aktivera virtual desktop i opensuse 10.1 / Gnome

Avdelningen för programmering, nätverk samt alternativa OS.
Post Reply
User avatar
AngryTino
Posts: 496
Joined: 2003-02-06 20:20:07

aktivera virtual desktop i opensuse 10.1 / Gnome

Post by AngryTino »

Som topicen lyder, hur gör man det. En god vän till mig har lagt in opensuse 10.1 samt fixat XGL att funka och det trådlösa nätverket. Nu undrar jag hur fixar jag virtuella skrivbord? i XGL så kan jag snurra på skrivbordet, det är som en 3D kub, har 4 sidor, går att ställa in fler ifall man önskar men trots att man snurrar på kuben så är det en och samma desktop.

I Kororaa Live CD:n under gnome så kunde man också snurra på kuben, men där var varje sida ett eget skrivbord, det fanns i taskbaren 4 st små kuber och när man bytte sida på kuben så skiftade taskbarkuberna också på sig. Tror att ni förstår vad jag syftar på.

MVH
User avatar
derfian
Posts: 472
Joined: 2004-02-13 0:18:46
Location: Dorotea / Linköping
Contact:

Post by derfian »

du har lagt till fler virtuella skrivbord i gnome?
User avatar
AngryTino
Posts: 496
Joined: 2003-02-06 20:20:07

Post by AngryTino »

derfian wrote:du har lagt till fler virtuella skrivbord i gnome?
nja....jag har lagt till fler skrivbord....så när jag klickar på en av dessa 4 skrivbord som finns i taskbaren så skiftar den till det skrivbordet, men det är inte virtuella skrivbord....då alla program som är öppnade i ett skrivbord, är öppnade i de andra 3 fast inte maximerade som i den första, men de finns i taskbaren.
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Post by whiz »

Det är virtuella skrivbord. Hurvida fönster från andra skrivbord syns i Window List är en inställningsfråga.
» the empire never ended
User avatar
AngryTino
Posts: 496
Joined: 2003-02-06 20:20:07

Post by AngryTino »

whiz wrote:Det är virtuella skrivbord. Hurvida fönster från andra skrivbord syns i Window List är en inställningsfråga.
hur ställer man då in att fönster som är öppna i ett skrivbord inte syns i det andra?
User avatar
derfian
Posts: 472
Joined: 2004-02-13 0:18:46
Location: Dorotea / Linköping
Contact:

Post by derfian »

Högerklicka på "window list", preferences, Show windows from current workspace.
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Post by whiz »

Image
Kan vara lite svårt att hitta, så här är en bild :)
» the empire never ended
Post Reply