Slappyradio is created ;)

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Slappyjoe wrote:håller med,är det verkligen så farligt om man sänder lite för skojs skull?
ska ju inte sända dygnet runt direkt.
Strikt sett är det ju inte ett lagbrott förrän du åker fast. Så kör på.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Efter att ha skrivit en bunt STIM-rapporter så kan jag inte direkt påstå att jag är mer välvilligt inställd till organisationen än tidigare. Men de har lagen på sin sida.
De ber om specifik information men behandlar den oftast bara generellt.

Kör på till du åker fast och hoppas att du slipper lindrigt undan.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
xxKRILLE-THE-KILLERxx
Posts: 1318
Joined: 2002-11-03 21:29:46
Location: Västerås

Post by xxKRILLE-THE-KILLERxx »

Slappyjoe wrote:sen jag gick med i 64bit så tycker jag att forumet har blivit torrare o torrare.
;)
Guybrush: If I gave you your arm back, what would you do with it?
Murray: I'd terrorize the South Seas! I'd torture the living! I'd demolish the...er... What I meant to say was, I'd use it to pet kittens.
Guybrush: Nope. You blew it.
Murray: Drats.
User avatar
Slappyjoe
Posts: 891
Joined: 2005-08-19 16:23:32

Post by Slappyjoe »

hittade lite info om shoutcast:

What is SHOUTcast?


SHOUTcast is a free-of-charge audio homesteading solution. It permits anyone on the internet to broadcast audio from their PC to listeners across the Internet or any other IP-based network (Office LANs, college campuses, etc.).

SHOUTcast's underlying technology for audio delivery is MPEG Layer 3, also known as MP3 technology. The SHOUTcast system can deliver audio in a live situation, or can deliver audio on-demand for archived broadcasts.

kolla själva http://www.shoutcast.com/support/docs/d ... out=normal
| Q6600@3ghz
| EVGA 780i sli
| 9800GTX
| 2GB OCZ 1066mhz sli ready
| 320GB
User avatar
Slappyjoe
Posts: 891
Joined: 2005-08-19 16:23:32

Post by Slappyjoe »

Tossefar wrote:
Slappyjoe wrote:sen jag gick med i 64bit så tycker jag att forumet har blivit torrare o torrare.
;)
mm jättekul. *suck*
| Q6600@3ghz
| EVGA 780i sli
| 9800GTX
| 2GB OCZ 1066mhz sli ready
| 320GB
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Slappyjoe wrote:hittade lite info om shoutcast:

What is SHOUTcast?


SHOUTcast is a free-of-charge audio homesteading solution. It permits anyone on the internet to broadcast audio from their PC to listeners across the Internet or any other IP-based network (Office LANs, college campuses, etc.).

SHOUTcast's underlying technology for audio delivery is MPEG Layer 3, also known as MP3 technology. The SHOUTcast system can deliver audio in a live situation, or can deliver audio on-demand for archived broadcasts.

kolla själva http://www.shoutcast.com/support/docs/d ... out=normal
Och...fortsätt? Vad vill du säga?
Finns inget som säger att allt MP3-format är upphovsrättsskyddat?
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Slappyjoe wrote:hittade lite info om shoutcast:

What is SHOUTcast?


SHOUTcast is a free-of-charge audio homesteading solution. It permits anyone on the internet to broadcast audio from their PC to listeners across the Internet or any other IP-based network (Office LANs, college campuses, etc.).

SHOUTcast's underlying technology for audio delivery is MPEG Layer 3, also known as MP3 technology. The SHOUTcast system can deliver audio in a live situation, or can deliver audio on-demand for archived broadcasts.

kolla själva http://www.shoutcast.com/support/docs/d ... out=normal
Dock så säger ju svensk lag att du måste betala pengar till STIM om du sänder upphovsrättsskyddad musik.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Slappyjoe wrote:hittade lite info om shoutcast:

What is SHOUTcast?


SHOUTcast is a free-of-charge audio homesteading solution. It permits anyone on the internet to broadcast audio from their PC to listeners across the Internet or any other IP-based network (Office LANs, college campuses, etc.).

SHOUTcast's underlying technology for audio delivery is MPEG Layer 3, also known as MP3 technology. The SHOUTcast system can deliver audio in a live situation, or can deliver audio on-demand for archived broadcasts.

kolla själva http://www.shoutcast.com/support/docs/d ... out=normal
Jag kontrar:

http://tinyurl.com/h5mdt

Men vad gör väl det, du kommer ju knappast att sluta och jag förstår dig.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Koukou
Posts: 253
Joined: 2003-03-07 13:01:44

Post by Koukou »

egar wrote:
Koukou wrote:När det är(var?) radio balule så klagade då inga ::)
Men sänder de upphovsrättsskyddat material?
Mjo, brukar väl ha låttävlingar osv.

Förut iaf, har inte lyssnat på skräpet på ett bra tag. Dom kanske betalar in pengar till STIM som alla andra gör nu.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Radio Balule är det bästa som hänt nätradio. Men de kör så sällan, så STIM vet aldrig när de ska jaga dem.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
phade
Posts: 481
Joined: 2005-01-24 18:53:00
Location: Södermalm - Stockholm
Contact:

Post by phade »

Slappyjoe wrote:tror ärligt att det inte är nån som gör som använder shoutcast
När vi körde falkoRadio på den gamla goda tiden så betalade vi till STIM, tror att det var 100:- i månaden som vi skickade över. Det var tider det.
ATHLON 2400@3800+|ASUS A8N-SLI DELUXE|ATI RADEON X850XT|2x512 KINGSTON PC3200@200MHz|MAXTOR 6B200M0 200GB|SEAGATE BARRACUDA 400GB

"What we experience, is not nature itself but nature according to our method of questioning." - Werner Heisenberg
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Andrej wrote: Som det har påpekats på senare tid på detta forum, det är olagligt. Bara för att ingen annan följer lagen så blir inte det du gör lagligt.
Som förbudet att gå mot "Röd gubbe". Alla gjorde det. Det blev en lagändring. Nu får vem som helst gå mot rött. Alla är glada.
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

Dissident wrote:
Slappyjoe wrote:sen jag gick med i 64bit så tycker jag att forumet har blivit torrare o torrare.
Oavsiktlig humor när den är som bäst.
:P



Angående 64bits "torrhet" så är det väl svårt att lägga sig på en bra nivå som inte är för torr, nitisk, humorlös, etc. och inte för slapphänt och tillåter för mycket dumheter, trams, etc.
Framförallt är det väldigt svårt att ha regler och bedömningar som passar alla.

Sen är det ju inte enbart Axman och moderatorerna som sätter ribban utan även användarna.
Som en trivsel grej så kan man ju ge den som postar "the benefit of doubt". Alltså att inte utgå från att alla gör olagligheter i tveksamma fall (eller åtminstånde låta bli att uttrycka dessa "du är säkert en liten pirat"-aktiga kommentarerna).


Hursomhelst. Lite synd att jag inte upptäckte tråden medans du fortfarande sände. Hade varit kul att se vad du hade att komma med. :)
Post Reply