Väskdator, Illuwatar style (många bilder)

Avdelningen för modifiering samt generell elektronik och teknik.
User avatar
Earlen
Posts: 4
Joined: 2005-01-14 19:26:11
Location: Sthlm

Post by Earlen »

Väldigt snyggt!!!
Gjorde själv en väskdator för inte så länge sen, dessvärre fick jag inte plats med skärm då jag var tvungen att ha en fläkt där... :-/
Ändå ligger min processor på runt 60 grader när jag arbetar med burken! ;D

Vad jag tänkte fråga var:
Till mitt nästa datorbygge skulle jag behöva liknande "distanshylsor", eller vad man nu ska kalla dem, som du satte upp monteringsplåten för den optiska enheten på. Var fick du tag på dessa? Var det också en "gåva" från jobbet? ;D
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Riktigt läckert, Illuwatar!
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Illuwatar
Hedersbit
Posts: 2116
Joined: 2002-02-21 11:14:49
Location: Haninge
Contact:

Post by Illuwatar »

Helmutt wrote:Vad jag tänkte fråga var:
Till mitt nästa datorbygge skulle jag behöva liknande "distanshylsor", eller vad man nu ska kalla dem, som du satte upp monteringsplåten för den optiska enheten på. Var fick du tag på dessa? Var det också en "gåva" från jobbet? ;D
Dessa kommer från Labb Elektronik på Tjärhovsgatan i Stockholm.:

http://www.labbelektronik.nu/

Det är dock ingen garanti att de finns kvar (varianten med M4-gänga) eftersom tillgången är begränsad. De har varianter för M3, vilka borde fungera lika bra. Elfa har också några varianter på distanshylsor, men där är priserna helt andra än hos Labb.
Born to mod..
Inget är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid.
Quad Core - som fyrhjulsdrift för datorer: Du kommer alltid vidare även när det tar emot...
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Det var himla fint det där. Har sett allt för många väskdatorer som ser ut som... råttbon. Din var däremot rak, välorganiserad och har klass. Smidigt med allt man behöver i en enda låda dessutom. :)

Själv skulle jag nog ta de liknande väskorna som är svarta, med svarta rundade hörn. De känns lite stabilare tycker jag. Och ser snyggare ut IMHO.

Jag hade förmånen att svänga förbi Tjärhovsgatan idag. Var ute efter såna M3-gängade distanser. De minsta jag hittade med hål i båda ändar var 7,5mm långa. Det var en tant som skötte affären idag. Hon tog 1,40kr/styck för dem. Det var billigt (elfa tar 5,95 för 5mm-modellen...) Så jag tog 40st ;D

Skruvar M3x5 fanns ju också, så jag tog det med, så jag har något att skruva distanserna med... 80st. Hon hade inget pris på dem, och kollade i Elfa-katalogen "De tar 1,68kr styck!". I helvete tänkte jag... Men i slutänden tog hon 22,5 öre styck räknade jag ut när jag kom hem. Elfa tar 28kr för ett 100-pack M3x6, så det blev inte mycket billigare där, men lite iaf :)
User avatar
ziZoi
Posts: 170
Joined: 2005-10-02 19:49:10
Location: min mamma
Contact:

Post by ziZoi »

tror inte på han
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

Vad är det du inte tror på?
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
pimen

Post by pimen »

Förmodligen att de är han som gjort den. Sök på U-machine om du vill se killens skills...
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

Lite konstigt om man inte tror på det. Jag menar, skulle man sitta och ljuga ihop en hel bildtråd? Nej du, det är långt ifrån gränsen för dumhet.
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
triton242
Hedersbit
Posts: 1133
Joined: 2002-03-07 22:34:51
Location: Nyköping Tystberga
Contact:

Post by triton242 »

Även om iden bakom detta bygge inte är speciellt nya inom datorvärlden så har den någon som nästan inga andra "väsk"datorer har.. den är Genom tänkt och välldigt snyggt utförd installationsmässigt..... Ser faktiskt ut som någon DELL konstruerat utan kablar som hänger och upphägningar som inte tål att röras på.. Mycket snyggt som sagt.
Woolander
Posts: 68
Joined: 2005-08-04 16:11:47
Location: gbg

sygg plåt

Post by Woolander »

hur skär du ut plåten som du gjorde datorn i. Så väldigt proffsigt ut.
Cake or death
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Man använder en så kallad CNC-maskin.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Cymorph
Posts: 13
Joined: 2006-04-30 1:55:10
Location: Sverige

Post by Cymorph »

Grymt gjort! Blev riktigt bra, som en bärbar dator.
General Portion snusare
Post Reply