Förstärkare till teleslinga. för inspelning till mp3-spelare

Avdelningen för modifiering samt generell elektronik och teknik.
Post Reply
User avatar
HousePainter
Posts: 23
Joined: 2006-05-16 20:50:16
Location: Halmstad

Förstärkare till teleslinga. för inspelning till mp3-spelare

Post by HousePainter »

jag har en iaudio x5 som jag skulle vilja använda till att spela in tal.
det finns mikrofoner som tar upp ljud via teleslinga. jag har inte hittat någon. har sökt på nätet ett par timmar idag. så vet någon var jag kan få tag på en sådan mikrofon?

nästa fråga. signalen från denna mikrofonen är alldeles för låg för mp3-spelaren. jag fick se en liten dosa som en bekants bekant hade byggt där han hade stoppat in ett AA-batteri + några komponenter för att göra en förstärkare till mikrofonen. vet någon om man kan hitta en liten ritning till en sådan förstärkare.. den innehöll typ en transistor och några kondensatorer och motstånd.

vore tacksam för lite hjälp!
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

men blir det inte bra ljud medspelarens inbygda mic?
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
HousePainter
Posts: 23
Joined: 2006-05-16 20:50:16
Location: Halmstad

Post by HousePainter »

när man spelar in med den inbyggda miken blir det alldeles för mycket runtljud som kommer med. och då är det väldigt mycket efterarbete i datorn.
jag behöver en ritning av något slag.
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Teleslinga är ett magnetfält i rummet som motsvarar signalen som matas in i den, du skulle kunna linda en spole som fångar upp det magnetfältet.
Kan inget om mycket
Post Reply