Tips på prissättning: Komplett dator, AthlonXP 3200+...

Forum för råd angående köp eller sälj av dator, datordelar och annan teknik.
Post Reply
User avatar
Ibis
Posts: 814
Joined: 2002-03-08 15:07:11
Location: Göteborg
Contact:

Tips på prissättning: Komplett dator, AthlonXP 3200+...

Post by Ibis »

Hoppas det här är rätt ställe nu :P Funderar på att det kanske vore smart att sälja iväg min stationära dator, skall kanske flytta till Stockholm för att påbörja praktik, men känns lite småtråkigt att behöva släpa med sig den ända dit. Så funderar alltså på att sälja den och köpa en Macbook istället.

Men har ingen aning vad som är ett vettigt pris att ta för den :P Blocket vågar jag inte gå efter, de är ju lite som de är där med prissättningen.

Men iaf.

AthlonXP (Barton) 2500(1833Mhz)+@3200+ (2200Mhz), 200Mhz FSB. Kyld med en Alpha PAL 8045t. (länk)
1280 MB DDR @ 200Mhz.
Asus A7N8X Deluxe 2.0 (länk)
2x120GB HDDs.
Audigy 2 ZS. (länk)
ATi Radeon 9600 Pro. (länk)
NEC 4570A DVD-brännare. (länk)
Allt bor i en AOpen HX08, manligt chassi.
(länk)
Nätagg, Levicom 420W, två fläktar. Fixar foto på specs. senare.
Med en Samsung 959NF på det. Har någon enstaka repa tyvärr, men inget jag stör mig på längre. (länk)
Tangentbord. (länk)
Mus, Logitech MX500, kanske dock behåller den till Macen, men slänger med någon annan då isåfall.

Vad tror ni man kan ta för hela den datorn?
Big_Bird wrote:Ibis, om jag inte vore så jävla hetrosexuell skulle jag kyssa dig dirket på munnen. Men det säger jag bara för att det är nyårsafton och jag är full som ett dretsvin.
User avatar
xxKRILLE-THE-KILLERxx
Posts: 1318
Joined: 2002-11-03 21:29:46
Location: Västerås

Post by xxKRILLE-THE-KILLERxx »

3000 kr är rimligt.
Guybrush: If I gave you your arm back, what would you do with it?
Murray: I'd terrorize the South Seas! I'd torture the living! I'd demolish the...er... What I meant to say was, I'd use it to pet kittens.
Guybrush: Nope. You blew it.
Murray: Drats.
User avatar
Ibis
Posts: 814
Joined: 2002-03-08 15:07:11
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ibis »

MURRAY wrote:3000 kr är rimligt.
Såpass lite? :/ Hade hoppats på iaf runt 5000. Aja, får väl glömma Macbooken då :P
Big_Bird wrote:Ibis, om jag inte vore så jävla hetrosexuell skulle jag kyssa dig dirket på munnen. Men det säger jag bara för att det är nyårsafton och jag är full som ett dretsvin.
User avatar
skönnbrink
Posts: 37
Joined: 2005-10-08 19:45:15

Post by skönnbrink »

Ibis wrote:
MURRAY wrote:3000 kr är rimligt.
Såpass lite? :/ Hade hoppats på iaf runt 5000. Aja, får väl glömma Macbooken då :P
3k är nog max vad du kan få ut på ett datorrelaterat forum, kanske kan få 4-5k på blocket med rätt köpare dock
User avatar
xxKRILLE-THE-KILLERxx
Posts: 1318
Joined: 2002-11-03 21:29:46
Location: Västerås

Post by xxKRILLE-THE-KILLERxx »

Försök inte sälja den som en 3200+ bara, då blir folk irriterade.
Guybrush: If I gave you your arm back, what would you do with it?
Murray: I'd terrorize the South Seas! I'd torture the living! I'd demolish the...er... What I meant to say was, I'd use it to pet kittens.
Guybrush: Nope. You blew it.
Murray: Drats.
User avatar
Ibis
Posts: 814
Joined: 2002-03-08 15:07:11
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ibis »

skönnbrink wrote:3k är nog max vad du kan få ut på ett datorrelaterat forum, kanske kan få 4-5k på blocket med rätt köpare dock
Hmm, har ni nog rätt i. Får väl försöka på blocket då, även om jag är lite osäker på det stället :P Men tja... Macbooken lockar.
MURRAY wrote:Försök inte sälja den som en 3200+ bara, då blir folk irriterade.
Nej, det skulle aldrig falla mig in. Nämna att den går att köra som det mjo, men klockar nog ner den om jag får den såld.
Big_Bird wrote:Ibis, om jag inte vore så jävla hetrosexuell skulle jag kyssa dig dirket på munnen. Men det säger jag bara för att det är nyårsafton och jag är full som ett dretsvin.
Post Reply