Kartläggning av farliga områden i Stockholm

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

Ghlargh wrote:1. Gå hem innan krogarna stänger.
Jo tack och av flera anledningar.
Skippar du "kvart i tre" -raggen så slipper du dessutom ha ångest dagen efter.
Parental Advisory - Explicit Content
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Områden du ska se upp för: Rinkeby, Alby, Tensta, Rissne, Husby, Hallunda, Fittja (f*tta hihi), Bredäng, Skärholmen, Vårby, Vårby Gård, Masmo.

I princip alla ställen längs röda linjen efter Bredäng, och alla stationer på blå linjen efter Västra skogen med undantag för Kista och Solna Centrum.

Det är väl de ställerna där det finns risk att bli rånad av diverse turkar :P

EDIT: Talar med egen erfarenhet, då jag blivit hotad ett antal gånger när jag besökt diverse områden förr. Sen har turkarna alltid glott på mig med en skum min som "vadfan gör den här jävla svennen här?" ungefär känns det som. Sen att man blev rånad av turkar gör ju inte min inställning mot dem bättre :P
Last edited by enix on 2006-06-03 10:50:33, edited 1 time in total.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
Gnadde
Posts: 143
Joined: 2002-07-08 21:08:50
Location: Angered

Post by Gnadde »

Men måste du absolut bo i Stockholm om du nu är så skitskraj? Kan du inte göra det du ska göra där i någon lite mindre stad?
"Tjo vad det var livat runt holken i lördags"
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Flytta till Årsta. Det är en närförort till södermalm. Det bor mestadels pensionärer där. Området är mycket säkert.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Longstock wrote:[...] när jag var 10 eller 11 år råkade jag och en kompis av misstag stanna kvar på Skarpnäcks tunnelbanestation så tåget han åka. Jag var livrädd att det skulle komma fram en invandrare med kniv och hugga oss. Jag hade aldrig då varit så långt ut på gröna tunnelbanelinjen [...]
Ja du, det säger väl mer om dig än vad det säger om Skarpnäck?

För övrigt så är det så att våldsbrotten i innerstaden nästan alltid sker i samband med alkohol och efter att ha jobbat nätter, såväl helger som vardagar i två år precis vid korsningen av Folkungagatan och Götgatan så vet jag att innerstads fyllebråk är väldigt, väldigt lätta att avstyra. Visst bjuder de fulla 25-35 åriga kosmetiskt tränade dräggen upp till dans varannan minut, men ett enkelt nej avstyr deras vilja att slåss med dig.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Rejs
Posts: 694
Joined: 2005-10-07 17:12:13
Location: Nybro
Contact:

Post by Rejs »

Andrej wrote:Ja du, det säger väl mer om dig än vad det säger om Skarpnäck?

För övrigt så är det så att våldsbrotten i innerstaden nästan alltid sker i samband med alkohol och efter att ha jobbat nätter, såväl helger som vardagar i två år precis vid korsningen av Folkungagatan och Götgatan så vet jag att innerstads fyllebråk är väldigt, väldigt lätta att avstyra. Visst bjuder de fulla 25-35 åriga kosmetiskt tränade dräggen upp till dans varannan minut, men ett enkelt nej avstyr deras vilja att slåss med dig.
Det låter som tipset att snacka om att man är gravid eller har mens när en tjej blir våldtagen...
Immortelle: Windows XP Pro » MSI K8N Platinum » AMD Athlon 64 +3800X2 » Gainward 6800GT » Western Digital Caviar 120GB + 200GB » Chieftec Mesh 400W
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Rejs wrote:Det låter som tipset att snacka om att man är gravid eller har mens när en tjej blir våldtagen...
Nej, det låter som tipset att inte börja bråka med någon som vill bråka med en, utan att istället undvika bråket.

Sen är jag medveten att på grund av någon medfödd, genetisk och mental underlägsenhet så finns det människor som gärna själva slåss på fyllan. Det handlar om att inte vara en av dom.

Jag kan dessutom tillägga att det här tipset handlar om att man inte skall vara en jävla idiot, att inte gå offentligt ut med det faktum att man är sämst, för att slåss på fyllan är ett definitivt tecken på en riktig undermänniska.


Tillägg: Folk som slåss på fyllan är i min mening avskum, mänskligt avfall.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
kaufman
Posts: 424
Joined: 2005-12-22 14:22:32

Post by kaufman »

übermensch wrote:
Kaufman wrote:Somsagt ""Akta dig för tensta, rinkeby, alby, husby.""

Några i min klass gick lite efter själva klassen på väg hem efter att ha badat i husbybadet. De blev påhoppade och misshandlade.

*** Detta hände en helt vanlig onsdag klockan 15:00 på dagen

Ett tipps du kan få när du är ute sent är att: inte se rädd ut (då ser "de" inte dig som ett offer) och betee dig normalt helt enkelt.

Jag går genom husby rätt ofta, visserligen mest mitt på dagarna men även nån kväll har det hänt. Mest "hotfulla" jag var med om var ett ungdomsgäng som ville att jag skulle köpa ut cigg åt dem. Nekade dem, kom med en dålig ursäkt och de var väl kanske inte förstående men inte direkt hotfulla. Däremot hade de kanske varit det om jag verkat rädd från början.

Nu vet jag inte vad som hände dina klasskpompisar, men är man "vuxen" , inte går ensam där om nätterna och är åtminstone lite diplomatisk när man konfronteras med ungdomsgäng så är det nog inget man behöver oroa sig extra för.

Det som hänt den senaste tiden i Husby har verkat vara interna uppgörelser. Är iofs inte sådär jätteinsatt, så jag kan ju ha fel. Den händelsen du beskrev, var det samma man kunde läsa om i tidningen? Rinkebyungdomar som åkt till husby för bråk dvs.
Ja, det var det som det stod om i tidningen och jag kan försäkra dig om att det inte var interna uppgörelser...

Detta var mitt på dagen.
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Kaufman wrote:
übermensch wrote:
Kaufman wrote:Somsagt ""Akta dig för tensta, rinkeby, alby, husby.""

Några i min klass gick lite efter själva klassen på väg hem efter att ha badat i husbybadet. De blev påhoppade och misshandlade.

*** Detta hände en helt vanlig onsdag klockan 15:00 på dagen

Ett tipps du kan få när du är ute sent är att: inte se rädd ut (då ser "de" inte dig som ett offer) och betee dig normalt helt enkelt.

Jag går genom husby rätt ofta, visserligen mest mitt på dagarna men även nån kväll har det hänt. Mest "hotfulla" jag var med om var ett ungdomsgäng som ville att jag skulle köpa ut cigg åt dem. Nekade dem, kom med en dålig ursäkt och de var väl kanske inte förstående men inte direkt hotfulla. Däremot hade de kanske varit det om jag verkat rädd från början.

Nu vet jag inte vad som hände dina klasskpompisar, men är man "vuxen" , inte går ensam där om nätterna och är åtminstone lite diplomatisk när man konfronteras med ungdomsgäng så är det nog inget man behöver oroa sig extra för.

Det som hänt den senaste tiden i Husby har verkat vara interna uppgörelser. Är iofs inte sådär jätteinsatt, så jag kan ju ha fel. Den händelsen du beskrev, var det samma man kunde läsa om i tidningen? Rinkebyungdomar som åkt till husby för bråk dvs.
Ja, det var det som det stod om i tidningen och jag kan försäkra dig om att det inte var interna uppgörelser...

Detta var mitt på dagen.
Kommer ihåg den artikeln, det är ju hemskt att man inte kan känna sig trygg i dessa förorter som Husby där det är invandrartätt :(
Fan man kan ju inte ens känna sig trygg i Liljeholmen där det sker en massa skit också! :(
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
_tekken_
Posts: 27
Joined: 2005-05-27 14:36:47

Post by _tekken_ »

går man i Hooden 1-2st bara sent på kvällen då Tar man ju Mr Knifey Med sig eller Mr billy clubb ifall det skulle komma några hasch tomtar så kan man basha in skallen på 1av dom så skiter resten ner sig....
fast det är ju bara en massa jobb så riskerar man själv att bli bacon så det är inte mycket till alternativ än att ta bussen eller taxi hem...
Hello
User avatar
Kame_boy
Posts: 591
Joined: 2002-03-08 8:23:28
Location: Chile!
Contact:

Post by Kame_boy »

Beror ju på hur man själv ser ut ^^ Jag känner mig inte särskilt hotad i husby och rinkeby. Iofs så är det lite pirrigt när man ser en 3-4 mörka snubbar med boxar-form stå vid hörnet. Men det har aldrig hänt mig nånting där ^^.
Däremot blir jag livrädd på fredag- och lördagkvällar i typ Täby, innerstan, slussen eller huddinge, eller mer ut mot Bålsta, Kallhäll, Viksjö. Det brukar alltid komma ett gäng fulla svennar me käften full av snus skriker "bira bira bira!!!!" och vill kaxa med allt och alla. Speciellt om man själv är blatte, och speciellt om man är ensam och råkar titta rakt in i någons ögon, eller bara gå för nära någon.

De enda invandrarligisterna jag brukar stöta på brukar inte syssla med annat än att vara jobbiga, och allmänt högljudda, och ibland också kaxiga. Men jag har aldrig sett dom bråka eller misshandla nån.
Så som sagt.. det man ser beror helt på hur man själv ser ut :P
Barton 2500+ @ 2,3 ghz/ 9800pro/ Maxtor 160gb/ Twinmos bh5 1gb /Abit NF7-S
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Det är intressant, själv ser jag svensk nog ut att vara en måltavla för sk. "ligistblattar", men samtidigt utlänsk nog för att vara en måltavla för "svennehororna".
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Andrej wrote:Det är intressant, själv ser jag svensk nog ut att vara en måltavla för sk. "ligistblattar", men samtidigt utlänsk nog för att vara en måltavla för "svennehororna".
Aye...

I Linnéstaden där jag bor är gängen dock föredömligt mångkulturella, så det är möjligt att det egentligen bara utgör en fördel.
Life's a joke, yuk it up.
Bomber3
Posts: 77
Joined: 2006-04-29 22:21:55

Post by Bomber3 »

Hm, när jag var i Stockholm första gången förstod jag varför dom flesta är beväpnade... fan en pygmé i amazonas är stor mot dom ju... Men det är bara fördomar, folk ute på landet är ju mer beväpnade (högaffel, nagelsax, tandpetare och kanske grillpinne)

Jag har inte haft något som helst problem med "gangstaz" eller vad pojkarna kallar sig, har missat sista tåg djävulen till bondvischan ett par gånger och fått tillbringa natten lite här och var men varken brunögat har vidgats eller blivit av med något dom gångerna.

Kanske så att dom är rädda för mig?

Visst en finne på 185cm o 130kg som ser ut som en bondläpp som försöker smälta in i storstaden, kanske beväpnad med fällbar högaffel ala Macguyver style.

Sanningen är att inte bli rädd eller vara högmodig, var trevlig och avslappnad.

Men det är bara jag, har inga problem med att få vänner helt enkelt
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

Post Reply