Lös till portion ?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Najze wrote:Är det så hemskt att slänga dosan då? Det gjorde jag till slut för det var fasen inge vidare med lös.
Helt rätt, lös är otroligt äckligt och majoriteten av dom som snusar lös brukar se ut som om dom tillhör kopprofagernas skara, med skit under naglarna.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Andrej wrote:
Najze wrote:Är det så hemskt att slänga dosan då? Det gjorde jag till slut för det var fasen inge vidare med lös.
Helt rätt, lös är otroligt äckligt och majoriteten av dom som snusar lös brukar se ut som om dom tillhör kopprofagernas skara, med skit under naglarna.
Hehe.. Vet inte, men tycker inte alls det är samma "goa" smak.
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

En billig variation på pris mater som alla körde med här där jag bor då vi var små och inte kunde baka var att såga av en mindre plast spruta. Ja altså en som doktorerna har fast utan nål. Såga av den längst nere bara så har du en prima 100ml pris :P bara å skölja rent a använda fler ggr. :P

Vi exprimenterade även med större sprutor och tillslut hade en person rekordet på 1. 1/3 dosa. Det såg inte trevligt ut i hans käft kan ja lova!!!
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

Är som jag skrev tidigare tror jag, mer kraft i lös och man kan göra i vilken storlek man vill vilket jag tycker är ett +, - är såklart att det kletar på allt man rör vid efteråt och får gula fingrar som luktar rent utav skit äckligt efter ett tag. Men är så smidigt med portion då man kan ta en prilla på mindre än 10 sek om man har bråttom. Nä, har lös dosan som reserv och håller mig till portion.
The town where i was born...
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

AntzZ| wrote:Men är så smidigt med portion då man kan ta en prilla på mindre än 10 sek om man har bråttom. Nä, har lös dosan som reserv och håller mig till portion.
Mer än 10 sek för att knåda en snus? ;D
Max 3 sek..ett snabbt dopp i dosan och greppa en lagom hög mellan pekfinger och tumme åsså in under läppen. :P
Nä, håller mig till lös och har portion som reserv.
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

Då lägger sig allt på tänderna och är inte trevligt direkt. Men samtidigt är jag ingen erfaren "kramare". btw, har skruf tranbär portion slutat säljas ? Står inget på deras sida men i 3 butiker säger som antingen att dom är slut eller att dom har slutat att sälja dom i sin butik.
The town where i was born...
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

Skruf är väl ingen jättehit, så ja den kan absolut ha försvunnit ur sortementet. :)
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

klämmer till 3 gånger stoppar in en lös ...mums
portion är jag inte förtjust i
enda gången jag använder det är om jag skruvar dator
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

Kan man konsten att hantera lös så blir det inte äckligt, bara att öva och åter öva. Bättre smak i lös :)

Sen tror jag det är mer nikotin i portion. Om man kolla Skruf Stark är det 10% nikotin extra i lös och 35% portion.

Fast egentligen ville jag bara säga att jag varit utan snus i snart 3 dagar :)
我思う、ゆえに我あり
User avatar
Cymorph
Posts: 13
Joined: 2006-04-30 1:55:10
Location: Sverige

Post by Cymorph »

Tjoho.
Tycker du ska slänga dosan, lös är inget vidare imo.
Oft: Kommer ihåg när jag testade lös för första gången, innan jag var beroende, och jag "bakade" till en redig j*vel och satt och kollade på tv, skulle på toaletten så jag reste mig upp och fick en sådan "nikotin-kick"-anfall och trillade, haha, det var inte att leka med.
Sorry för offtopic, men alltid lika roligt att läsa, haha.
General Portion snusare
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

"och jag "bakade" till en redig j*vel" Haha dagens :P
The town where i was born...
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

lössnus ger bara otäcka minnen till dåliga fyllor
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Stuggi
Posts: 1157
Joined: 2005-02-24 20:04:04
Location: Jakobstad, Finland

Post by Stuggi »

En av mina vänner böt just till portion eftersom han tyckte det var så jävla svårt att baka dem då han var i fyllan :D
Main: A64 3800+ Venice med AC Freezer 64 Pro | 1 Gb RAM | X850XT/2HDTV med Zalman VF700-Cu | 4x 250 Gb WD Caviar SataII
Laptop: Hp Nx6125 | Amd Turion ML-32 1,8 Ghz | 512 Mb RAM |Radeon X300 | 60 Gb
Post Reply