Skapa ett Webbspel
- Dreamblade
- Posts: 365
- Joined: 2002-03-08 12:27:06
- Location: Jönköping Småland
- Contact:
Skapa ett Webbspel
Jag ska börja med att säga att denna tråden hamnade här efter som det mest handlar om webbprogrammering. Jag har länge gått och funderat på att göra ett spel, jag har ritat lite ritningar på systemet och så. det jag har tänkt är ett bil tycoon online spel. Nu undrar jag om det finns någonn eller några som vill vara med att bygga detta spel. Jag kommer stå för det mesta inom programmeringen, det kommer bli .met med c# kod. det jag är mest intresserad av är grafiker och ide hjälp men oxo lite kodande. är ni intreserade så pm:a mig
Allt är ok bara det är snyggt
- Dreamblade
- Posts: 365
- Joined: 2002-03-08 12:27:06
- Location: Jönköping Småland
- Contact:
Re: Skapa ett Webbspel
Har ni någon annan rolig ide som man kan bygga som tycoon spel så är jag intresserad
Allt är ok bara det är snyggt
Har börjat lite smått på ett spel som ska handla om en liten stad, där varje spelare börjar med en liten yta där de kan bygga byggnader osv, för att sedan köpa mer och mer land. Mitt mål är att det ska finnas så lite regler som möjligt, dvs att objekt ska inte ha specifika priser utan de ska automatiskt bestämmas av tillgång/efterfrågan t.ex.
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.
Låter som Second Lifexerxes wrote:Har börjat lite smått på ett spel som ska handla om en liten stad, där varje spelare börjar med en liten yta där de kan bygga byggnader osv, för att sedan köpa mer och mer land. Mitt mål är att det ska finnas så lite regler som möjligt, dvs att objekt ska inte ha specifika priser utan de ska automatiskt bestämmas av tillgång/efterfrågan t.ex.
http://secondlife.com/
#mac.se @ EFnet
- Dreamblade
- Posts: 365
- Joined: 2002-03-08 12:27:06
- Location: Jönköping Småland
- Contact:
Skriver det i php med mysql som databas. Än så länge är det långt ifrån spelbart.Dreamblade wrote:Låter coolt hojta till sen när man kan börja spela. vilket språk skriver du det med
Detta är det som är klart/nästan klart:
- Kartor, både i makroskala(hela världen, 16x16 tomter), och mikroskala(en tomt, 16x16 rutor)
Förflyttningsalgoritm, var svårare än jag trodde, efterssom det är rutor som skiljs åt av vägar(av olika kvalitè) så krävdes det en del jobb.
Objekt, kan vara byggnader, djur/människor, transportmedel, vapen osv. Objekten kommer vara ordnade i en trädstruktur; t.ex. kan en bil innehålla två personer som vardera har ett svärd och en låda mat, alla dessa föremål har storlek och massa, vilket påverkar hastighet och vad som kan bära vad.
Inloggningssystem och in-game PM.
Ett fönstersystem för att kunna ha överblick över många olika objekt samtidigt. Fungerar som ett vanligt fönster i windows ungefär.
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.