Licens ?

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Licens ?

Post by AntzZ| »

Hej, skulle spela upp en film fil i wmp, kom upp ett sånt där felmeddelande och jag tryckte stäng, efter det stod det att en ny licens var hämtad och frågade om jag ville säkerhets kopiera mina licenser, gjorde det. Nu undrar jag om licenser kan kosta och isåfall hur ? Jag är 16 och sitter vid en egen dator, inga konto uppgifter i burken osv. Kan säga direkt att det inte var en porr film jag skulle titta på. Är lite orolig bara :-/
The town where i was born...
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Detta med säkerhetskopiering av licenser och att det skulle kosta pengar tvivlar jag nedrans jäkla mycket på. Windows i allmänhet överflöder sin/sina användare med onödig information/rutiner. Kontouppgifter eller ej på datorn, om du hade haft det på datorn och det hade börjat försvinna pengar på kontot så kallar jag det pengarstöld.

Kortfattat: Standard-struntprat i Windows...

(Du läser väl alla licenser till alla program du installerar och följer dom till punkt och prickar? Heh...)
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

Jag vet inte riktigt vad du menar men jag kan skriva tydligt hur jag gjorde/vad som hände.

1. Tryckte på filen.

2. Wmp laddar filen

3. Ruta kommer upp där det står att jag måste ladda ner en licens för att titta på filen.

4. Tryckte NEJ.

5. Ruta kommer upp som säger att wmp måste stängas, varpå jag trycker stäng

6. Ny ryta kommer upp som säger att en ny licens har hämtats till datorn och frågar om jag vill säkerhetskopiera mina tidigare licenser.

7. Trycker JA, wmp stängs och jag slänger filen pga rädsla av virus/pengar.


Kan detta alltså Inte betyda att licensen kostat eller är det helt enkelt från licens till licens ?
The town where i was born...
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Vet inte riktigt, vet bara att av dom 200 låtar jag har på min PC, kräver 0 licens eller annat för att spelas upp...

Däremot har jag fått en låt via MSN M, vet inte varför, men den öppnades via WMP (mitt standard program är jetAudio), och den krävde licens, den hämtade och sedan spelade den upp...

Inte allt för offtopic hoppas jag... ;)
Post Reply