64bits schlagertråd

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Precis, de skulle skickat någon bättre inte Carola som alla old timers röstade på, Carola är bara dålig. Poodles hade knäckt. Hoppas aldrig mer Carola får representera sverige i ett SchlagerEM.
User avatar
SWEDISH_-_M@SSACRE
Posts: 166
Joined: 2005-10-19 16:12:22

Post by SWEDISH_-_M@SSACRE »

Hahaha, det är så gôtt när man får rätt, folk bara tittade på mig när jag lirade denna låten för cirkus 2-3 veckor sedan, öööh kan du lira schlager nu, nåt bra. - Denna kommer vinna, aldrig i helvete svarade dom flesta, eller hur?

NU får man verktyget som täpper igen käften på hela schlagerträsket!

harru nån lena, eller carola, nej men jag har LORDI!

hahahah

Klockrent!

Förövrigt var carola svinbra, hon sjung bäst och såg dessutom bäst ut av alla!

Oavsett vad folk har att säga om hennes person så är hon en fantastiskt duktig artist.

Detta var det bästa som kunde hända, röra runt i grytan så det bara smäller om det, dålig stil att folk buade dock!

hade någon annan sunklåt vunnit så hade det blivit stående ovationer!

Kan man komma från sverige och rappa på franska så kan man lira finsk hårdrock!

Inse faktum, schlager och eurovision är bara ett kommersiellt jippo, har inget med god musik att göra, tills LORDI bevisade motsatsen!

Yesss

Grattis finland till en välförtjänt seger!

/S
Last edited by SWEDISH_-_M@SSACRE on 2006-05-21 3:45:41, edited 2 times in total.
INTEL CORE DUO 2 @ 3.0
ASUS P5W DH DELUXE
X1900XT "Crossfire" DUAL
CORSAIR 2048
XFI FATAL1TY
User avatar
sleepr
Posts: 255
Joined: 2004-12-22 21:09:26
Location: Island?

Post by sleepr »

SWEDISH_-_M@SSACRE: Cheers mate! ;)
Somliga har ett liv, andra gifter sig.
User avatar
SWEDISH_-_M@SSACRE
Posts: 166
Joined: 2005-10-19 16:12:22

Post by SWEDISH_-_M@SSACRE »

U2 bro! ;D

l8tr

/S
INTEL CORE DUO 2 @ 3.0
ASUS P5W DH DELUXE
X1900XT "Crossfire" DUAL
CORSAIR 2048
XFI FATAL1TY
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

schlagern är död
schlagern är död
findlan har vunnit
schlagern är död

Så skallade segerropen på kårhuset ikväll. Det som känns tragiskt är att ett finskt bidrag ligger värmare om hjärtat än vad något svenskt någonsin gjort i melodifestivalen.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

egar wrote:Bara så att ni vet så är inte Lordi något ESC-jippo utan det är ett RIKTIGT hårdrocksband som har släppt flera (tre) skivor innan ESC. Lordi är för 2000-talet vad Kiss var för 1970-talet. Och ja, de har alltid på sig sina scenkläder när det gäller pressmöten och liknande. Man får inte se dem utan smink i Lordi-sammanhang.
Ska först säga att, ok de va väl bra att nått annorlunda vann för en gångs skull... Eller så inte, för det är väl alltid nästan så att röster hamnar "fel i våra ögon sett" och något annorlunda bidrag från longtbortistan tar hem segern genom röstfusk... ;D

Lordi är inte bra!
Lordi är inte vad Kiss var för -70, -80 och (delar av)-90 talet.
(Ok, dom är utklädda, men hur många band finns det inte som drar på sig maskeradkläder nuförtiden? Må så vara att dom håller samma töntighet i sång och spektakel som Kizz, men Kizz gör det iaf med stil och finess.. ;D ...Sett dom live...)
3 skivor på 6 år, ok det är ju väldans bra!? ::)
(Jag har då aldrig hört talas om dom före detta års Schlagerjippo)
User avatar
Xerbee
Posts: 1491
Joined: 2004-01-11 21:24:20
Location: Göteborg

Post by Xerbee »

Anzy wrote: (Jag har då aldrig hört talas om dom före detta års Schlagerjippo)
Dom spelar som förband ganska mycket, kanske skulle du gå på någon konsert om du nu lyssnar på hårdrock?


Verkar som somliga inte riktigt förståt ännu att det INTE är schlager längre utan en vanlig "song contest"
Life, loathe it or ignore it, you can't like it.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Lordi är som GWAR fast minde konsekventa och med inte lika roliga låttexter. Men helt klart tycker jag att de var värdiga segrare. Sverige skickar In Flames nästa år månne?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Stuggi
Posts: 1157
Joined: 2005-02-24 20:04:04
Location: Jakobstad, Finland

Post by Stuggi »

ADiS wrote:
lither wrote:
ADiS wrote:hahaha jobbigt för carola, hon hamnade inte så bra, hahah vilken jävla sopa.
Du är bara pinsam. Jag delar nog "väx upp"-åsikten med många här.
Behövs inte, det är ni svenskar som är pinsamma. Av alla röster som mättes upp på SVT så svarade 26%:
Katastrof - vi borde ha skickat BWO istället!

Räcker gott och väl.
Är du finne eller när du säger NI svenskar?

Och jag tycker nog själv att vi förtjänade detta, det var nämligen 40:de gången vi ställde upp i ESC, och första gången vi vann!
Main: A64 3800+ Venice med AC Freezer 64 Pro | 1 Gb RAM | X850XT/2HDTV med Zalman VF700-Cu | 4x 250 Gb WD Caviar SataII
Laptop: Hp Nx6125 | Amd Turion ML-32 1,8 Ghz | 512 Mb RAM |Radeon X300 | 60 Gb
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Det var coolt, Finland vågade satsa på något som inte var det allra mest slätstrukna man kan tänka sig, och de vann. Skitkul.
Sen att de inte någonsin har funderat över hur de ska finansiera att hålla en schlagerfinal är ju lite roligt.

Att sverige tog sig ur kvaltävlingsskiten tycker jag är seger nog för Carola. Hon borde vara stolt att hon inte skämde ut Sverige, såsom senare års deltagare gjort.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
liger
Posts: 660
Joined: 2005-09-22 17:07:04

Post by liger »

Jag blev lite chockad när jag såg monstrarna vinna, skulle aldrig kunna tänka ut det. Om jag ska vara ärlig räknade jag med att dessa skulle hamna någonstans vid slutet av listan.

Om dessa vann i år undrar jag verkligen vilka som kommer göra det nästa år. Hoppas att det inte blir värre då.

Grattis Finland, iaf.
x-axeln vs y-axeln
User avatar
Ibis
Posts: 814
Joined: 2002-03-08 15:07:11
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ibis »

wille wrote:Så skallade segerropen på kårhuset ikväll. Det som känns tragiskt är att ett finskt bidrag ligger värmare om hjärtat än vad något svenskt någonsin gjort i melodifestivalen.
Men sverige har aldrig skickat ett gäng hårdrockande monster. Är nog mer bizarrheten av det i schlagersammanhang som fått många att jubla, än att de verkligen tyckte låten skulle vinna etc.

Och tror nog ABBA hade bättre stöd av svenska folket än Lordi hade :P
Big_Bird wrote:Ibis, om jag inte vore så jävla hetrosexuell skulle jag kyssa dig dirket på munnen. Men det säger jag bara för att det är nyårsafton och jag är full som ett dretsvin.
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Big_Bird wrote:Sverige skickar In Flames nästa år månne?
Norge skickar valfri blackmetal band och tyskland skickar Rammstein?

Lordi hade kanske fått min röst i tävlingen om den där tjejen vid synten hade hållit tyst, hennes röst smekte mina öron som en rostig skalpell i ljumsken. Istället fick ingen min röst utan det blev som det blir varje år man kollar på ESC, man skrattar åt de sämsta :-/
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Stuggi wrote:
ADiS wrote:
lither wrote:
ADiS wrote:hahaha jobbigt för carola, hon hamnade inte så bra, hahah vilken jävla sopa.
Du är bara pinsam. Jag delar nog "väx upp"-åsikten med många här.
Behövs inte, det är ni svenskar som är pinsamma. Av alla röster som mättes upp på SVT så svarade 26%:
Katastrof - vi borde ha skickat BWO istället!

Räcker gott och väl.
Är du finne eller när du säger NI svenskar?
Näeduuu, jag är bosnier.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
xX
Hedersbit
Posts: 1576
Joined: 2002-03-10 15:19:53
Location: Stockholm

Post by xX »

Hipshot wrote:Tur att inte Carola placerade sig nått vidare, kan vi slippa denna pest till människa nu tro? Eller måste alla 40-talister dö först?
Vi kan ju alltid hoppas att hon blev rejält knäckt, och istället fortsätter med det hon egentligen är bäst på: att predika ;D

http://media.putfile.com/Carola-talar-i-tungor63
fredo
Posts: 258
Joined: 2005-10-03 16:07:54
Location: Nässjö

Post by fredo »

Grattis Finland och Lordi, ni var solklart bäst och det var en välförtjänt seger!
Lordi kanske ändå inte riktigt är min typ av min musik, men definitivt mycket bättre än den kitschiga halvfabrikats-pop som brukar dominera i ESC.

Annars tycker jag att det var ett dåligt melodifestivalår i år. Bitvis nästan freakshow. Jag menar Armenien, Island, Litauen och inte minst Storbritannien... urdåligt. Norges bidarg var ett riktigt sömnpiller... Godkänt får Finland, Sverige, Bosnien-Hercegovina och antagligen några till som jag redan hunnit glömma.

Och så detta med "kompisröstning". Tycker det var mer uppenbart i år än någonsin tidigare. Avskaffa folkröstningen och återinför jurygrupperna, både i den svenska festivalen och den internationella! (Även om jag tvivlar på att det kommer att hindra ex. Grekland och Cypern från att ge varandra 12:or år efter år)

Carola får som sagt godkänt, men jag kan ändå inte låta bli att tänka varje gång hon sjunger låten att den egentligen handlar om Jesus eller nåt. Tycker Carola börjar spåra ur mer och mer, hon kanske har gått med i Livets Ord igen... Gillar inte heller att hon springer runt med stora religiösa symboler målade på sig på scen, när hon representerar Sverige tycker jag hon ska vara religions-neutral.

Ja det var min åsikt... Kul att Lordi vann, det ger hopp om bättre melodifestivaler i framtiden.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Anzy wrote:
egar wrote:Bara så att ni vet så är inte Lordi något ESC-jippo utan det är ett RIKTIGT hårdrocksband som har släppt flera (tre) skivor innan ESC. Lordi är för 2000-talet vad Kiss var för 1970-talet. Och ja, de har alltid på sig sina scenkläder när det gäller pressmöten och liknande. Man får inte se dem utan smink i Lordi-sammanhang.
Ska först säga att, ok de va väl bra att nått annorlunda vann för en gångs skull... Eller så inte, för det är väl alltid nästan så att röster hamnar "fel i våra ögon sett" och något annorlunda bidrag från longtbortistan tar hem segern genom röstfusk... ;D

Lordi är inte bra!
Lordi är inte vad Kiss var för -70, -80 och (delar av)-90 talet.
(Ok, dom är utklädda, men hur många band finns det inte som drar på sig maskeradkläder nuförtiden? Må så vara att dom håller samma töntighet i sång och spektakel som Kizz, men Kizz gör det iaf med stil och finess.. ;D ...Sett dom live...)
3 skivor på 6 år, ok det är ju väldans bra!? ::)
(Jag har då aldrig hört talas om dom före detta års Schlagerjippo)
Jag formulerade mig nog lite fel ovanför. Vad jag menade var att Lordi är vår tids motsvarighet till Kiss eftersom båda banden lirar popmusik med lite hårdare gitarrer samtidigt som de har en stor scenshow och klär ut sig. Lordi tar det bara vidare ett snäpp för att inte vara alldeles för uppenbara Kiss-kopior.

Och vad menar du med att det är dåligt med tre skivor på sex år? Förstår inte resonemanget. Hellre tre bra skivor på sex år än sex pissiga skivor på lika många år.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
pimen

Post by pimen »

Jag tycker allvarligt talat att litauens bidrag var bra(bäst?), men finland var förtjänta av segern pga en sjukt bra image...
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Jag gillade också Litauen. Jag kan verkligen se framför mig hur sex jobbarkompisar bara bestämde sig för att göra något helt crazy ihop...
User avatar
Yoggin
Posts: 239
Joined: 2004-08-10 0:15:16
Location: Dorotea
Contact:

Post by Yoggin »

egar wrote:Jag formulerade mig nog lite fel ovanför. Vad jag menade var att Lordi är vår tids motsvarighet till Kiss eftersom båda banden lirar popmusik med lite hårdare gitarrer samtidigt som de har en stor scenshow och klär ut sig. Lordi tar det bara vidare ett snäpp för att inte vara alldeles för uppenbara Kiss-kopior.

Och vad menar du med att det är dåligt med tre skivor på sex år? Förstår inte resonemanget. Hellre tre bra skivor på sex år än sex pissiga skivor på lika många år.
Det går inte att dra en liknelse mellan Lordi och Kiss enbart för att lordi har masker och kiss hade smink. Det finns inga som helst likheter i deras musik och Lordi kommer aldrig att kunna jämföra sig med Kiss på något sätt.
There's a thin line between sanity and insanity, and I think I just snorted it.

AMD Athlon x2 4200+ @ 2.2Ghz : Asus A8N-Sli : Corsair PC3200 2x512MB : Leadtek 7800GT 256MB
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Yoggin wrote:
egar wrote:Jag formulerade mig nog lite fel ovanför. Vad jag menade var att Lordi är vår tids motsvarighet till Kiss eftersom båda banden lirar popmusik med lite hårdare gitarrer samtidigt som de har en stor scenshow och klär ut sig. Lordi tar det bara vidare ett snäpp för att inte vara alldeles för uppenbara Kiss-kopior.

Och vad menar du med att det är dåligt med tre skivor på sex år? Förstår inte resonemanget. Hellre tre bra skivor på sex år än sex pissiga skivor på lika många år.
Det går inte att dra en liknelse mellan Lordi och Kiss enbart för att lordi har masker och kiss hade smink. Det finns inga som helst likheter i deras musik och Lordi kommer aldrig att kunna jämföra sig med Kiss på något sätt.
Det är jättelätt att dra en jämförelse mellan banden. Båda spelar popinfluerad hårdrock och har (hade när det gäller Kiss) en mystisk aura kring sig. Sedan att banden inte låter det minsta lika varandra har inget med saken att göra.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Yoggin wrote:Det går inte att dra en liknelse mellan Lordi och Kiss enbart för att lordi har masker och kiss hade smink. Det finns inga som helst likheter i deras musik och Lordi kommer aldrig att kunna jämföra sig med Kiss på något sätt.
Så banden kan inte påminna om varandra på andra sätt förutom rent musikaliskt? Deras scenklädsel är enligt mig en vidareutveckling av Kiss klädsel. Sedan att de sjunger poppig hårdrock gör väl att de faktiskt har likheter i musiken?
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Xerbee
Posts: 1491
Joined: 2004-01-11 21:24:20
Location: Göteborg

Post by Xerbee »

Lite roligt att Lordi hade med en som var sminkad som någon i kiss på scenen också :)
Life, loathe it or ignore it, you can't like it.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

ADiS wrote:
lither wrote:
ADiS wrote:hahaha jobbigt för carola, hon hamnade inte så bra, hahah vilken jävla sopa.
Du är bara pinsam. Jag delar nog "väx upp"-åsikten med många här.
Behövs inte, det är ni svenskar som är pinsamma. Av alla röster som mättes upp på SVT så svarade 26%:
Katastrof - vi borde ha skickat BWO istället!

Räcker gott och väl.
Jag säger inte att Carola är bra, jag säger bara att din attityd är förbaskat jävla löjlig.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Yoggin
Posts: 239
Joined: 2004-08-10 0:15:16
Location: Dorotea
Contact:

Post by Yoggin »

wille wrote:Så banden kan inte påminna om varandra på andra sätt förutom rent musikaliskt? Deras scenklädsel är enligt mig en vidareutveckling av Kiss klädsel. Sedan att de sjunger poppig hårdrock gör väl att de faktiskt har likheter i musiken?
Deras scenkläder är ju mycket mer influerade av Gwar än av kiss på alla sätt. Sedan att dom tillhör samma "genre" inom musiken gör ju inte att dom liknar Kiss. Tycker inte dom album som Lordi släppt har liknelser med Kiss om man jämför sången och musiken.
There's a thin line between sanity and insanity, and I think I just snorted it.

AMD Athlon x2 4200+ @ 2.2Ghz : Asus A8N-Sli : Corsair PC3200 2x512MB : Leadtek 7800GT 256MB
Post Reply