tidningen Aftonbladet men måste försvara dem i detta fall då trafikpolisen själva talar om var de ska stå. Detta kan du inte bara läsa om i Aftonbladet utan även höra i t.ex. P3-Stockholm där polisen ibland går ut med pressmeddelanen och talar om var de kommer ha extra hård kontroll.
Varför polisen gör såhär vet jag inte.
| Pentium IV 2.2GHz | 512MB RDRAM | Geforce3 TI-500 | 120GB 7200RPM | 21" & Platt 17" | DVD-RW Brännare |
| Fjärrkontroll | Dubbla 50W Subbar & 6 satelliter | Force Feedback Joystick & två Rattar | 100Mbit uppkoppling |
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Läste rubrik och ingress... Tänkte lite och så kändes det som:
"Här är Aftonbladets bästa tips på att undvika polisen under midsommarhelgen."

Läste lite men sedan tröttnade.

Kändes som en utfyllningsnyhet samt att "varna folket".
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

zaver wrote:Jag hatar verkligen den socialdemokratisk tidningen Aftonbladet men måste försvara dem i detta fall då trafikpolisen själva talar om var de ska stå. Detta kan du inte bara läsa om i Aftonbladet utan även höra i t.ex. P3-Stockholm där polisen ibland går ut med pressmeddelanen och talar om var de kommer ha extra hård kontroll.
Varför polisen gör såhär vet jag inte.
jo det är sant, polisen är ju lika dum som talar om sådant. Jag tror dock att de gör det för att man ska vara uppmärksam på att köra försiktigt. I Aftonbladet låter det mer som "om du ska småsupa lite under resan till sommarstugan, se till att inte göra det på de här ställena där det finns flest poliser som kan stoppa dig".
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

ojojo fy vad konstiga aftonbladet är. jajajja mer trafik olyckor antar jag. typ juni i år har väl varit rekord lr nåt sånt. såg det på tv massor med mäniksor hade dött i bil olyckor i denna månanden i år då.
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
Nitro
Posts: 1899
Joined: 2002-04-06 11:20:19
Location: Säffle

Post by Nitro »

Då vet man ju vart man inte ska åka :-*
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

zaver wrote:Jag hatar verkligen den socialdemokratisk tidningen Aftonbladet men måste försvara dem i detta fall då trafikpolisen själva talar om var de ska stå. Detta kan du inte bara läsa om i Aftonbladet utan även höra i t.ex. P3-Stockholm där polisen ibland går ut med pressmeddelanen och talar om var de kommer ha extra hård kontroll.
Varför polisen gör såhär vet jag inte.
Dom gör så för att dom föredrar att folk kör nyktra och inte åker fast
framför att dom kör onyktra och åker fast. Ganska logiskt. Nackdelen är ju
givetvis att folk väljer andra vägar, men jag tror ändå att antalet
skadade/döda i slutändan minskas genom den metoden dom använder sig
av nu, sen att skvallerbladet inte fattar det är ju en annan sak.
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Jag vet inte om jag tycker det är bra eller dåligt av polisen att säga var de har extra koll men det är kanske bättre att säga att de har allmän ökad kontroll? kanske inte får det med det vore kanske en bra idé.
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

man kan ju tycka att det hade räckt med att säga att det skulle vara ökade kontroller istället för att kartlägga exakt var det skulle vara flest poliser.
User avatar
Crazy
Posts: 51
Joined: 2002-03-08 23:14:35
Location: Linköping
Contact:

Post by Crazy »

Detta är väl inget direkt nytt?, polisen informerar ofta vart deras patruller befinner sig.
User avatar
Nitro
Posts: 1899
Joined: 2002-04-06 11:20:19
Location: Säffle

Post by Nitro »

Grim wrote:man kan ju tycka att det hade räckt med att säga att det skulle vara ökade kontroller istället för att kartlägga exakt var det skulle vara flest poliser.
Tycker jag mä...Då kommer ju alla köra som stollar tills dom kommer till ett sånt ställe....Sen kör dom som stollar...Sen kör dom sakta vid ett sånt ställe...OSV.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

zaver wrote:Jag hatar verkligen den socialdemokratisk tidningen Aftonbladet men måste försvara dem i detta fall då trafikpolisen själva talar om var de ska stå. Detta kan du inte bara läsa om i Aftonbladet utan även höra i t.ex. P3-Stockholm där polisen ibland går ut med pressmeddelanen och talar om var de kommer ha extra hård kontroll.
Varför polisen gör såhär vet jag inte.
Då kanske de jävla fåren till bilister håller sig lugna någonstans i alla fall. Annars kommer de bara köra på som fan, fulla eller inte, ändå. Nu vet de att de skall hålla sig lugna någonstans.
När en människa sätter sig bakom ratten på en bil sjunker hennes IQ drastiskt, det är nästan ett faktum. Själv vill jag hålla mig så långt bort från vägar det bara går på storhelger.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Fetti
Posts: 214
Joined: 2002-03-16 9:34:52
Location: Suomi
Contact:

Post by Fetti »

Kanske inte så moraliskt, men användbart som faen!
Uh, Oh, That wasn't a Marlboro
AMD Duron 700@770 (110MHz buss) - MSI K7T Turbo- 128+128MB RAM - Seagate 40+15GB -Geforce 2 MX @ 200/200 - 100MB Nic - DVD 8/40 - Brännare 8/4/32- Keytonic Ergoforce- Logitech Mouseman Dual Optical
User avatar
Tha_Hool
Posts: 278
Joined: 2002-03-08 22:41:06
Location: Ersboda - Umeå
Contact:

Post by Tha_Hool »

Och sedan när har den dära jävla sagohäfter aftonbladet rätt om nånting?
Poliser kan ju flytta på sig..

För övrigt är trafikplatser oftast skyltade.
...Gubbe....
nicke

Post by nicke »

Polisen tjänar på att berätta i förväg vilka vägar som ska vara extra kontrollerade, för då undviker folk att åka fulla, eller för fort. Och ofta är väl folk för lata att ta en alternativ väg.

Iaf, det tjänar sitt syfte att berätta i förväg.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

zaver wrote:Jag hatar verkligen den socialdemokratisk tidningen Aftonbladet...
"Hatred leads to the dark side of the force" - Yoda ;D.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
Big_Foot
Posts: 11
Joined: 2002-06-19 22:40:38
Contact:

Post by Big_Foot »

Gå in på http://www.expressen.nu istelet.... väldig kul sida
En kile som vill lära sig mer
User avatar
Tha_Hool
Posts: 278
Joined: 2002-03-08 22:41:06
Location: Ersboda - Umeå
Contact:

Post by Tha_Hool »

Big_Foot wrote:Gå in på http://www.expressen.nu istelet.... väldig kul sida
Är man en motorintresserad person köper man inte expressen.

Expressen har både grovt förtalat och tom ljugit om hobbyn vilket gjort tillståndssökning för legala tävlingar svårt och ibland omöjlig..

SÅ GE FAN I EXPRESSEN! Aftonbladet med ffs!
...Gubbe....
Big_Foot
Posts: 11
Joined: 2002-06-19 22:40:38
Contact:

Post by Big_Foot »

Tha_Hool wrote:
Big_Foot wrote:Gå in på http://www.expressen.nu istelet.... väldig kul sida
Är man en motorintresserad person köper man inte expressen.

Expressen har både grovt förtalat och tom ljugit om hobbyn vilket gjort tillståndssökning för legala tävlingar svårt och ibland omöjlig..

SÅ GE FAN I EXPRESSEN! Aftonbladet med ffs!
det är inte tidnigen expressen utan en kul sida bara....lol ;D
En kile som vill lära sig mer
User avatar
xX
Hedersbit
Posts: 1576
Joined: 2002-03-10 15:19:53
Location: Stockholm

Post by xX »

Tycker det är bra att de går ut med såna här varningar. För det första så tror jag inte folk byter vägar pga det här och tar alternativa vägar...iaf gör inte medelsvenson inte det. Dessutom har polisen nog kontroller på andra platser än de anger så man är ju inte "fri" bara för att man undviker platserna. Hursomhelst så tjänar spridningen av denna information ett gott syfte, folk förstår att polisen har mycket kontroller och kör lugnare och förhåppningsvis så undgår något barn att bli överkört av någon rattfull. Lite osammanhängande och så men jag hoppas ni fattar vad jag menar :) /me trött
Post Reply