Soundblaster Audigy2, 3, 4 - XFI - Produktionsfel?

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
User avatar
rokk
Posts: 4975
Joined: 2002-08-01 1:27:11
Location: Bollnäs
Contact:

Post by rokk »

Ah, det är ett par trådlösa du har, man ska inte ha alltför stora krav på trådlösa lurar har jag fått erfarenhet av, iom att de är trådlösa försvinner även meningen med en hörlursförstärkare mer eller mindre.

Var du tvungen att ändra allt detdär för att få igång den optiska utgången?
Inte kollat på creatives hemsida förresten?
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
AndreasC
Posts: 495
Joined: 2002-03-09 0:00:00
Location: Norrköping

Post by AndreasC »

Vet inte. Tyckte det lät bättre idag när jag lyssnade. Scar Tissue med RHCP lät inte så bra tyckte jag igår, lite knaster i bakgrunden. Men jag gämförde med CD där det var lika dant så det har tydligen blivit i inspelningen om det inte är tänkt att det ska vara knaster.

Lurarna lät bra idag, inte det där svajet i ljudstyrkan som det var igår. Vet inte vad det var för fel igår.

Angående den optiska utgången så lyser det ju i den iallafall men när jag kopplar den till stereon så kommer inga signaler fram. Har kollat på creative.com men det står inget om optisk utgång där som är av användning.

Det jag nämnde med DTS och så, det jag ändrade tror jag inte har med den optiska utgången att göra egentligen. Det är avkodningen av DTS och Dolby som man kan stänga av på kortet och låta en extern förstärkare ta hand om den signalen istället.
* Den man ligger med får bädda. * Har man slagit yxan i båten får man ro som fan. * Man ska inte kasta spjut i radhus.
* Liten stuga kallas ofta stort dass. * Man ska inte ropa Hej för än man är igenom bäckenet.
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Tidigare har SoundBlasterkorten kunnat brusa vid för låg pci-latency, vad står din på i bios? Testa ett högre värde och se om det gör någon skillnad.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
AndreasC
Posts: 495
Joined: 2002-03-09 0:00:00
Location: Norrköping

Post by AndreasC »

ska kolla det. Tack för tipset. Vet inte vad det står på nu. 33 är ju frekvensen men det var inte det du menade eller?

En fråga om hörlurarna, är det vanligt att ljudet kan svaja i trådlösa hörlurar. Har samma problem igen med att ljudet går upp och ned i styrka.
* Den man ligger med får bädda. * Har man slagit yxan i båten får man ro som fan. * Man ska inte kasta spjut i radhus.
* Liten stuga kallas ofta stort dass. * Man ska inte ropa Hej för än man är igenom bäckenet.
AndreasC
Posts: 495
Joined: 2002-03-09 0:00:00
Location: Norrköping

Post by AndreasC »

Jag tror inte det är kortet det brusar ifrån utan det är helt enkelt lurarna som är helkassa. Känns som man brännt 1300 spänn i onödan. Trodde det skulle vara bra hörlurar men verkar vara rena skiten.

Jag testade med andra lurar och det är inget somhelst brus i dem men så fort jag växlar över till de trådlösa så brusar det. Det brusar rätt rejält också. Aldrig mer trådlösa hörlurar.
* Den man ligger med får bädda. * Har man slagit yxan i båten får man ro som fan. * Man ska inte kasta spjut i radhus.
* Liten stuga kallas ofta stort dass. * Man ska inte ropa Hej för än man är igenom bäckenet.
Post Reply