Jag ska bli pappa !

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Jim
Posts: 44
Joined: 2003-08-06 14:44:50
Contact:

Post by Jim »

Grattis, må allt som hör till kommer ut :)
Bomber3
Posts: 77
Joined: 2006-04-29 22:21:55

Post by Bomber3 »

Grattis, med tanke på att ni försökt så länge.

Själv har jag alltid tyckt att barn är 20 års sexuellt överförbart sjukdom..

Och jag ville aldrig bli farsa, om jag skulle så inte just nu medans jag har problem med min diabetes, typ fick diabetes typ1(ungdomsdiabetes) för snart 2år sedan mot alla odds, 26år, aldrig misskött kosten, ingen har det i släkten (släktforskning med över 30.000pers)... men stress fans med i bilden.

Hur som helst så blev sambon allt fetare och fetare, gick till barnmorskan, "nej då du är inte gravid" blev svaret till henne... huh, tur tänkte man... men en månad senare så tog hon sig till akuten för magsmärtor, blev vidareskickad till nästa sjukhus med sjuktaxi.. släppte av henne vid BB och läkare springer ut och hämtar in henne, "du ska föda barn snart" VAA! hon försökte säga att dom tagit fel person, "Om du heter (namn) så har vi rätt person"
Detta hände under natten och när jag vaknade i sängen hemma så undrade jag varför hon inte var där, jag ringde hennes mobil men ingen svar.. okej då är hon nog i västerås, typ det är vanligt att man blir iväg skickad till den sjukhuset även om det gäller gas i magen.. så jag tog mig till jobbet och började jobba som tidigare, vid lunch så ringer mobilen och en barnmorska säger att min sambo ska föda barn snart... visst, du har ringt fel och stängde igen mobilen..

Väl hemma så ringer mobilen igen och då har jag visst blvit farsa ändå på riktigt, fuck a duck, helvetet brakar loss nu, jag farsa och noll koll på min diabetes.
Jag flippar ur och säger till sambon att jag måste smälta ner detta rejält då jag inte fattar riktikt än.

två dagar senare ringer jag till syrran och säger som det är, en kvart senare så ringer farsan och vi är på väg till BB, ingen egen bil och knappast körkort.

Det blev en som på 4160g eller var det 4260g, men 54cm är jag säker på och helt frisk med tanke på vad mamman gått genom bla bla

Barnmorska försökte påstå att hon missat fostret när sambon var i 8:de månaden, hello.

Min son Daniel är idag 11 månader (fyller 1 den 19 maj), 82cm och 10kg tung dator intresserad busfrö, helt underbar liten kille, en exakt kopia av mig när jag var liten.
Sambon säger att han är prcis som jag när jag sover, släpper dundrande brakskitar som väcker henne samt snarkar värre än en sågverk fast han ligger på sidan.. en klon? It´s Mini ME.

Idag säger jag inte att jag inte ville bli farsa, inte med facit i handen, helt underbara ting.
Har även 100% koll på diabetesen, blodsockret är stabilt mellan 4 och 7 hela tiden, innan kunde det vara mellan 3 och 16-20, långtids värdet enligt diabetes läkaren så låg det på 14.4 (farligt högt), men mycket lägre än när jag togs in på sjukhus, 37!

Körkort och bil har man med, klarade av teori och uppkörning på första försöket, dock så han man bli 28år innan man tog den, precis på dagen med... fylde år alltså... men kanske lite oekonomiskt val av bil, Dodge RAM 250 NOMAD med 5.2l V8, fast barnvagnen går i "skuffen" utan att vinkla å ha sig :D


Lycka till med lillen sedan, bästa som kan hända någon

EDIT: ignorera felstavningar, är lite trött och ovan vid nya tangetbordet, den gamla var så pass utsliten att man fick trycka olika hårt på knapparna, för hårt så fastnade dom ibland och för löst så hände inget.. försöka vänja av sig den handikapen
User avatar
Kalimac
Posts: 839
Joined: 2002-06-28 19:12:22
Location: Göteborg

Post by Kalimac »

Bomber3: härlig historia. :)
Anzy: Grattis!
<scampwork> IN THE GRIM FUTURE OF COOKING, THERE IS ONLY NOODLES
User avatar
Rookkeer
Posts: 179
Joined: 2005-10-29 19:56:19
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: Jag ska bli pappa !

Post by Rookkeer »

Anzy wrote:Jo, rubriken säger allt. :D

Jag är överlycklig och spänd av förväntan inför den kommande och livsförändrande uppgiften.

Vi hade väl försökt i drygt 2 år och det tärde så mycket på vårt förhållande så vi beslutade oss för att flytta isär till slut.
Hon flyttade 80mil nedåt landet..
För ca 4 månader sedan hälsade jag på henne 2 veckor och åkte sedan hem igen. 4 veckor senare fick jag telefonsamtalet då hon berättade att hon var gravid.
Gissa om man blev chockad? :D (Obs! Det är jag som e pappa, hon har inte varit med någon annan :P )
Jag hadde svårt att smälta nyheten och fortfarande känns det som man inte riktigt har fårstått det hela.
Chocken har väl lagt sig, men med det så kommer all oro istället.
Man vill ju att allt ska bra. Magen hennes växer och barnmorskebesöken blir tätare, ultraljud m.m
Visst har man väl börjat förstå vidden av det hela, men jag tror att det är först när barnet är fött allt släpper.
Vi har börjat planera för framtiden, spara pengar osv.
Visst kommer det säkert vara tufft ibland, men jag ser bara glädje i att inleda en ny fas i mitt liv.

*Edit: Glömde skriva att vi bor tillsammans igen och att vi är kärare än nånsin! :)
Skulle vara intressant och höra om det finns några fler blivande eller för den delen nuvarande föräldrar här på forumet! :)
Grattis.. Barn är härliga men dom är inte roliga när dom har 3 års trotts grabben är snart 6år och jag tror fan att trottsaen hänger kvar än.

Det finns stunder då man funderar på hur i helvete ska ajg över leva tills han flyttar till eget.

Men jag älskar honom. Jag kan ge dig ett väldigt bra råd. köp en bok som jag tror den heter stora trotts boken eller någe sådant den är mycke bra ;D
Datorer kan vara en hel vetenskap

[Razor1911 dom är tillbaks]
[Tycker ni jag skriver konstigt eller formulerar skumt detta beror på min Dyslexi]
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

Grattis. :)
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

grattis
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
User avatar
Aver
Posts: 66
Joined: 2005-07-12 13:27:17
Location: Karlstad

Post by Aver »

Ett stort grattis! Första barnet är lite speciellt om man säger så....försök bara att vara lugn och inte noja upp er för minsta lilla. Min stora pärla är idag fem år och världens snällaste tje med en vilja av stål! Andra barnet blev lite mer komplicerat, på ultraljudet frågade barnmorskan om vi såg vad hon såg. Ja kanske svarade vi, två ryggrader! Då vart man spak kan jag säga, men det gick bra det med. Hade sånt superflyt att det blev en av varje sort, så nu är jag stolt far till en fem årig tjej och en tjej och en kille på 1år och 9 månader!
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

Aver wrote:Ett stort grattis! Första barnet är lite speciellt om man säger så....försök bara att vara lugn och inte noja upp er för minsta lilla. Min stora pärla är idag fem år och världens snällaste tje med en vilja av stål! Andra barnet blev lite mer komplicerat, på ultraljudet frågade barnmorskan om vi såg vad hon såg. Ja kanske svarade vi, två ryggrader! Då vart man spak kan jag säga, men det gick bra det med. Hade sånt superflyt att det blev en av varje sort, så nu är jag stolt far till en fem årig tjej och en tjej och en kille på 1år och 9 månader!
Tackar! (Tackar övriga som grattat oxå) :D
Härligt! Bra att det går bra oxå.

Jodå, man försöker ta det lungt. Planera så gott det går för det som komma skall. :)
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

hjärtliga gratulationer
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Jag har kommit fram till att jag inte vill ha barn för jag är rädd att man skall få ett barn som har någon form av störning, det är ju inte allt för nice :/ Är det bara jag som tänker så?
User avatar
Zezo
Posts: 2734
Joined: 2004-01-30 14:34:41
Location: Heaven

Post by Zezo »

Grattis igen, men vet du vad du ger dig in på :D -> Barn är allt roliga!

Ps. Lär dom inte baseball bara ;)

Edit: Måste bara posta denna grymt roliga ljudlänk.
MB4.1 / 13.3 / 2.13 / 4GB / 500GB / 9400
A8N-SLI / 4800+ / 2GB / 1TB / X1600Pro
A8N-VM / 3500+ / 2GB / 8TB / 6150
Stop the big brother state. // "Hellre en binär etta än en digital nolla."
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

Hipshot wrote:Jag har kommit fram till att jag inte vill ha barn för jag är rädd att man skall få ett barn som har någon form av störning, det är ju inte allt för nice :/ Är det bara jag som tänker så?
Klart man grubblar lite på sådant oxå, men det är ju inget man kan göra något åt..
Dessutom tror jag dom kan upptäcka tex kromosonavvikelser i förtid och då har jag hört att man har valet att "ta bort det" eller så är man iaf förberedd på det. (vad jag hört iaf)
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

Lite fult att bumpa upp en gammal tråd, men tänkte bara berätta att igår blev jag då pappa! :D
Måndag 07:41 födde min sambo en välskapt och vacker, 51cm lång flicka på 3820g.
Klart det bästa jag vart med om i hela mitt hittils levda liv.
Som att bevittna ett mirakel...
Hon är så söt och ska heta Leia.
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Stort grattis mannen!
iDon't care about your problems.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Grattis igen.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Schysst namn, slopa bara den stereotypa frisyren. :P
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
meminus
Posts: 1055
Joined: 2003-01-18 2:02:36
Location: Snål-land
Contact:

Post by meminus »

Grattis! Va roligt :D Hoppas allt går bra!

Lycka till!

edit: fint namn förresten!

Min egen dotter (om och när jag får en) ska heta Pantea ;D
"Varje gång en PC dör får en ängel sina vingar"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
User avatar
Hein
Posts: 1291
Joined: 2002-03-09 19:38:38
Location: Norrland
Contact:

Post by Hein »

Gz...
. .. ... .... ..... ...... ....... ....... ..........
User avatar
Zezo
Posts: 2734
Joined: 2004-01-30 14:34:41
Location: Heaven

Post by Zezo »

Grattis, Leia är ett fint namn =)
MB4.1 / 13.3 / 2.13 / 4GB / 500GB / 9400
A8N-SLI / 4800+ / 2GB / 1TB / X1600Pro
A8N-VM / 3500+ / 2GB / 8TB / 6150
Stop the big brother state. // "Hellre en binär etta än en digital nolla."
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

grattis farsan!
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
xxKRILLE-THE-KILLERxx
Posts: 1318
Joined: 2002-11-03 21:29:46
Location: Västerås

Post by xxKRILLE-THE-KILLERxx »

Har den äran!
Guybrush: If I gave you your arm back, what would you do with it?
Murray: I'd terrorize the South Seas! I'd torture the living! I'd demolish the...er... What I meant to say was, I'd use it to pet kittens.
Guybrush: Nope. You blew it.
Murray: Drats.
User avatar
Act
Posts: 614
Joined: 2005-12-04 17:52:35
Location: Vimmerby

Post by Act »

Gratulerar !
Carpe Diem
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

GRATTIS!
Hoppas allt går bra :)
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

@-_-@

Congrats!
#mac.se @ EFnet
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Anzy wrote:Lite fult att bumpa upp en gammal tråd, men tänkte bara berätta att igår blev jag då pappa! :D
Måndag 07:41 födde min sambo en välskapt och vacker, 51cm lång flicka på 3820g.
Klart det bästa jag vart med om i hela mitt hittils levda liv.
Som att bevittna ett mirakel...
Hon är så söt och ska heta Leia.
Det är ett mirakel.
Att hålla sitt första barn i händerna är en upplevelse som knappt går att beskriva.
Jag vet inte varför jag började gråta när jag höll i barnet men det kändes bara så just då.
Nu har jag tre stycken.
Sist jag grät var när minsta grabben lyckades hälla potatismjöl över laptopen, den stod på köksbordet :o
Som tur gick det att dammsuga upp - den fungerar i alla fall ;D
Post Reply